MAVIKA

Co się działo w internecie? Wrzesień

Co tam słychać w internecie? WRZESIEŃ

W marketingu następują zmiany szybciej, niż zdążymy o nich pomyśleć! Dlatego warto cały czas trzymać rękę na pulsie i wypatrywać nowości, czyli narzędzi i technik, które skutecznie wspomogą promocję naszego biznesu, marki. Co słychać w internecie? Przedstawiamy zaktualizowane informacje na wrzesień/październik 2022!

  1. Zysk marki Patagonia przekazany na walkę z kryzysem ekologicznym
  2. Automat Lubella sposobem na mniejsze zużycie plastiku
  3. O Alpro, czyli jak influencer marketing wspiera promocję marki
  4. BeReal, czyli odpowiedź na udawane zdjęcia

Zysk marki Patagonia przekazany na walkę z kryzysem ekologicznym

Dzięki takim osobom, jak Yvon Chouinard, nigdy nie przestaniemy wierzyć w dobrych ludzi! Głośnym echem w internecie odbiła się akcja związana z tym Panem, który będąc założycielem marki Patagonia, cały zysk firmy przekazał na rzecz Fundacji Holdfast Collective. Podmiot ten wpiera i realizuje cele środowiskowe, walcząc o zrównoważony rozwój. Marka Patagonia notuje roczny przychód na poziomie 1,5 miliarda dolarów. Jak bardzo trzeba być bezinteresownym, by zdecydować się na takie działania w trosce o nasz klimat? Gromkie brawa, oklaski dla tego Pana i życzymy wszystkiego dobrego!

Earth is now our only shareholder

Pamiętajmy jednak, że każdy z nas może małymi kroczkami, gestami, działaniami wesprzeć Ziemię, dbając o etykę ekologiczną na co dzień. Segregacja śmieci, publiczny środek transportu, zamiast samochodem w pojedynkę, czy zamiana woreczków foliowych, na te materiałowe, trwalszych. Wspólnie możemy więcej!

Automat Lubella sposobem na mniejsze zużycie plastików

Tematu ekologii ciąg dalszy. W minionym miesiącu głośno było o automatach makaronu Lubella tzw. Pasta Station. Te można ujrzeć w sklepie sieci Carrefour (Arkadia) w Warszawie. Celem jest ograniczenie zużycia plastików, dlatego konsumenci mają możliwość “napełniania” makaronu do woreczków wielorazowych, ale też opakowań własnych. To odpowiedź na potrzeby konsumenta wyznającego zasadę #lesswaste. Jak zatem liczona jest cena? Ekran automatu pozwala dokonać wyboru pomiędzy rodzajem makaronu oraz ilością (porcją) tego produktu. Do wskazanego miejsca wkładamy woreczek lub nasz pojemnik, po czym okienko się zamyka. Wybór jednej z kilku opcji “wielkości” porcji, pozwala na automatyczne wygenerowanie naklejki z kodem kreskowym. Cały proces trwa zaledwie kilkanaście sekund, co jest bardzo wygodne i… przede wszystkim ekologiczne. Pierwszy automat pojawił się 31 sierpnia 2022 roku. Witamy w przyszłości.

O Alpro, czyli jak influencer marketing wspiera promocję marki

Być może słyszeliście o akcji Alpro i sytuacji związanej z postem na profilu Borysa Szyca. To, co przykuło uwagę internautów, to przede wszystkim treść posta, która wyglądała jak skopiowana prosto z maila. 

Poniżej przedstawiamy oryginał przed poprawkami:

Inne marki szybko podchwyciły temat i jak grzyby po deszczu namnożyły się RTM-owe działania z różnorodnymi produktami w tle. Z przymrużeniem oka: wiecie, jak to czasem w marketingu bywa: nieważne co mówią, ważne, żeby mówili. Niezależnie od tego, czy była to akcja celowa, czy też nie – sprawdziła się i zasięg posta poszybował w górę. Temat świetnie ogarnęła między innymi Żabka z LOREM IPSUM na grafice. To się nazywa wyczucie smaku i… czasu!

Dowodem na to, że influencer marketing ma się dobrze, są statystyki, które z roku na rok wskazują na coraz większą wartość tej kategorii. Przykładowo zestawiając rok 2020 i 2021 można zaobserwować, że wartość wynosi o 40% więcej! Planowane wydatki na tego typu współprace również stale wzrastają. Dlatego jeśli planujecie właśnie strategię na kolejne kilka miesięcy, warto uwzględnić w swoich działaniach współpracę z influencerem, który skutecznie może wesprzeć promocję danej akcji, czy produktu Waszej marki. To jak, kto pisze do Borysa?

BeReal, czyli odpowiedź na udawane zdjęcia

Na popularności zyskuje także aplikacja BeReal – trudno się temu dziwić. W dobie social mediów i starannie przemyślanego feedu na Instagramie, który aż ocieka perfekcjonizmem i przepięknymi kadrami, aplikacja ta ma na celu pokazanie dokładnie czegoś odwrotnego – bądź autentyczny, prawdziwy. Zrób zdjęcie tu i teraz, w tej właśnie chwili, w otoczeniu, jakim się znajdujesz. Popularność tej aplikacji nie umyka Instagramowi, dlatego już teraz trwają prace nad czymś bardzo podobnym, do wspomnianej aplikacji.

Jak myślicie: będzie prawdziwie?

W Internecie dzieje się bardzo wiele, i tak samo wiele tematów jest wartych opisania. Trudno więc spośród tylu propozycji wybrać zaledwie kilka. Mamy jednak nadzieję, że przy powyższym wpisie bawiliście się równie dobrze, co my! Do następnego 🙂
Jeśli ominęło Was podsumowanie poprzedniego miesiąca, zerknijcie na: Co tam słychać w Internecie? Sierpień

Przewiń do góry