MAVIKA

Co tam słychać w internecie? MAJ

Kolejny miesiąc za nami, czas więc na krótkie podsumowanie! Co wydarzyło się w marketingowym świecie w maju? Jakie narzędzia i funkcje wchodzą do gry? Czego nie może zabraknąć w naszych marketingowych działaniach? Przeczytaj!

Co słychać w sieci – podsumowanie maja

Instagram rozpoczął testowanie NFT

Zmiany w Google Ads

Kolejna zmiana w Google? Otóż to! Tym razem gigant technologiczny chce zapewnić swoim użytkownikom większą kontrolę nad reklamami. Wkrótce ma zostać uruchomiona możliwość dostosowywania reklam – poprzez polubienie, blokowanie lub zgłaszanie treści. Użytkownicy będą mogli decydować o wyświetlaniu większej liczby reklam z określonej firmy, w zależności od upodobań. Dodatkowo możliwe będzie sprawdzenie, kto zapewnił środki na umieszczenie reklamy. Ponad dwa lata temu firma ogłosiła, że wycofuje pliki cookie w celu zwiększenia prywatności, teraz natomiast nowy system ma służyć jako centrum zarządzania interakcjami reklamodawców przez użytkowników, od blokowania lub raportowania treści po przeglądanie szczegółów dotyczących źródeł finansowania reklam i wskaźników kierowania.

Nowy format reklam na YouTube, czyli Shorts Ads

YouTube i długie filmy? To już zamierzchłe czasy! Platforma oferuje teraz wiele różnych typów treści, od krótkich minutowych filmików, znanych jako YouTube Shorts, przez filmy transmitowane na żywo, aż po klasyczne materiały video w dłuższej formie. Aktywna obserwacja rynku skłoniła firmę do skupienia się na tym, czego poszukują współcześni użytkownicy. A są to zdecydowanie krótkie materiały video! YouTube Shorts generuje niemal 30 miliardów wyświetleń dziennie, dlatego platforma rusza z nową inicjatywą reklamową! Shorts Ads to odpowiedź na działania innych platform, przede wszystkim TikToka, ale także możliwość zwiększenia przychodów z reklam.

Automatyczne komentowanie postów na Facebooku 

Facebook dalej podąża w stronę automatyzacji! Niedawno światło dzienne ujrzały nowe mechanizmy, które odpowiadają za automatyczne komentowanie postów. Facebookowy autoresponder to po prostu bot, który został stworzony po to, by odpowiadać na komentarze użytkowników lub wysyłać do nich wiadomości prywatne. Żyjemy w świecie instant, w którym znaczenie ma każda sekunda. Zdaniem Facebooka automatyczne komentowanie umożliwi skupienie się na bardziej skomplikowanych zadaniach, automatyzując jednocześnie te najłatwiejsze. Ot cała filozofia! W czym tkwi szkopuł? A no w tym, że w Polsce opcja ta nie jest dostępna ze względu na RODO.

TikTok wprowadza na rynek nowy produkt reklamowy

TikTok wprowadza na rynek nowy produkt reklamowy! Najbardziej rozwojowa platforma nie ma zamiaru się zatrzymywać. Nowy produkt ma umożliwić łączenie marek z twórcami w celu pozyskiwania treści na potrzeby kampanii marketingowych. Dzięki Branded Mission reklamodawcy będą mogli opracować brief i podzielić się nim ze społecznością twórców platformy. Współpraca będzie polegała na tworzeniu filmików przez twórców, które następnie przekształcane będą w reklamy. Marki na platformie mają już pewne sposobności wobec współprac, jednak Branded Mission to rozszerzenie twórczych możliwości. TikTok z pewnością nie narzeka na brak użytkowników, mimo to wciąż buduje swój pakiet produktów reklamowych, by przyciągnąć jak największą liczbę reklamodawców i zarabiać na witrynie.

Wideo reakcje na reels

Instagram postanowił wprowadzić nową opcję do rolek, jaką ma być odpowiedź w formie reakcji wideo. Jest to kolejny krok w stronę TikToka, ponieważ Instagram poszukuje sposobów na dorównanie do możliwości, które oferuje konkurencyjna platforma.

Świat celebrytów – Depp wygrywa „proces dekady”

Od 11 kwietnia oczy niemal całego świata zwrócone były w stronę najbardziej medialnego procesu rozwodowego ostatniej dekady. Mimo że nie jest to jedyny rozwód celebrytów z Hollywood, to po raz pierwszy cały świat mógł obserwować go na żywo, prosto z sali rozpraw! To zdecydowanie wzbudziło zainteresowanie mediów, dlatego od rozpoczęcia procesu aż do 15 maja w samych tylko portalach pojawiło się 1100 artykułów z dotarciem na poziomie 15 mln kontaktów z przekazem i wartością reklamową (AVE) o wysokości aż 9,2 mln zł! Co ciekawe, rozwodowe przepychanki zaczęły się już w 2016 roku, kiedy to Amber Heard wniosła pozew o rozwód i oskarżyła swojego męża Johnny’ego Deppa o znęcanie. Już wtedy rozwód wywołał rekordowe zasięgi w mediach. Teraz Polscy widzowie mogli śledzić proces na YouTubie, a nawet na… TikToku!

Zmiany – tak moglibyśmy podsumować miniony miesiąc. Zmienia się sposób korzystania z mediów, zmieniają się oczekiwania użytkowników i działania największych globalnych graczy na rynku! Zaktualizował się także status cywilny Johnny’ego Deppa!? 

W maju w świecie marketingu było naprawdę gorąco! Aż strach pomyśleć, co przyniesie czerwiec…

Przewiń do góry