MAVIKA

Sztuczna inteligencja w content marketingu: jak wpłynie na treści w 2023 roku?

Kiedy słyszysz wyrażenie „sztuczna inteligencja” (AI), wyobrażasz sobie świadome maszyny zdeterminowane do tego, aby przejąć władzę nad światem. W rzeczywistości sztuczna inteligencja stała się użytecznym narzędziem, bez którego wielu z nas nie wyobraża sobie życia – pomyśl przez chwilę o Siri lub Alexie. Sztuczna inteligencja w content marketingu również nieustannie się rozpowszechnia. Czy to dobrze i czy będzie w stanie zastąpić człowieka?

Jak sztuczna inteligencja jest wykorzystywana w content marketingu?

Dobrze wykorzystana sztuczna inteligencja może być potężnym narzędziem marketingu treści, a nawet zapewnić nam przewagę konkurencyjną. Ponieważ ilość wytwarzanych przez nas danych stale rośnie, sztuczna inteligencja jest niezbędnym narzędziem, aby być na bieżąco ze zmianami informacyjnymi.

Oto niektóre z najbardziej użytecznych sposobów wykorzystania AI w content marketingu:

Spersonalizowana treść

Czytanie treści, które sprawiają wrażenie, jakby były stworzone specjalnie dla Ciebie, bez wątpienia wprowadza nas w stan wyjątkowości. Spersonalizowane treści są szczególnie widoczne w e-mail marketingu. Kliknij kilka e-maili promocyjnych w swojej skrzynce odbiorczej. Ile z nich zawiera Twoje imię i nazwisko w nagłówku lub odnosi się do przedmiotu, który oglądałeś na stronie internetowej firmy, ale go nie kupiłeś?

Spostrzeżenia oparte na danych

Komputery przyjmują ogromne ilości informacji w małych fragmentach czasu. Jest to bardzo pomocne w zdobywaniu nowych informacji o klientach. Analizowanie tego, co może zająć Twojemu zespołowi marketingowemu tygodnie, jest dziś możliwe dzięki systemowi opartemu na sztucznej inteligencji w ciągu kilku minut.

Ulepszone doświadczenia użytkownika

Jednym z innowacyjnych narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, które stało się wszechobecne w Internecie, są chatboty. Systemy te wykorzystują przetwarzanie języka naturalnego (NLP) do naśladowania ludzkiej rozmowy. Obecnie są one powszechnie wykorzystywane jako kanał obsługi klienta.

Chociaż chatboty nie zastępują całkowicie pomocy człowieka, są świetnym sposobem na wypełnienie luk i zaoferowanie klientom opcji samoobsługi, ponieważ chatboty nigdy nie śpią ani nie biorą dnia wolnego. 

Generowanie treści

Być może jednym z najlepszych zastosowań sztucznej inteligencji w content marketingu jest możliwość zaoszczędzenia ogromnej ilości czasu dzięki narzędziom do generowania treści. Zamiast poświęcać godziny na wybieranie tematów blogów, znajdowanie odpowiednich słów kluczowych, tworzenie strategii treści i planowanie postów w mediach społecznościowych, sztuczna inteligencja może zrobić to wszystko za Ciebie  w ułamku sekundy.

Jak sztuczna inteligencja generuje treści?

Kiedy sztuczna inteligencja generuje nowe treści, analizuje już istniejące, aby stworzyć coś nowego. Zaawansowane algorytmy, takie jak generowanie języka naturalnego (NLG), NLP, uczenie maszynowe i uczenie głębokie, zbierają dane i szukają wzorców. Następnie generują coś nowego, ale wystarczająco podobnego do tego, co już istnieje

Generowanie tekstu AI jest proste i obejmuje następujące kroki:

  1. Wprowadź żądany temat wraz z innymi wymaganymi informacjami.
  2. Sztuczna inteligencja będzie gromadzić i analizować odpowiednie informacje ze swojej bazy danych i Internetu, aby utworzyć podzbiór danych.
  3. Sztuczna inteligencja przetwarza podzbiór za pomocą NLP.
  4. Sztuczna inteligencja wykorzystuje NLG do tworzenia unikalnych treści z najbardziej przydatnymi i wiarygodnymi informacjami.

Jedną z kluczowych zalet tekstu generowanego przez sztuczną inteligencję jest to, że uczy się i ulepsza za każdym razem, gdy generuje treść. 

Dlaczego sztuczna inteligencja nie zastąpi treści tworzonych przez ludzi?

Przy tak wielu postępach i niewątpliwie imponujących wynikach może się wydawać, że sztuczna inteligencja jest na dobrej drodze do zastąpienia tworzenia treści przez ludzi. Na szczęście dla wielu z nas w branży marketingowej nie jest to prawdą.

Oto kilka powodów, dla których w mojej opinii ludzie nigdy nie zostaną całkowicie zastąpieni przez sztuczną inteligencję w tworzeniu treści:

1. AI (na ten moment) nie ma inteligencji emocjonalnej

Chociaż niektóre technologie sztucznej inteligencji mogą interpretować, a nawet naśladować ludzkie emocje, nie oznacza to, że sztuczna inteligencja ma inteligencję emocjonalną. Inteligencja emocjonalna to umiejętność kontrolowania, wyrażania i bycia świadomym emocji swoich i innych. Obejmuje również radzenie sobie w relacjach międzyludzkich i bycie empatycznym.

Oznacza to, że treść napisana przez osobę może lepiej nawiązać kontakt z odbiorcami, a to jest sedno kreatywnego marketingu.

2. Sztuczna inteligencja jest ograniczona do danych wejściowych

Sztuczna inteligencja w pełni opiera się na informacjach, które otrzymuje. Chociaż te informacje są ogromne, są również ograniczone. Komputery mają podstawowe ograniczenia pamięci i pamięci masowej. Po osiągnięciu tego limitu wymaga nowego sprzętu, aby uzyskać więcej danych i nie może dostosować się do tej sytuacji.

Podczas gdy ludzie mają tendencję do zapominania o różnych rzeczach, nasze mózgi nigdy nie osiągają pełnej wydajności. Jesteśmy zdolni do adaptacji, gromadzenia nowych informacji do woli i improwizowania w nowych sytuacjach. Są to zachowania, do których sztuczna inteligencja nie jest obecnie zdolna.

3. Sztucznej inteligencji brakuje umiejętności miękkich

Umiejętności miękkie to takie rzeczy, jak praca zespołowa, kreatywne myślenie, umiejętności interpersonalne i krytyczne myślenie. Sztuczna inteligencja próbuje naśladować te umiejętności za pomocą technologii NLP, większość ludzi potrafi jednak  dostrzec różnicę podczas interakcji z technologią opartą na sztucznej inteligencji.

4. Sztuczna inteligencja jest napędzana przez ludzi

Sztuczna inteligencja istnieje wyłącznie dzięki ludzkiej inteligencji. Ludzie tworzą kod, który napędza sztuczną inteligencję, i kontrolują sprzęt, na którym sztuczna inteligencja „żyje”. Wraz z postępem technologii sztucznej inteligencji, postęp ten jest dokonywany przez ludzi.

5. Sztuczna inteligencja ma ograniczoną kreatywność

Podczas gdy technologia AI może generować treści. Ta treść jest oparta na wszystkim, co było przed nią. Może jedynie generować kreatywne pomysły w oparciu o rzeczy, które już istnieją. To zmusza sztuczną inteligencję do trzymania się pewnych parametrów – co jest przeciwieństwem prawdziwej kreatywności.

Sztuczna inteligencja potrafi tworzyć naprawdę imponujące treści, jeśli jednak jest używana zbyt intensywnie, brak człowieczeństwa w tworzonych tekstach może być zauważalny. Traktujmy AI jako narzędzie, a nie zagrożenie, używajmy jej jednak z rozwagą, aby nie zapominać o tym, że komunikaty kierowane są do ludzi, którzy kupują nie samą treść, a emocje w niej zawarte.

Przewiń do góry