Tożsamość wizualna firmy wyraża się indywidualnym, oryginalnym charakterem i wartościami oraz cechami, które są dla niej reprezentacyjne. Istotnym elementem funkcjonowania przedsiębiorstwa i osiągania przez nie sukcesu jest dotarcie do grupy docelowej i wytworzenie pozytywnych odczuć w umysłach potencjalnych klientów. Wizerunek to nie tylko hasła promocyjne i loga. W dużym stopniu buduje się go poprzez relacje, komunikację i tworzenie wspólnoty z grupami docelowymi np. tworząc dopasowane do Odbiorcy treści.
Copywriting wizerunkowy – po co?
Copywriting wizerunkowy charakteryzuje dwukierunkowy przepływ informacji, a działania te mogą mieć funkcję promocyjną, informacyjną i rozrywkową. Ma za zadanie realizować cele wizerunkowe marki. Przykładowo może zainteresować Klienta działalnością konkretnego przedsiębiorstwa, lub budować wizerunek firmy godnej zaufania. Treści o charakterze wizerunkowym są wizytówką firmy, a potencjalny klient dowiaduje się, z jakim przedsiębiorstwem ma styczność. Copywriting wizerunkowy jest środkiem do celu. Jednak aby spełniał określone funkcje, należy poszerzyć działania o obszar SEO.
SEO, a copywriting
Przez SEO rozumie się wszelką działalność, która ma wypozycjonować dany tekst w taki sposób, aby strona była na jak najlepszej (najwyższej) pozycji w wyszukiwarkach. Wyszukiwarki ciągle się rozwijają, dlatego warto mieć podstawową wiedzę na temat tego, jak korzystać z SEO i – mówiąc kolokwialnie – nie przedobrzyć z tworzeniem treści pod tym kątem. Działania copywriting Katowice skupiają się na tym, aby tekst dotarł do odpowiedniej grupy docelowej. Wszelkie teksty o charakterze wizerunkowym powinny być pisanie w taki sposób, aby były chętnie czytane i zyskiwały popularność. Wykorzystuje się do tego m.in. konkretne frazy, słowa kluczowe, ciekawe i charakterystyczne nagłówki, a także dziennikarską zasadę odwróconej piramidy. Należy znaleźć równowagę pomiędzy napisaniem tekstu ciekawego, a takiego, który zawiera wszelkie elementy, mające go pozycjonować.
Elementy warunkujące sukces
Czasami świetny tekst dostosowany do odbiorcy nie osiągnie zamierzonego rezultatu, jeśli nie będzie uzupełniony o specjalne elementy SEO. Jednym z kluczowych czynników warunkujących sukces jest wytworzenie pozytywnego obrazu w jego świadomości oraz dotarcie z treścią do właściwego odbiorcy. Za pierwszy element odpowiada copywriting wizerunkowy, a za drugi – działania SEO. Jeśli zadbamy zarówno o pierwszą część, jak i drugą tej układanki, możemy osiągnąć jeszcze lepsze efekty, które będą realizowały zamierzone wcześniej cele marketingowe.