Copywriting wizerunkowy i SEO. Czy to się wyklucza? - MAVIKA

Copywriting wizerunkowy i SEO. Czy to się wyklucza?

Tożsamość wizualna firmy wyraża się indywidualnym, oryginalnym charakterem i wartościami oraz cechami, które są dla niej reprezentacyjne. Istotnym elementem funkcjonowania przedsiębiorstwa i osiągania przez nie sukcesu jest dotarcie do grupy docelowej i wytworzenie pozytywnych odczuć w umysłach potencjalnych klientów. Wizerunek to nie tylko hasła promocyjne i loga. W dużym stopniu buduje się go poprzez relacje, komunikację i tworzenie wspólnoty z grupami docelowymi np. tworząc dopasowane do Odbiorcy treści. 

Copywriting wizerunkowy – po co?

Copywriting wizerunkowy charakteryzuje dwukierunkowy przepływ informacji, a działania te mogą mieć funkcję promocyjną, informacyjną i rozrywkową. Ma za zadanie realizować cele wizerunkowe marki. Przykładowo może zainteresować Klienta działalnością konkretnego przedsiębiorstwa, lub budować wizerunek firmy godnej zaufania. Treści o charakterze wizerunkowym są wizytówką firmy, a potencjalny klient dowiaduje się, z jakim przedsiębiorstwem ma styczność. Copywriting wizerunkowy jest środkiem do celu. Jednak aby spełniał określone funkcje, należy poszerzyć działania o obszar SEO. 

SEO, a copywriting

Przez SEO rozumie się wszelką działalność, która ma wypozycjonować dany tekst w taki sposób, aby strona była na jak najlepszej (najwyższej) pozycji w wyszukiwarkach. Wyszukiwarki ciągle się rozwijają, dlatego warto mieć podstawową wiedzę na temat tego, jak korzystać z SEO i – mówiąc kolokwialnie – nie przedobrzyć z tworzeniem treści pod tym kątem. Działania copywriting Katowice skupiają się na tym, aby tekst dotarł do odpowiedniej grupy docelowej. Wszelkie teksty o charakterze wizerunkowym powinny być pisanie w taki sposób, aby były chętnie czytane i zyskiwały popularność. Wykorzystuje się do tego m.in. konkretne frazy, słowa kluczowe, ciekawe i charakterystyczne nagłówki, a także dziennikarską zasadę odwróconej piramidy. Należy znaleźć równowagę pomiędzy napisaniem tekstu ciekawego, a takiego, który zawiera wszelkie elementy, mające go  pozycjonować. 

Elementy warunkujące sukces

Czasami świetny tekst dostosowany do odbiorcy nie osiągnie zamierzonego rezultatu, jeśli nie będzie uzupełniony o specjalne elementy SEO. Jednym z kluczowych czynników warunkujących sukces jest wytworzenie pozytywnego obrazu w jego świadomości oraz dotarcie z treścią do właściwego odbiorcy. Za pierwszy element odpowiada copywriting wizerunkowy, a za drugi – działania SEO. Jeśli zadbamy zarówno o pierwszą część, jak i drugą tej układanki, możemy osiągnąć jeszcze lepsze efekty, które będą realizowały zamierzone wcześniej cele marketingowe.

NASZ ZESPÓŁ

KATARZYNA PRAŻMOWSKA

CEO

PAULINA
KONIK

Account Manager

JAGODA
STEFEK

Senior Content Specialist

MARIANA POPILEVYCH

Frontend Developer / Junior SEO Specialist

SANDRA KRÓL

Content Specialist

NATALIA RADECKA

Junior Content Specialist

MACIEJ BEDNARCZYK

Junior Content Specialist

KAROLINA SZEJA

Office Manager

SZUKASZ PROFESJONALISTÓW
DO MARKETINGU TWOJEJ FIRMY?

ZGŁOŚ SIĘ DO NAS