MAVIKA

Jak wygląda współpraca z agencją marketingową

Jak wygląda współpraca z agencją marketingową?

Zastanawiasz się nad promocją swojego biznesu? A może do tej pory prowadziłeś te działania samodzielnie i stwierdziłeś, że przyda Ci się wsparcie? Być może współpraca z agencją to dla Ciebie zupełnie nowe doświadczenie. Podpowiadamy, czego możesz się spodziewać!

Po pierwsze: oczekiwania.

Przed rozpoczęciem poszukiwań odpowiedniej agencji, postaraj się sprecyzować swoje oczekiwania. Najważniejszym elementem jest określenie celu tych działań. Jeśli potrafisz go sprecyzować, pora odpowiedzieć na inne kwestie, np.: W jakim zakresie oczekujesz pomocy? W jaki sposób, jak często chcesz być informowany o efektach promocji? Jaki budżet możesz przeznaczyć na marketing w ujęciu miesięcznym? Te oraz kilka innych, dodatkowych pytań, pozwolą zawęzić listę podmiotów, które są w kręgu Twojego zainteresowania. Wynika to z tego, że wiele agencji obraca się w danym obszarze tematycznym i np. jedni specjalizują się w zakresie SEO, inni z kolei – w reklamach Google Ads. Dlatego świadomość tego, czego oczekuje się od swojego partnera biznesowego, jest bardzo ważna i pozwala na podjęcie właściwej, wolnej od frustracji współpracy.

Po drugie: oferta.

Jeśli wiesz już, czego oczekujesz od drugiej strony, pora przejść do wysyłania zapytań ofertowych. Profesjonalna agencja w razie niejasności zada Ci kilka dodatkowych pytań oraz rozwieje także Twoje wątpliwości, odnośnie skuteczności danych działań marketingowych. Może zdarzyć się tak, że niekoniecznie to, co uważałeś wcześniej za konieczne, rzeczywiście takie będzie. Marketerzy doradzą Ci, co będzie skuteczniejsze w kontekście osiągnięcia celu, który powinieneś wyznaczyć sobie wcześniej zgodnie z punktem pierwszym. Czego możesz oczekiwać na tym etapie od agencji? Wyceny danych działań w ujęciu zadaniowym, godzinowym bądź miesięcznym (w zależności od tego, w jaki sposób pracuje agencja). Zwróć także uwagę na zakres danego pakietu – często to tutaj możesz mieć do czynienia z otrzymanymi ofertami.

Po trzecie: przygotowanie informacji oraz materiałów na pierwszym etapie współpracy.

Aby agencja mogła świadczyć najwyższej jakości usługi, ważne jest, by przed rozpoczęciem lub na samym wstępie przekazać wszelkie, istotne materiały, opracowane na potrzeby marki i komunikacji wokół niej. Do takich materiałów należą np.: księga znaków, logo, kolory identyfikacji marki, czy cała strategia komunikacji marketingowej. Pozwoli to podwykonawcom na budowanie spójnego wizerunku, zgodnymi z wartościami marki.

Jeśli jest coś, czego nie chcesz promować lub o czym nie chcesz mówić (i odwrotnie: kwestie, na które marketingowcy powinny zwrócić szczególną uwagę, nałożyć większy nacisk w komunikacji), koniecznie poinformuj o tym zespół, aby uniknąć późniejszych nieporozumień. Takie kwestie są poruszane również u nas. Agencja Marketingowa Katowice wspomoże Cię w doborze narzędzi i technik, które skutecznie zrealizują Twoje cele.

Po czwarte: współpraca i stały kontakt z Twoim Opiekunem.

Każda szanująca się agencja dba o nienaganny kontakt z Klientem. Czego możesz oczekiwać w tym temacie? Przede wszystkim DOSTĘPNOŚCI tzw. Opiekuna, czyli konkretnej osoby, przydzielonej do Twojego projektu. Zdarzają się sytuacje losowe, kiedy to obecność nie jest możliwa, dlatego wtedy zwykle “automatycznie” pałeczka przekazywana jest osobie zastępującej. Opiekun to Twój doradca i stróż, czuwający nad realizacją założonych koncepcji. To głównie od niego możesz spodziewać się bieżących informacji na temat realizowanych działań i postępów. Na wstępie warto umówić się, co do sposobu komunikacji pomiędzy Wami. Czy jest kanał, który preferujesz, jeśli chodzi o kontakt? Koniecznie poinformuj o tym swojego Opiekuna. Możecie także umówić się na comiesięczne spotkania w formie online (video), czy w siedzibie firmy (Twojej lub agencji), by przedyskutować dotychczasowe projekty i ustalić nowe cele na kolejny miesiąc. 

Jak widzisz, współpraca z agencją niezwykle ułatwia budowanie komunikacji marketingowej i zdejmuje z Ciebie spory bagaż obowiązków, które masz do wykonania bez względu na aktualny nacisk na promocję. Jeśli masz jakieś pytania, z chęcią na nie odpowiemy i postaramy się rozwiać wątpliwości – zapraszamy do kontaktu! 

Przewiń do góry