MAVIKA

Social Media: trendy na rok 2023

Żyjemy w czasach, w których platformy social media stały się nieodłącznym elementem naszego życia – z roku na rok stają się coraz ważniejszym kanałem komunikacji dla podstawowych użytkowników, ale i biznesu. Każdego dnia zaspokajają głód ciekawości świata, potrzeby estetyki, znajdowania inspiracji, poszukiwania wiedzy, przepisów, stylizacji, ofert pracy czy śledzenia osobistości, na których można się wzorować, czy nawet o nich poplotkować (przyznać się – kto tak robi? ????)

Rok 2023 pod tym względem nie będzie inny. Część trendów, które już poznaliśmy, zostanie z nami na dłużej, jednak nie martwcie się – nie braknie i tych nowych. Zatem nie przedłużajmy i przyjrzyjmy się temu bliżej!

Po pierwsze: #prawdziwość, czyli stop kreowaniu fałszywej rzeczywistości 

A w tym coraz szerzej zauważalny bunt przeciwko idealizowaniu życia czy byciu ,,that girl’’ – co ciekawe, kojarzycie trend ,,that boy’’? No właśnie, my również nie.

Trendy te szczególnie widać na obecnie królujących rolkach ze scenariuszem rozpoczynającym się od porannej rutyny przed lustrem, nawilżaniu gładkiej skóry, upinaniu pięknych, gęstych włosów. Następnie trening i smoothie lub kawa w nie byle jakiej kawiarni. Później praca przed laptopem, odpowiadanie na maile, w międzyczasie przygotowywanie zdrowego posiłku, który już bardziej zdrowy być nie może. Wspaniale.

W odpowiedzi na powyższe częściej obserwujemy wymowne STOP oraz przedstawianie rzeczywistości taką, jaka ona jest – zwłaszcza na TikToku, zwłaszcza w przypadku kobiet. Każdy z nas miewa gorsze dni, problemy skórne, nieułożone włosy, pomięte ubrania, pracuje w różnych miejscach czy jada inaczej skomponowane posiłki. I jest to normalne. 

2023 rok będzie coraz mocniej to podkreślał i walczył z kreowaniem kompleksów.

Rolki, rolki i jeszcze raz rolki

Nadal panować będą krótkie formy wideo – czyli rolki, TikToki zamiast statycznych grafik. Treści te są zdecydowanie chętniej podbijane przez algorytm. W krótkim czasie przedstawiają nasz główny zamysł i zatrzymują odbiorcę na dłużej.

Zatem w jakich programach je tworzyć i jaki współczynnik proporcji w zależności od platformy wybrać?

Najbardziej polecamy:

  • InShot
  • VN
  • CapCut

Z kolei współczynnik proporcji:

  • TikTok: 9:16
  • Instagram stories i reels: 9:16
  • Facebook – relacje: 9:16
  • Facebook – aktualności: 16:9, 4:5 lub 9:16
  • LinkedIn: 9:16 lub 16:9
  • YouTube Shorts: 9:16
  • Pinterest: 9:16 lub 1:1

LinkedIn coraz bardziej do przodu

Według najnowszego raportu Digital 2023 od Hootsuite i We Are Social liczba użytkowników LinkedIn’a przekroczyła magiczne 900 milionów, gdzie w roku poprzednim było ich o około 100 milionów mniej. Zauważamy wyraźną tendencję wzrostową i coraz liczniejsze grono osób, które dostrzegają w tej platformie potencjał rozwoju i postanawiają poznać jej zakamarki. 

Wyraźnie widoczna jest również zmiana charakteru z czysto biznesowego na bardziej ,,sentymentalny’’. Co to oznacza? W ostatnim czasie algorytm LinkedIn’a coraz chętniej promował dłuższe treści, które oprócz stricte biznesowego komunikatu przejawiały także osobiste przemyślenia. Coraz chętniej publikujemy tam własne spostrzeżenia, obawy i szukamy współprac na wielu płaszczyznach. Nie interesują nas już tylko suche oferty, a większe znaczenie mają kompetencje miękkie.

BeReal odzwierciedleniem naturalności

Co prawda BeReal swój początek celebrowało w 2020 roku, jednak prognozy zapowiadają, że zdecydowany rozwój zanotuje właśnie w 2023 ze względu na szczerze prezentowane treści. Głównym założeniem aplikacji jest wykonanie zdjęć pozbawionych filtrów tu i teraz, raz dziennie, o losowej porze, przednią i tylną kamerą w tym samym czasie. Choć w naszym kraju platforma dopiero pnie się powoli do góry, warto przyjrzeć się jej bliżej. 
A jeśli chcesz pozostać na bieżąco z nowinkami, śledź naszego bloga i poznaj ekipę agencji kreatywnej w Katowicach. Działamy w zakresie social mediów, projektowania graficznego, reklam PPC, warsztatów kreatywnych i nie tylko. Do usłyszenia!

Przewiń do góry