Nikt nie rodzi się od razu niezawodnym i wybitnym copywriterem. Często potrzeba lata praktyk, aby zostać mistrzem pióra. Jednak doświadczenie możesz zdobywać już teraz. Co możesz zrobić, aby Twoje teksty były chętnie czytane? Sprawdź listę poniżej!
1. Korzystaj z prostych wyrażeń
Nic tak nie psuje efektu jak tekst, zawierający mnóstwo skomplikowanych, rzadko stosowanych słów i wyrażeń. Odbiorca może mieć poczucie braku zrozumienia. W dodatku czytając tekst, nieźle się namęczy i raczej po paru sekundach – zniechęci. Zadbaj więc o to, aby formuła była przejrzysta i przede wszystkim czytelna.
2. Twórz krótkie zdania
Zdania bardzo złożone wprawiają w zagubienie nie tylko czytelnika, ale również samego copywritera – często w takich zdaniach występują błędy, powtórzenia, czy niepoprawne odmiany końcówek wyrazów. Zbyt zawiły tekst przynudza już na starcie. Co za tym idzie, czas trwania sesji, jeśli chodzi o aktywność na stronie, skraca się. Użytkownik prześledzi tekst, po czym opuści stronę w poszukiwaniu bardziej przejrzystej formy.
3. Baw się formą
Żyjemy w czasach, kiedy przykucie uwagi staje się coraz trudniejsze, a czas takiego skupienia wciąż się skraca. Dlatego też kilkusekundowe materiały video mają się teraz dobrze. Jak jednak wykorzystać zabawę formą w tekście? Korzystaj z pogrubień, spacji, zaznaczeń, grafik i infografik, zdjęć, list, wypunktowań… Sposobów, na pokazanie tego, co masz do powiedzenia, jest naprawdę mnóstwo!
4. Pamiętaj o języku korzyści
Intrygujący tytuł artykułu i wstęp to dobry początek. Język korzyści przydaje się wszędzie tam, gdzie masz do czynienia z tekstem reklamowych, sprzedażowym czy ofertowym. Pisząc o emocjach czy korzyściach, kładzie się nacisk na potrzeby i oczekiwania odbiorcy. Trafiasz do jego wyobraźni. Przestrzegamy jednak przed zbyt mocnym puszczeniem woza fantazji – Twoje słowa powinny znaleźć potwierdzenie we faktycznej ofercie produktu.
5. Koniecznie zawrzyj rozwiązanie w tekście
Odbiorca w jakimś celu kliknął link kierujący do Twojego tego tekstu. Być może zaintrygował go tytuł lub nazwa strony przekonała go, że tutaj znajdzie rzetelne informacje na dany temat…? No właśnie. Jeśli zadajesz pytanie w tytule artykułu, lub składasz obietnicę np. ,,5 sposobów na to, jak możesz osiągnąć to i to”, to pamiętaj o tym, aby te 5 sposobów, lub inne rozwiązanie faktycznie w tekście zawrzeć. W przeciwnym razie internauta może czuć się oszukany. Wtedy już tylko krok do postrzegania marki w kontekście negatywnym (budowa nieprzyjemnego doświadczenia z marką).
Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki okażą się przydatne na drodze do stawania się coraz lepszym copywriterem. Postaw na regularność w tworzeniu treści, a zobaczysz, że będziesz coraz bardziej zadowolony z tego, co powstało! Jeśli jednak chcesz mieć gwarancję efektów oraz zależy Ci na wysokiej jakości artykułach, skorzystaj z pomocy doświadczonych copywriterów. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj: https://mavika.pl/webwriting/