MAVIKA

Jak budować evergreen content?

W dzisiejszym wpisie blogowym bierzemy pod lupę content marketing w kontekście strategicznego tworzenia treści. Co to takiego, i jak budować evergreen content, a także…czy warto to robić? Jeśli tak, to dlaczego? Odpowiedź poniżej!

Co to jest evergreen content?

Evergreen content to ponadczasowa treść, która zawsze jest aktualna (a przynajmniej przez długie miesiące i lata), czyli taki wpis, który nie ulega po chwili dezaktualizacji lub zostaje wchłonięty przez czarną dziurę internetu, bo nikogo już nie interesuje (i temat nie jest wyszukiwany). Jak tworzyć treści, które cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem?

Zalety evergreen content marketingu

Już wiesz, że w swojej strategii tworzenia contentu, oprócz nowinek, powinieneś uwzględnić treść ponadczasową, czyli tzw. evergreen content. Jakie płyną z tego korzyści?

Zalety evergreen content:

  • generowanie i podtrzymywanie ruchu na stronie (przez cały czas na stabilnym poziomie),
  • większa efektywność Twojej pracy (raz dobrze przygotowany tekst, posłuży na długi czas),
  • możliwość wielokrotnego korzystania z contentu (udostępnianie na social media itp.),
  • generowanie większej liczby komentarzy w jednym miejscu (ma to związek z długą żywotnością wpisu),
  • wpływ na wyższą pozycję strony w wyszukiwarkach (o ile treść zawiera odpowiednie słowa kluczowe).

Przykłady dobrego evergreen contentu

Co zatem będzie należało do treści wiecznie zielonej, wciąż aktualnej? Przede wszystkim poradniki, bazujące na sprawdzonej wiedzy. Jak wiadomo, opracowane zagadnienia rzadko kiedy ulegają dezaktualizacji (no, chyba że masz do czynienia z rewolucją w danym temacie). Dodatkowo, przedstawienie zagadnienia, które jest Ci dobrze znane, buduje Twoją pozycję jako eksperta w danej dziedzinie. Przykładem evergreen contentu mogą być również recenzje produktów, ale tutaj uwaga na dobór produktu. Jeśli zdecydujesz się na przedstawienie recenzji maszyny do lodów, to raczej masz do czynienia z sezonowością, a to już wyklucza treść z ponadczasowości. Masz coś do powiedzenia w ramach case study? Świetnie! Może chcesz się podzielić przepisem? Dobry kierunek! Tylko znowu uwaga na sezonowość: przepis na sałatkę wielkanocną będzie wyszukiwany raz w roku, nie przez cały czas (chyba że znajdzie się ktoś, kto przygotowuje się do świąt wielkanocnych z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem :)).

Dobrym nawykiem przed przystąpieniem do tworzenia tego typu treści, jest zastanowienie się nad obszarem działań marki oraz skorzystaniem z narzędzi, które wskażą tematy najbardziej popularne (naturalnie liczą się tematy o niesłabnącej popularności).

Czy evergreen content to gwarancja sukcesu?

Samo przygotowanie treści, nawet takiej, która nie traci daty przydatności, nie wystarczy. Jak sprawić, by użytkownik nie wyłączył strony po krótkim czasie? Zadbaj o atrakcyjną formę podania treści! Stosuj akapity, pogrubienia i podkreślenia. Jeśli masz taką możliwość, linkuj do innych wpisów (ale powiązanych z tematem!) oraz co jakiś czas dokonuj aktualizacji. Taki wpis będzie lepiej indeksowany przez roboty Google. Bardzo ważne jest to, by Twój tekst zawiera nagłówek, śródtytuły i akapity. Jednolitej ścianie tekstu dziękujemy. Nie wiesz jak zabrać się za content marketing lub nie masz na to czasu? Oddaj to w ręce specjalistom, którzy wpisy blogowe na 3 000 znaków biorą na przystawkę. Dążenie do efektywności i skuteczności działań, oznacza rozwój dla Twojego biznesu. Zapytaj nas o treści, które działają!

Evergreen content jako element w strategii content marketingowej

Evergreen content powinien być zaledwie jednym z wielu elementów w Twojej strategii tworzenia treści i budowania wizerunku marki w sieci. Warto w te treści wplatać newsy, wpisy sezonowe, czy ostatnio popularne tematy, które podbiją ruch na stronie i sprawią, że użytkownik jeśli nie zostanie na dłużej, z pewnością powróci za jakiś czas.Nie wiesz jak zabrać się za tworzenie strategii? Napisz do nas! Dobierzemy zbiór narzędzi i przygotujemy plan komunikacji dopasowany do Twojej marki. Czekamy na Twoją wiadomość!

Przewiń do góry