MAVIKA

Jak skutecznie prowadzić kampanie marketingowe na TikToku?

TikTok jest jedną z najszybciej rozwijających się platform social media. Daje firmom mnóstwo możliwości dotarcia do szerokiej grupy odbiorców. Jak skutecznie prowadzić kampanie marketingowe na TikToku, z uwzględnieniem najnowszych trendów, strategii i narzędzi?

Dlaczego TikTok jest idealnym narzędziem marketingowym dla firm?

TikTok ma globalną społeczność, obejmującą ponad miliard użytkowników na całym świecie. Głównie należą do nich osoby z młodszych pokoleń jak Gen Z i Gen Alpha, których przedstawiciele chętnie angażują się w treści oparte na rozrywce i trendach​. To jednak nie wyklucza osób starszych. Według raportu opublikowanego przez portal DataReportal, użytkownicy w wieku 45-55+ stanowią ok. 15% wszystkich korzystających z aplikacji osób. To pozwala dotrzeć do potencjalnych Klientów, praktycznie w każdym przedziale wiekowym.

To, co wyróżnia TikTok na tle innych mediów społecznościowych to możliwość szybkiego budowania społeczności wokół marki. Sprzyjają temu formaty wideo, które są krótkie, dynamiczne i angażujące, często odwołują się do przeżyć, emocji oraz wydarzeń znanych odbiorcom.​

TikTok sprzyja trendom, które szybko stają się viralem, co daje firmom szansę na organiczne dotarcie do szerokiego grona odbiorców​, bez konieczności wydawania dużej sumy pieniędzy na kampanie reklamowe.

Pierwsze kroki na TikToku

Krok 1: Załóż konto biznesowe na TikToku

Konto biznesowe daje dostęp do narzędzi analitycznych, zarządzania kampaniami oraz zasobów muzycznych​. Aby uruchomić konto biznesowe, przejdź do swojego profilu. W prawym górnym rogu naciśnij trzy paski, wejdź w „Ustawienia i prywatność” i w zakładce „Konta” wybierz „Przełącz na Konto biznesowe”. Później postępuj według instrukcji.

Krok 2: Określ swoją grupę docelową

Znajomość odbiorców na TikToku pozwala dostosować treści, które będą najbardziej odpowiadały wybranej grupie użytkowników. Warto zwrócić uwagę nie tylko na zainteresowania, styl życia czy wiek odbiorców​, ale także na ich zawód, motywacje zakupowe czy status w związku.

Krok 3: Zrozum algorytm TikToka

Algorytm TikToka ma na celu dostarczenie użytkownikowi treści, które najbardziej go zainteresują i angażują. Czynniki, które wpływają na to, czy algorytm poleci film innym użytkownikom to przede wszystkim:

  • liczba interakcji użytkowników,
  • czas oglądania treści,
  • czas publikacji, algorytm promuje nowo dodane materiały,
  • lokalizacja, 
  • dźwięki i hasztagi.

Możemy też wymienić czynniki, które nie wpływają na rekomendacje. Są to:

  • liczba obserwujących, 
  • posiadanie zweryfikowanego konta,
  • liczba publikacji,
  • zainteresowanie znanych kont.

Jak tworzyć angażujące treści na TikToku?

Dowiedz się, jakie treści interesują Twoich odbiorców i twórz materiały, które do nich trafią. Bądź przy tym autentyczny i naturalny. Nie ma nic gorszego niż udawanie kogoś, kim się nie jest. Odbiorcy od razu to wyczują.

Korzystaj z trendów i popularnej muzyki, które pomogą zwiększyć widoczność Twoich filmów. Oczywiście nie musisz szukać, możesz sam stworzyć materiał, który stanie się viralem. 

Krótki i dynamiczny format to coś, co na TikToku sprawdzi się doskonale. Najlepiej działają filmy o długości do 15 sekund. Materiały trwające ponad minutę są dobrą opcją, jeśli chcesz przekazać ważne informacje lub rozwinąć myśl, którą zawarłeś w krótkim filmiku. Ze względu na krótki czas trwania i mnogość treści, film musi być angażujący od samego początku. Pierwsze 3 sekundy decydują o tym, czy użytkownik obejrzy resztę.

Znaczenie influencer marketingu i treści UGC

Influencerzy na TikToku pomagają dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Dzięki swojej popularności mogą skutecznie przekonać swoich odbiorców do skorzystania z usług lub zakupu produktów reklamowanej firmy. 

Z kolei User-Generated Content (UGC) to treści generowane przez użytkowników danego produktu lub usługi, które budują zaufanie i angażują społeczność wokół marki.

Według raportu State of UGC 2022 przeprowadzonego przez platformę TINT, o którym wspominaliśmy we wpisie o copywritingu, 76% konsumentów zdecydowało się na zakup produktu, ponieważ ktoś im go wcześniej polecił, a 72% uważa, że opinie i recenzje Klientów są bardziej wiarygodne niż treści publikowane przez samą markę.

Formy reklamowe na TikToku – co wybrać? 

In-Feed Ads

To reklamy, które są wkomponowane w inne treści na TikToku. Wyświetlają się jako kolejny materiał po przewinięciu strony „Dla Ciebie”. Daje on możliwość polubienia, skomentowania czy udostępnienia, co przekłada się na wzrost interakcji. Dodatkowo do reklamy można dodać przycisk „Call To Action”, który przekieruje użytkownika do wybranej przez nas strony. 

TopView Ads

To format reklamy wyświetlany użytkownikowi zaraz po otwarciu aplikacji. Przez pierwsze 3 sekundy materiał wyświetla się na pełnym ekranie z dźwiękiem, po tym czasie przechodzi do wersji standardowej z możliwością interakcji tak, jak w przypadku In-Feed Ads.

Brand Takeover Ads

Ten rodzaj kampanii jest podobny do TopView, z tą różnicą, że filmy są zdecydowanie krótsze. Materiały trwają od 3 do 5 sekund, a po kliknięciu w dowolne miejsce ekranu możemy przenieść użytkownika w wybrane miejsce docelowe.

Branded Effects

Branded Effects to wszelkiego rodzaju naklejki, filtry i efekty tworzone przez marki, które później, często w formie viralu, są udostępniane przez innych użytkowników. W ten sposób rośnie zaangażowanie odbiorców oraz liczba treści tworzonych przez użytkowników (UGC).

Branded Hashtag Challenge

Hasztagi mają znaczny wpływ na polecanie treści w zakładce „Dla Ciebie”. Dlatego firmy wykorzystują je do tego, by zwiększyć zasięg swoich treści. Na potrzeby kampanii marka wymyśla hasztag i pod jego hasłem tworzy wyzwanie. Użytkownicy nagrywają materiał, wykonując określone zadanie i oznaczając film wskazanym hasztagiem. Dzięki temu powstaje mnóstwo treści UGC, a wyzwania stają się viralem.

Podsumowując, TikTok to platforma, która umożliwia skuteczne docieranie do szerokiej grupy odbiorców, zwłaszcza młodszych pokoleń. Kluczowe dla sukcesu profilu jest tworzenie angażujących, autentycznych treści opartych na trendach i popularnej muzyce. Influencer marketing i treści tworzone przez użytkowników (UGC) mogą znacznie zwiększyć zasięg, a tym samym rozpoznawalność marki. Dodatkowym wsparciem mogą być kampanie reklamowe. Popularne formaty, takie jak In-Feed Ads, TopView Ads czy Brand Takeover Ads, pomagają twórcom docierać do szerszej publiczności, a materiałom uzyskać status virali.

Jeśli zastanawiasz się nad swoją obecnością na TikToku. Masz już konto lub chcesz je dopiero założyć, skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci nie tylko w prowadzeniu Twoich social mediów, ale także w stworzeniu odpowiedniej strategii i planu działania. Zapraszamy do kontaktu

Przewiń do góry