MAVIKA

Co się działo w internecie w październiku?

Co tam słychać w internecie? PAŹDZIERNIK

Za oknami piękna polska złota jesień, a w marketingowym świecie fala upałów… tzn. nowości!

Spis treści:

#różowypaździernik

Październik to już od kilku dobrych lat miesiąc walki z rakiem piersi. To właśnie w tym czasie szczególnie dużo mówi się o profilaktyce, diagnostyce i leczeniu nowotworów piersi. A w temat włączają się nie tylko lekarze, ale także popularne marki, influencerzy, organizacje pozarządowe, czy agencje marketingowe. I słusznie. Inicjatywa ma przypominać, że decydujące znaczenie w kontekście profilaktyki i zapobiegania rozwojowi nowotworu piersi ma jego wczesne wykrycie, dlatego tak ważne jest regularne przeprowadzanie badań. Chociaż o sprawie mówi się głośno, skala problemu wciąż jest zatrważająca. Jak wynika z danych WHO, jest on najczęściej diagnozowanym u kobiet nowotworem na świecie. Zaangażowanie marek w działania promujące świadomość skali zjawiska, a także konieczność samobadania to z pewnością dobry krok, w stronę wcześniejszego wykrywania, nowotworów piersi. Szkoda tylko, że #różowypaździernik nie trwa cały rok…

UOKiK uruchamia filtr do oznaczania reklam

Już są! Długo wyczekiwane rekomendacje Prezesa UOKiK dotyczące oznaczania treści w social mediach. Dokument powstał po kilku miesiącach prac i konsultacji z przedstawicielami branży influencer marketingu: Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR oraz Radą Reklamy. Poza bardzo dobrze przygotowanym dokumentem z rekomendacjami UOKiK udostępnił również filtr AR OznaczamReklamy! Narzędzie to „nowoczesna technologia, umożliwiająca nakładanie efektów na obraz z kamery w czasie rzeczywistym” – wyjaśnia Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK-u. Jest ono w pełni bezpłatne i pozwala na oznaczanie w czytelny sposób materiałów o charakterze komercyjnym.

Mark Zuckerberg: będą duże cięcia w Meta

Wydawać by się mogło, że obecnie panujący kryzys omija największe spółki. Nic bardziej mylnego! Mark Zuckerberg przyznał ostatnio, że Meta musi ograniczać koszty, a „część zespołów zostanie zrestrukturyzowana”. Zuckerberg wskazuje, że firma musi obrać „bardziej konserwatywny” kurs, co wiąże się z cięciem wydatków. Na razie nie ujawniono, które z działów będą miały ograniczone budżety, ale wiemy, że nadchodzące zmiany są spowodowane niestabilną sytuacją makroekonomiczną. Plan redukcji etatów na to wielkie zaskoczenie, ponieważ do tej pory spółka nie zmagała się z aż tak wysokimi spadkami notowań na giełdzie.

TikTok wyłącza część funkcji nieletnim

TikTok tylko dla dorosłych? Otóż to! Platforma zyskuje w oczach nieco starszych użytkowników i coraz częściej pojawiają się na niej tematy, które nie do końca są bezpieczne dla młodszej widowni. W związku z tym zdecydowano się wprowadzić konieczne ograniczenia. Co się zmieni?

  • Transmisje na żywo będą mogli prowadzić wyłącznie użytkownicy, którzy skończyli 18 lat. Osoby niepełnoletnie nadal będą mogły oglądać owe transmisje, jednak same nie będą mogły niczego transmitować. TikTok wprowadzi również funkcję, która pozwoli kontrolować, do jakich odbiorców będą one docierać. 
  • Transmisje na żywo wspólnie z pięcioma gośćmi (Multi-Guest). Planowane jest także wprowadzenie możliwości zadawania pytań i tworzenia filmów instruktażowych, a podczas transmisji twórcy mogą równocześnie zmieniać ustawienia, zyskując możliwość zmiany obiektywu, dodawania efektów i naklejek, filtrowania komentarzy oraz dodawania moderatorów.
  • Pojawia się również powiadomienia dotyczące bezpieczeństwa. Twórcy podczas transmisji dostaną dostęp do narzędzi filtrowania słów kluczowych, co umożliwi ograniczenie nieodpowiednich komentarzy.

Żabka wprowadza abonament na kawę

A na deser coś dla prawdziwych kawoszy! Żabka uruchomia „kawonament”, czyli abonament na kawę! W cenie 49 zł za 30 dni klienci będą mogli kupić w placówce sieci jedną kawę dziennie dowolnej wielkości. Wybierając miesięczną subskrypcję, można codziennie odbierać ciepły napój w cenie 1,61 zł. Co ciekawe, koszt klasycznego espresso poza subskrypcją wynosi 3,99 zł. Czy zatem Żabka nie chce zarabiać na kawie? Nie do końca…  Usługa zachęci klientów do codziennego przychodzenia do sklepów Żabki, co z kolei może zakończyć się zakupem przez nich też innych produktów. 

W ramach „kawonamentu” dostępna jest: kawa czarna, kawa z mlekiem, flat white, latte, cappuccino, espresso, espresso doppio, cortado i napój czekoladowy. Co z płatnością? Jest banalnie prosta. Subskrypcję można opłacić przez system Żabka Pay lub za pomocą karty płatniczej podłączonej do aplikacji Żappka. Po zakończeniu okresu rozliczeniowego środki pobierane są automatycznie z konta. To teraz pytanie do kawoszy – jesteście na tak?

Nowinki na social mediach to chleb powszedni! W sieci i marketingowych zakamarkach nie grozi nam stagnacja, bo z każdym dniem pojawia się coś nowego. A Wy nadążacie za tymi zmianami?

Przewiń do góry