MAVIKA

Agencja marketingu internetowego Katowice

Nowoczesny branding na Instagramie – czy jest ważny?

Facebook, Instagram, Tik-Tok – wszystkie te platformy coraz częściej są wykorzystywane do budowania wizerunku marki. Dziś pod lupę bierzemy Instagram: Czy nowoczesny branding na Instagramie jest istotny? Tego dowiesz się z poniższego artykułu!

Nowoczesny brand, czyli jaki?

Branding to wszystkie te elementy, które składają się na identyfikację marki, między innymi: kolory, fonty, a nawet styl komunikacji z Klientami. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat samego brandingu, odsyłamy Cię do naszego wcześniejszego wpisu: https://mavika.pl/branding-i-rebranding-o-co-w-tym-chodzi/.

Wróćmy jednak do tematu: co właściwie nazywamy nowoczesnym brandingiem? Jaki jest nowoczesny brand? Odpowiedzi powinniśmy szukać w poczynaniach największych marek, ponieważ one doskonale wiedzą, że dostosowywanie się do obecnej sytuacji oraz aktualnego postrzegania piękna, stylu, jest niezwykle istotne, aby plasować się na najwyższych pozycjach w rankingu marek atrakcyjnych i wartych uwagi.

Przykład? Spójrzmy, jak na przestrzeni lat zmieniało się logo McDonald’s, czy Coca-Cola:

źródło: https://studioalladyn.pl/jak-zmienialo-sie-logo-wielkich-firm-top-logo-projekty/

Zmiana logotypu marki Coca-Cola:

źródło: https://www.spectrocolor.pl/wp-content/uploads/2020/12/Coca-Cola-e1453357263954-1024×407-1.png

Niby to samo, a jednak… inne, prawda? Czy gdyby marka McDonald’s została przy swoim logo z 2000 roku, dziś nadal byłaby jedną z topowych marek? Tego nie wiemy, ale jedno jest pewne: zmiany – póki co – wychodzą im na dobre. 

Warto więc przeanalizować swój brand dosyć krytycznym okiem i zastanowić się, czy prezentuje look, na którym Ci zależy. Czy docierasz do odpowiednich odbiorców? Czy budzisz adekwatne skojarzenia i przekazujesz wartości, które wyznajesz? Jeśli więc pytasz, czy nowoczesny branding jest ważny, odpowiedź brzmi: tak i to nie tylko na Instagramie. Natomiast nie chodzi tutaj o podążanie za chwilowymi trendami – w tym całym brandingu nie zapominaj o charakterze marki, ponieważ moda przeminie, a Twoja marka ma przecież trwać wiecznie.

Jeśli zastanawiasz się, który kolor w identyfikacji wizualnej będzie odpowiedni dla Twojej marki, sprawdź nasz wpis: https://mavika.pl/kolory-w-identyfikacji-wizualnej-ktory-bedzie-idealny-dla-twojej-marki/

Jeśli już masz brand, który realizuje misję i jest spójny z wartościami, wyznawanymi przez firmę, pora zastanowić się nad tym…

…Jak wznieść komunikację social media na wyższy poziom?

Prowadzenie komunikacji za pomocą Instagrama nie jest wcale takie łatwe i wymaga od nas sporego nakładu czasu, staranności oraz przemyślanej pod kątem tworzenia treści strategii. Kuszącą propozycją są reklamy – kampanie Instagram Ads bardzo efektywnie wspierają prowadzone tam działania. W dużo krótszym okresie czasu możesz osiągnąć wyniki, na które zwykle czeka się kilka miesięcy, a nawet lat! Pamiętaj jednak o jednej ważnej rzeczy: reklama nie zapewnia sukcesu. Równie istotne, co umiejętność obsługi menedżera reklam, jest to, co promujesz. Rób więc to z głową! 🙂

Mamy nadzieję, że określiłeś już cele marketingowe na najbliższe miesiące. Jeśli nie, to zachęcamy Cię do skontaktowania się z agencją marketingową, która wesprze Cię na etapie tworzenia strategii oraz przygotuje odpowiednie cele i kampanie reklamowe. 

Spójność działań jest niezwykle istotna, aby można było mówić o rozwoju firmy. Nie czekaj więc, aż stanie się cud – zadbaj o odpowiedni plan działania i obserwuj, jak liczba odbiorców sukcesywnie wzrasta! Potrzebujesz wsparcia? Skontaktuj się z nami! Nasz zespół specjalistów chętnie wskaże kierunek. 🙂

Przewiń do góry