MAVIKA

Co tam słychać w Internecie? CZERWIEC

Co tam słychać w Internecie? Czerwiec

Jeśli chodzi o marketing internetowy, zmiany to niemalże codzienność! Sami freelancerzy i osoby prowadzące biznes w sieci na własną rękę, nie nadążają za nowościami i zmianami algorytmu. Warto więc podsumować miniony miesiąc! Co nowego w czerwcu?

CO SŁYCHAĆ W SIECI? – PODSUMOWANIE CZERWCA

Avatary na Facebooku

Avatary na Facebooku i Tik-Toku

Na social media ciągle coś nowego! Za avatarami na Facebooku naturalnie kryje się coś więcej: chodzi o sklep z ubraniami, ale także o szeroko pojęte wyrażanie siebie w social media. Wprowadzona zostaje nowa opcja na Facebooku, Instagramie oraz Messengerze. Użytkownicy tych kanałów mogą kupić cyfrowe ubrania dla swoich avatarów znanych, cenionych marek typu Prada czy Thom Browne. Dostępne są także bluzy oraz garnitury z logo. To na razie początek. W sklepie będziesz mógł skorzystać z „oferty” wielu innych marek, które stopniową będą dodawane do sklepu. Która marka Twoim zdaniem powinna pojawić się jako następna?

Analityka na Tik-Toku 

Twórcy wprowadzają modele atrybucji, które pozwolą na śledzenie poziomu realizowanych konwersji danego Tik-Toka. Dla reklamodawców to szansa na wnikliwą analizę i tworzenie treści dopasowanych do konkretnej grupy odbiorców. W końcu otrzymujesz informacje o tym, jak reaguje Twoja grupa odbiorców na Twoje treści, które się im wyświetlają. Chociaż cała ta analityka oraz piksel Tik-Tok były kwestią czasu, bardzo się cieszymy, że kanał postawił na takie udoskonalenia. To krok w stronę efektywniejszych i bardziej zoptymalizowanych reklam! To nie wszystko: dostępny jest także nowy ekran konfiguracji panelu Tik-Toków na żywo z nową opcją, określenia celu materiału live. Zaskoczony?

Jak przypiąć post na Instagramie?

Przypinanie postów na Instagramie

Ciekawa nowość dla osób, które cenią sobie estetykę na Instagramie i nie tylko! Jeśli Ty również dbasz o to, by komunikacja była przemyślana, a feed, spójny i atrakcyjny, a do tego wszystkiego dochodzi różnorodność treści (raz edukacyjnie, innym razem bardziej wizerunkowo) to wiedz, że przychodzi pewne ułatwienie: możliwość przypinania postów na Instagramie. Dzięki temu możesz testować różne konfiguracje oraz ich wpływ na pozyskiwanie liczby nowych Obserwatorów. To także okazja, by „podsunąć” Użytkownikowi najlepsze treści oraz te, które są ważne (ważniejsze). Jak przypiąć post na Instagramie? Możesz to zrobić na 2 sposoby (i tylko jeden z nich działa na androidach): wystarczy wejść na profil i przytrzymasz post, który chcesz przypiąć, po czym wybrać odpowiednią opcję. Na Androidzie konieczne jest wejście w dany post, rozwinięcie dostępnych opcji za pomocą trzech kropek w prawym górnym rogu, oraz kliknięcie „przejdź do swojego profilu” (tak, dziwna nazwa). Banalnie proste!

Instagram i naklejki AR

Wirtualna rzeczywistość coraz mocniej akcentuje swój postęp. Instagram wprowadza naklejki AR, dzięki którym możesz uatrakcyjnić swój przekaz w relacjach! Jak działają naklejki? Opcja jest dostępna w tym samym panelu, co reszta funkcjonalności pokroju gifów, oznaczeń lokalizacji itd. (może nie być jeszcze u Ciebie dostępna, bo to zupełnie nowa opcja, która jest aktualnie wdrażana). Podczas kręcenia materiału, masz możliwość wyboru elementu, który zostanie „osadzony” na Twoim wideo np. wyrastające kwiatki na trawie itp.

Zmiany w rolkach na Instagramie i Facebooku

Czy wcześniej borykałeś się z tym, by zawrzeć najciekawsze informacje w cennych, 60 sekundach, jakie oferowały słynne Reels? Mamy dobrą wiadomość! Teraz jeszcze dłuższe rolki – możesz nagrać wideo do 90 sekund! Jakby tego było mało, twórcy udostępnili opcję dodawania emoji oraz quiz i ankiet. Możesz także importować audio z wideo z aparatu oraz korzystać z gotowych szablonów podczas tworzenia rolek! Powstało nowe narzędzie do tworzenia, edytowania i planowania rolek! Bajka! Koniecznie przetestuj te nowe opcje. Mogą one zwiększyć Twoje zasięgi w sieci!

Łatwiejsza edycja materiałów na YouTube

Pomyłki zdarzają się nawet najlepszym! YouTube doskonale zdaje sobie z tego sprawę, dlatego opracował pomocne rozwiązanie, które umożliwia korygowanie tylko wybranych fragmentów filmu, bez konieczności jego ponownego wgrywania i usuwania poprzedniego materiału (co bywało bolesne, zwłaszcza przy pokaźnej liczbie reakcji i komentarzy). Teraz bez obaw możesz dokonać drobnych zmian, gdzie wkradło się przejęzyczenie, konieczna jest aktualizacja informacji itd. Przydatne?

W marketingu internetowym, jak i w całej sieci zmiany, to chleb powszedni. Czerwiec nie ustępował pod tym kątem majowi, już teraz, w lipcu, słyszy się o dodatkowych funkcjonalnościach, jakie wprowadzają marki, ale do tego jeszcze wrócimy – kolejne podsumowanie już za miesiąc!

Przewiń do góry