MAVIKA

MAVIKA BLOG

Wykorzystanie social mediów w działalności charytatywnej

Tego, że media społecznościowe mają ogromną siłę, nie trzeba nikomu udowadniać. Są one miejscem, w którym można skutecznie budować swój wizerunek oraz relację z klientami. A to nie wszystko! Można zrobić jeszcze więcej, wykorzystując swoje zasięgi i docierając do jeszcze większej grupy odbiorców, którzy często jednoczą się, by pomóc. Działalność charytatywna coraz śmielej wkracza do świata social mediów. By postępować skutecznie, warto przestrzegać kilku zasad. Jakich? Przeczytajcie sami!

Postaw na szczerość i emocje

Kampanie, które wywołują emocje, zapadają w pamięci na dłużej – zgodzicie się z tym stwierdzeniem? Dziś w internecie możemy znaleźć wiele próśb o pomoc, ale tylko te przedstawione w odpowiedni sposób – prawdziwy i szczery – zjednoczą większą ilość ludzi, którzy będą chcieli pomóc. Zbudowanie emocjonalnego przekazu przyczyni się do większego rozpowszechnienia wiadomości. Dokładnie przemyśl, jakie emocje chcesz wywołać swoją treścią.

Opowiadaj historie

Nie bój się pokazywać rzeczy i stanów takimi, jakimi rzeczywiście są. Chcemy dotrzeć do autentycznych ludzi, jednocząc ich do wspólnego celu, jakim jest pomoc potrzebującym. Opowiadanie historii to najlepszy sposób, aby nawiązać więź z darczyńcami. Choć w pewnych sytuacjach może być to trudne, treść powinna zostać stworzona w taki sposób, by opowiadać również o sukcesach (przekazując dobre wiadomości).

Pomoc bez granic

Nowe technologie są znakomitym sposobem na to, aby zwrócić czyjąś uwagę i czasem, przez niestandardowy sposób prowadzenia akcji, zachęcić do działania. Dawnej, działania związane z niesieniem pomocy innym, kończyły się na granicach miejscowości lub znajomych, a dziś są one nieograniczone! Ogromne zasięgi i możliwości dotarcia do osób na całym świecie dał nam Facebook. Realizowane cele charytatywne stały się realne, a niesienie pomocy cieszy się coraz większą popularnością. Popularny serwis społecznościowy już kilka lat temu wprowadził funkcję dedykowaną wspieraniu organizacji non-profit, która nosi nazwę “zbiórki pieniędzy” – wystarczy jedno kliknięcie, aby wpłacić dowolną kwotę na konto wybranej fundacji (wcześniej trzeba podpiąć kartę kredytową). Facebook stał się nadrzędnym środkiem, używanym do promowania tego typu inicjatyw.

Pojedyncza osoba nie jest w stanie pomóc wszystkim potrzebującym, ale wiele już tak! Możemy wesprzeć konkretną osobę, przeznaczając pieniądze na jej leczenie czy inne potrzeby. Wsparcia potrzebują również schroniska dla zwierząt, dlatego warto wykorzystać potencjał drzemiący w mediach społecznościowych, by eksploatować je w bardzo szlachetnym kierunku.

Przewiń do góry