Chcesz inspirować, budować wizerunek marki i angażować odbiorców? Twórz nieszablonowe prezentacje multimedialne! Dobrze wykonane wizualne historie połączone z treścią zarówno pisaną, jak i mówioną, stworzą pożądany obraz marki, pozwolą na lepszą komunikację z Klientem i na długo zapadną w pamięć. Skrupulatnie zaplanowana prezentacja, z dobrze przemyślanym kreatywnym designem, wpłynie zarówno na zmysły odbiorcy jak i pozwoli mu lepiej zrozumieć przedstawiane zagadnienie. Pomimo tego, że 65% populacji jest wzrokowcami, aspekt wizualny często jest pomijany! Przeczytaj artykuł i dowiedz się, na jakie elementy zwrócić uwagę, aby tworzyć angażujące treści wizualne!
- Stwórz bazę pomysłów – zanim przejdziesz do tworzenia slajdów, zapisz pomysły i inspiracje. Możesz także wykonać wirtualną tablicę pomysłów, mapę myśli zawierającą zdjęcia, pomysły z Pinterest itd. Zwróć uwagę także na grupę odbiorców i cel, który chcesz osiągnąć. Wstępna wizualizacja pomoże w dalszej pracy i w doborze szablonu oraz stylu, który będzie odpowiedni dla Twojej marki.
- Wybierz szablon – dla ułatwienia pracy i utrzymania spójności warto skorzystać z gotowych szablonów. Możesz go dowolnie modyfikować, jednak spójna estetyka i powtarzający się motyw to klucze do stworzenia angażujących treści. Zwróć uwagę także na zagadnienia z obszaru psychologii kolorów. Co sądzisz o czarno-białej prezentacji, w której użyjesz kontrastujących oznaczeń? A może zdjęcia z nałożonym filtrem, który będzie pasował do przewodniego motywu kolorystycznego?
- Stosuj infografiki, zdjęcia i dymki – prezentacja multimedialna jest tylko uzupełnieniem treści, które przekazujesz słownie. Jej głównym zadaniem jest przedstawienie tego, czego nie można wyrazić słowami. Stosuj wyraźnie grafiki lub dymki, które uzupełnisz danymi. Wizualizacja niektórych danych pomoże w lepszym odbiorze trudnych zagadnień i liczb.
- Korzystaj z zasady 5x5x5 – zastosuj zasadę 5x5x5, która polega na tym, że w jednym wierszu nie może być więcej niż 5 słów, slajdy nie mogą mieć więcej niż 5 wierszy i nie może być więcej niż 5 slajdów z dużą ilością tekstu, jeden po drugim.
Tworząc prezentację, wyjdź poza swoją strefę komfortu i uwolnij kreatywność. Pamiętaj, że czasem mniej znaczy więcej i o tym, że odbiorcy lubią obraz. Bądź ciekawy i inspirujący!
Zależy Ci na niepowtarzalnej i angażującej prezentacji? Skorzystaj z naszej pomocy! Zadbamy o kreatywny i atrakcyjny copywriting, które porwą publiczność!