Zasady dobrego prowadzenia działań w Social mediach - MAVIKA
Agencja marketingu internetowego Śląsk

Zasady dobrego prowadzenia działań w Social mediach

Prowadzenie social media wymaga sporej dawki kreatywności i odpowiedniej strategii. Jeśli chcesz dostawać nowe powiadomienia o polubieniach, musisz zadbać nie tylko o estetykę profilu, ale także o treści, które sprawią, że chętnie będą wracać po więcej! Jesteś ciekawy jak to osiągnąć? Przeczytaj nasz artykuł! 

  1. Bez strategii ani rusz

Przed rozpoczęciem swojej aktywności w social mediach, musisz zadać sobie parę pytań. Dlaczego chcesz być na social mediach? Jakie treści chcesz publikować? Na jakiej grupie odbiorców Ci zależy? Te pytania potrzebne są Ci do stworzenia odpowiedniej strategii, a tym samym do dobrania działań — w końcu robienie czegoś bez planu nigdy nie przynosi długoterminowych rezultatów. 

  1. Spójność w prowadzeniu social media

Jeśli zależy Ci na efektywnym prowadzeniu social media, powinieneś zadbać o spójność działań prowadzonych na Twoich kontach — tak odbiorcy rozpoznają Twoje profile na różnych mediach. Powinieneś zadbać o jednolite grafiki, zdjęcia profilowe czy zapis nazwy. Ważne jest, aby działania na social mediach były spójne ze stroną WWW — ułatwi to rozpoznawanie firmy w sieci.

  1. Systematyczność

Bez systematyczności nie ma efektów. Staraj się publikować regularnie posty — sprawdź kiedy Twoi obserwatorzy są najbardziej aktywni i wtedy umieszczaj treści i grafiki. Pozwoli Ci to na budowanie więzi między Wami, którą także powinieneś pielęgnować. Co to oznacza? Bądź obecny w social mediach — reaguj na relacje, nawiązuj nowe, komentuj zdjęcia i odpowiadaj. Pamiętaj jednak aby nie przesadzać. Zastanów się, czy publikowana treść będzie wartościowa i przydatna Twoim odbiorcom — to pozwoli Ci na uniknięcie wypuszczania spamu. Warto o tym pamiętać tworząc social media marketing swojego biznesu.

  1. Twoje BIO to Twoja wizytówka

Biogram to unikatowe miejsce, które pozwala Ci na zaprezentowanie Twojego biznesu — opisz, w czym się specjalizujesz, dodaj link do strony WWW oraz dane kontaktowe. Pomyśl także o użyciu personalizowanego hasztagu, którym w przyszłości będą oznaczać Cię obserwatorzy — tak zbudujesz aktywną społeczność oraz zadbasz o lepsze pozycjonowanie konta. Pamiętaj! BIO to pierwsze spotkanie obserwatorów z Twoja marką. 

  1. Skorzystaj z pomocy specjalistów

Jeśli prowadzenie biznesu pochłania większość Twojego czasu, warto pomyśleć o skorzystaniu z pomocy specjalistów. Pozwoli Ci to na stworzenie odpowiedniej strategii działań, a tym samym efektywniejszego prowadzanie kont na social mediach. Jeśli takiej poszukujesz, warto rozejrzeć się za agencją marketingowa w Katowicach. Dlaczego właśnie tam? Katowice to serce naszej metropolii, a tym samym kopalnia specjalistów! 

Jeśli stosujesz wszystkie te zasady, to jesteś na dobrej drodze do prowadzenia efektywnych działań na social media! Pamiętaj o odpowiedniej strategii oraz spójności Twojej marki i nie zapominaj o naturalności – tak zyskasz sympatię swoich obserwatorów, którzy na pewno pozostaną z Tobą na dłużej. 

NASZ ZESPÓŁ

KATARZYNA PRAŻMOWSKA

CEO

PAULINA
KONIK

Account Manager

JAGODA
STEFEK

Senior Content Specialist

MARIANA POPILEVYCH

Frontend Developer / Junior SEO Specialist

SANDRA KRÓL

Content Specialist

NATALIA RADECKA

Junior Content Specialist

MACIEJ BEDNARCZYK

Junior Content Specialist

KAROLINA SZEJA

Office Manager

SZUKASZ PROFESJONALISTÓW
DO MARKETINGU TWOJEJ FIRMY?

ZGŁOŚ SIĘ DO NAS