Czy skuteczny content marketing może być planowany z dużym wyprzedzeniem? - MAVIKA

Czy skuteczny content marketing może być planowany z dużym wyprzedzeniem?

Content Marketing w dzisiejszych czasach jest niezbędny do tworzenia strategii marketingowej. Skupia się na kreowaniu wartościowych treści, aby przyciągnąć określoną grupę odbiorców. Mimo tego, że słowo „content” oznacza w języku angielskim „treść, zawartość” – w dzisiejszym świecie związany jest z wszelkimi działaniami marketingowymi. Jak należy go prowadzić, aby był skuteczny? Czy spontaniczność i brak planu w tym przypadku będą odpowiednie?

Czym jest wartościowa treść? 

Tyle się mówi o wartościowych treściach, ale czym tak naprawdę one są? Wartościowa treść w rozumieniu marketingowym to wszystkie artykuły, posty, filmy i grafiki, które oferują ciekawe, rzetelne informacje, opinie czy rozrywkę. Nie skupiają się na samych treściach sprzedażowych, czyli tzw. nachalnych reklamach, a próbują dotrzeć do Klienta w sposób intrygujący. Jesteśmy zasypywani codziennie dużą ilością informacji i reklam, dlatego odpowiednie treści są kluczem do dotarcia do naszej grupy odbiorców. Musimy pamiętać, że prawidłowo dobrana treść buduje zaufanie, co w konsekwencji zwiększa skuteczność działań sprzedażowych.

Content marketing — czy warto?

Bez contentu ani rusz – mówią marketingowcy, ale co na to reszta świata? Najważniejszą korzyścią takich działań jest z pewnością przyciągnięcie uwagi Klientów. Jeśli uda nam się to zrobić to już pierwszy krok do sukcesu. Korzyści płynące z marketingu treści widoczne są  nawet po skończonej kampanii. Jest to dosyć niski koszt, jaki trzeba ponieść w porównaniu do innych form promocji, a może przynieść naprawdę fajne rezultaty. 

Content Marketing może zwiększyć ruch na stronie  – specjalnie dobrane pod użytkownika treści zachęcą go do dalszych odwiedzin strony i być może zwiększą jej popularność. Codziennie powstaje wiele wpisów na bloga, a tematyka wciąż się powtarza. Trudno więc się wyróżnić na tle innych, a marketing treści może nam w tym pomóc.

Dzięki niemu możemy budować również wizerunek eksperta. Gdy dzielimy się wiedzą z innymi, budujemy zaufanie wśród Klientów – tworzymy wtedy wizerunek profesjonalisty. Użytkownicy, szukając w internecie informacji, zapamiętają nas jako doświadczonych i chętnych dzielenia się wiedzą. Obie te korzyści wpływają na zwiększoną widoczność w wyszukiwarkach. Content Marketing wspiera SEO – czyli pozycjonowanie stron internetowych. Połączenie tych dwóch dziedzin wpływa na dobrze prosperujące strony, które oprócz wartościowych treści pełne są słów kluczowych i fraz – dzięki którym łatwiej jest je znaleźć w Google.

Kiedy planować content marketing?

Content Marketingowi trzeba poświęcić trochę czasu i wszystko rozplanować. Treści są wartościowe wtedy, gdy zostały przygotowane specjalnie pod dany projekt. Spontaniczność i brak koncepcji w tym przypadku nie powinny mieć miejsca. Content Marketing to szczegółowy harmonogram pracy i przemyślana strategia. Odpowiedni plan pomoże uniknąć chaosu i wpłynie na lepszą organizację. Najlepiej jest realizować go, mając w ręce kalendarz – pozwoli to być bardziej systematycznym i zmobilizowanym.

Jak planować strategię content marketingu?

Wiemy już, że plan jest jedną z najważniejszych rzeczy. Teraz trzeba pomyśleć nad tym, co ma się w nim zawrzeć. Co należy zrobić?

  • Wybierz CEL DZIAŁANIA

Skonkretyzuj, czego twój projekt będzie dotyczył i na czym chcesz się skupić. Czy ma być to zwiększenie rozpoznawalności marki, zwiększony ruch na stronie czy może jednak zależy Ci na wzroście sprzedaży? 

  • Określ GRUPĘ DOCELOWĄ

Jeśli mamy obrany cel, teraz czas na wybór odpowiedniej grupy docelowej. Są to zazwyczaj potencjalni klienci. Aby do nich dotrzeć, trzeba ich poznać pod każdym względem, żeby w późniejszym czasie stworzyć z nimi więź. 

  • Wyznacz KANAŁY KOMUNIKACJI

Następną rzeczą jest wybór odpowiednich kanałów dystrybucji, czyli miejsc, gdzie ta treść będzie publikowana. 

  • Stwórz HARMONOGRAM 

Gdy już wszystko jest ustalone, przechodzimy do najważniejszego – tworzenia harmonogramu. Rozpisujemy sobie dokładnie co, kiedy i gdzie chcemy publikować i staramy się robić to według planu. 

  • Analizuj swoje REZULTATY

Na koniec warto dodać ten podpunkt, dzięki, któremu będziemy mogli wyciągać wnioski z już stworzonych projektów. Pomoże nam to  lepiej dobierać treści w przyszłości.

Content Marketing to ważne działania, które muszą być tworzone w sposób przemyślany i zaplanowany. Wiele punktów się na to sprowadza, a spontaniczna praca może przynieść więcej złego niż dobrego. Lepiej jest więc poukładać sobie wszystko odpowiednio wcześnie, aby móc kreować wartościowe treści.

NASZ ZESPÓŁ

KATARZYNA PRAŻMOWSKA

CEO

PAULINA
KONIK

Account Manager

JAGODA
STEFEK

Senior Content Specialist

MARIANA POPILEVYCH

Frontend Developer / Junior SEO Specialist

SANDRA KRÓL

Content Specialist

MACIEJ BEDNARCZYK

Junior Content Specialist

KATARZYNA STAWIARSKA

Junior Content Specialist

MAGDALENA WRĘCZYCKA

Junior Account Manager

MAKSYMILIAN RICHTER

Graphic Designer

KAROLINA SZEJA

Office Manager

SZUKASZ PROFESJONALISTÓW
DO MARKETINGU TWOJEJ FIRMY?

ZGŁOŚ SIĘ DO NAS