MAVIKA

Agencja marketingu internetowego MAVIKA

SOS dla zagubionych na socialach. 5 najczęstszych problemów

Social media, choć obecne w powszechnym użyciu już od dawna, nadal potrafią przysporzyć problemów. Trudności występują szczególnie w przypadku kont firmowych, których prowadzenie niesie ze sobą większą odpowiedzialność i stanowi utrudnienie. Wybraliśmy 5 najczęstszych problemów i postanowiliśmy znaleźć ich rozwiązanie. 

Problem z publikowaniem postów

Podczas prowadzenia firmowego profilu w social mediach, trudności napotkać można już przy, z pozoru tak błahych sprawach, jak publikowanie postów. Sposób zamieszczania materiałów różni się w zależności od platformy, z jakiej korzystamy. Inaczej zatem sprawa wygląda w przypadku Facebooka, Instagrama, Twittera czy jeszcze innych kanałów komunikacji. 

Najprostszą metodą publikowania charakteryzują się Twitter oraz Linkedin. W tych dwóch przypadkach nie ma żadnych różnic pomiędzy obsługą kanałów firmowych i prywatnych. Nieco trudniej sytuacja wygląda, jeśli chodzi o biznesową stronę Facebooka. Owszem istnieje możliwość publikowania postów, tak jak na prywatnym profilu, jednak lepiej wybrać opcję dedykowaną dla profili publicznych. Facebook Business Suite — to właśnie takie narzędzie, dające nam możliwość nie tylko publikacji, ale też planowania postów, zapisywania ich kopii roboczych oraz podglądu w czasie tworzenia.

Kłopoty w publikowaniu może sprawiać także Instagram. Charakterystyczne dla tej platformy jest nastawienie na użytkowników urządzeń mobilnych, przez co publikowanie materiałów z poziomu komputera bywa problematyczne. Tę możliwość ponownie daje Facebooku Business Suite pod warunkiem, że nasze konto na Instagramie zostanie powiązane z kontem na Facebooku. 

Powiązanie konta Facebook z profilem Instagram

Skoro narzędzia biznesowe Facebooka dają również możliwość obsługi Instagrama, warto wiedzieć jak powiązać te konta. Jeżeli jesteś administratorem obu kont wystarczy uruchomić Facebook Business Suite, następnie przejść do ustawień znajdujących się w lewym dolnym rogu strony, tam odszukać zakładkę “powiązania” i postępować zgodnie z wyświetloną instrukcją. Jeżeli konto zostanie powiązane, na stronie głównej Business Suite powinny widnieć ikony Facebooka oraz Instagrama – tuż obok zdjęcia profilowego strony. Podczas publikowania postów będzie możliwość zamieszczania ich zarówno na obu platformach naraz, jak i na każdej z osobna.   

Formatowanie zdjęć 

Publikując jakiekolwiek treści w dowolnych mediach społecznościowych ważne jest, aby nasz przekaz był zrozumiały oraz atrakcyjny. Na ten drugi aspekt dobry wpływ mają wszelkiego rodzaju multimedia dołączane do treści. Należy jednak pamiętać o doborze odpowiedniego formatu zdjęć oraz dostosowaniu długości i wielkości filmów. Każda z platform ma inne preferowane wytyczne odnośnie multimediów. W celu uniknięcia przycinania i dostosowywania obrazów za pomocą narzędzi danych sociali, można posłużyć się narzędziami, takimi jak Canva. W tym prostym programie graficznym dostępne są szablony obrazów dostosowane do wymiarów wymaganych przez wszystkie popularne platformy social media. Jedyne, co należy zrobić to dostosować nasze grafiki do tych szablonów, a następnie bez obaw wrzucić na wybrane przez nas media społecznościowe. 

Brak możliwości oznaczania 

Często napotykanym problemem może być oznaczanie zewnętrznych profili w naszych postach. Najprostszym sposobem jest wpisanie nazwy profilu poprzedzając go “@”. Niestety zdarza się, że i ta metoda zawodzi. Powodem może być różnica pomiędzy widoczną nazwą profilu a nazwą stosowaną do oznaczenia. Trzeba zatem zwrócić uwagę na to, kogo chcemy oznaczyć i jaka nazwa profilu widnieje pod główną. 

Śledzenie statystyk

Ostatnia sprawa to śledzenie statystyk, które jest niezwykle ważnym aspektem działań w social mediach, a nie wszyscy wiedzą jak z nich korzystać. Tutaj również sprawa wygląda nieco inaczej w zależności od wybranej platformy. Twitter daje możliwość śledzenia statystyk poprzez Twitter Analytics. Narzędzie to uruchamiamy klikając opcję “więcej” po lewej stronie ekranu, a następnie wybierając zakładkę statystyki. 

W przypadku Facebooka oraz Instagrama znów należy działać za pośrednictwem Business Suite, gdzie po lewej stronie znajduje się zakładka statystyki. W niej, podobnie jak w przypadku Twittera, widnieją informacje o pojedynczych wynikach zasięgu wybranych postów, reakcjach, polubieniach. W statystykach możemy także sprawdzić jacy odbiorcy najczęściej odwiedzają nasz profil. To bardzo przydatna statystyka pozwalająca nam dobrać odpowiedni sposób przekazu dostosowany do sprecyzowanej grupy. 

Prowadzenie social mediów przysparza Ci problemów? Zgłoś się po pomoc do naszych specjalistów

Przewiń do góry