MAVIKA

Słowa ukryte w obrazach, czyli twórcze podejście do identyfikacji wizualnej

Słowa mają wielką moc – to nie podlega dyskusji. Ich zastosowanie ma wpływ na to, jak jesteśmy odbierani. Choć są niezbędne, nie zawsze muszą być wyrażone wprost. Jedną z form, która umożliwia ich zobrazowanie w sposób kreatywny, są kolaże! Jak to się stało, że stały się one naszą formą wyrazu i komunikacji? Jak to możliwe, że mimo zastosowania tylu elementów zachowujemy spójność? Wreszcie, co kryje w sobie nasze motto? Czyli w skrócie o komunikacji symbolami i o tym, jak wygląda twórcze podejście do identyfikacji wizualnej.

Pożegnanie z żurawiem

Żuraw – przez wiele lat nasz towarzysz, w tych lepszych i w tych gorszych chwilach. Przyjaciel, brat, nasz brand hero. Chociaż pożegnaliśmy go już w pierwszym wpisie, warto powiedzieć o nim kilka ciepłych słów. 

Wszystko zaczęło się wiosną 2020 roku, kiedy wleciał do naszego biura, zagościł w nim na dobre. Jak to się stało, że nas znalazł? Po prostu mieliśmy dużo cech wspólnych – zarówno my, jak i on cenimy sobie dobre relacje i lubimy z całego serca angażować się w długoletnie projekty, jesteśmy wytrwali w drodze do celu i nie oglądamy się za siebie. Łączy nas wiele, nie da się tego ukryć, ale wszystko w życiu ma swój koniec. Koniec naszego długiego i owocnego związku nastąpił w styczniu tego roku. Żurawiu – dziękujemy za wszystko, teraz czas na zmiany…

Twórcze podejście do identyfikacji wizualnej

Wraz z początkiem roku w Mavikowych szeregach nastały zmiany i nie były to w żadnym wypadku zmiany wyłącznie kosmetyczne. Plan był prosty – robimy rebranding. Prostota zakończyła się już na pierwszym etapie, ale dzięki wykorzystaniu warsztatów Design Thinking i facylitacji, wiedzieliśmy, w jakim kierunku powinniśmy podążać. Podczas jednego spotkania z ust naszej CEO padło magiczne słowo KOLAŻ (wielkimi literami ku uwadze, bo niektórzy zastanawiali się, co wspólnego ma kolarstwo z marketingiem). I tak oto zaczęła się nasza przygoda z kolażami! 

Porzuciliśmy dotychczasową intensywną czerwień na rzecz kreatywnego koloru pomarańczowego, dodatkowo wdrożyliśmy kolor zielony (przypisany do Marketingu Po Śląsku), żółty (odzwierciedlający oferowane przez nas usługi) oraz fioletowy (zarezerwowany dla Design Thinkingu). Dlaczego nie zostaliśmy tylko przy jednej barwie?  Żeby nie było zbyt nudno, ale też, żeby pokazać naszą elastyczność. Mając na uwadze różnorodność kolorów, wiedzieliśmy, że muszą być zestawione z czymś stonowanym – padło na biało-czarne zdjęcia. Efekt? Oceńcie sami.

Kolaże – czyli komunikacja symbolami

„Ale skąd wy bierzecie pomysły na te kolaże?” A no z naszej twórczej ekspresji, ale też myślenia symbolicznego. Kolaże są bowiem jak magiczna kraina, w której symbolika spotyka się z kreatywnością twórcy. To forma, które pozwala nam komunikować się za pomocą obrazów i ukrytych znaczeń. W każdym z naszych kolaży poszczególne elementy mają przypisane znaczenie i historię, a wspólnie łączą się w harmonijną całość. Przyglądając się uważnie, możemy dostrzec ukryte symbole, które mają odwzorować sens płynący z komunikatu.

Dla nas kolaże to możliwość tworzenia unikalnej historii, która pobudza wyobraźnię – prawie każdy element ma przypisane znaczenie i przekazuje pewne przesłanie. Dzięki ich wykorzystywaniu przenosimy się w świat symboli, emocji i wyobraźni.

Marketing to ogród Twoich wartości, czyli o symbolice naszego motto

Pozostając w temacie komunikacji symbolami, musimy wspomnieć o naszym motto, które nie jest wynikiem przypadku. Debaty nad nim trwały kilka dobrych tygodni – były różne propozycje, różne kombinacje słów, ale ostatecznie jednogłośnie wygrało obecne hasło. Dlaczego? Bo każdy czuł, że to jest to. Poza tym hasło stanowi odwzorowanie i spójną całość z pozostałymi elementami mavikowej identyfikacji. Naszym zdaniem wartości stanowią fundament działań, nie tylko w perspektywie organizacyjnej, ale przede wszystkim w perspektywie ludzkiej. Ogród natomiast ma niesamowicie bogatą symbolikę i oznacza dla nas miejsce rozwoju, gdzie odpowiednio zasiane ziarno, może dać naprawdę ogromne plony. Hasło jest również związane z regionem Śląska, a właściwie Katowic, bo przecież Katowice to miasto ogrodów. Ot cała filozofia!

Komunikować można się w różny sposób, my wybraliśmy komunikację symbolami. Ważne jest, by robić to w zgodzie z własnymi wartościami. Chcesz zmienić coś w swojej firmie przejść rebranding, ulepszyć identyfikację wizualną, lub poprawić copywritng? Katowice czekają na to, byś otworzył przed nimi ogród swoich możliwości!

Przewiń do góry