Pozyskiwanie użytkowników aplikacji mobilnych. Dlaczego dziś to takie trudne? - MAVIKA
MAVIKA BLOG

Pozyskiwanie użytkowników aplikacji mobilnych. Dlaczego dziś to takie trudne?

Wbrew pozorom, reklama na Facebooku i Instagramie to nie tylko promocja postów czy fanpage’y. Różne cele reklamowe pomagają nam osiągać wymarzone efekty. Jak to jednak jest w przypadku pozyskiwania użytkowników aplikacji? Pierwszą trudnością jest zwykle konkurencyjność tego rynku…

Jak korzystamy z aplikacji?

Z urządzeń mobilnych korzystamy ponad 3 godzinny dziennie. Co jednak ciekawe, w tym czasie bardzo rzadko używamy przeglądarek internetowych. Dlaczego? Ponieważ wygodniej jest obsługiwać dedykowane aplikacje. I trzeba przyznać, że marki nie zawodzą. Messenger, H&M, UberEats, moBilet, mObywatel, Allegro, bankowość itp. — aplikacje te w łatwy sposób pozwalają nam zrobić przelew, kupić bilet czy zamówić jedzenie… O zakupach nie wspominając! Znanym firmom łatwiej jednak jest zainteresować odbiorcę, który doskonale zna ofertę sklepu, a dodatkowo często kuszony jest specjalnymi promocjami, dostępnymi tylko na urządzeniach mobilnych. W przypadku autorskich aplikacji, sprawa wygląda zupełnie inaczej. Wystarczy spojrzeć na ofertę Google Play czy AppStore — ilość dostępnych do pobrania aplikacji liczona jest w milionach. Dlatego marketing aplikacji mobilnych jest tak ważny. Dotarcie do świadomości potencjalnych użytkowników to jednak dopiero pierwszy krok. Najważniejsze są następne etapy działań reklamowych: zachęcenie do pobrania aplikacji i do aktywnego korzystania z niej.

Jak pozyskiwać użytkowników dzięki reklamom na Facebooku?

Aby prowadzić kampanię na Facebooku, której celem jest instalacja aplikacji lub wyświetlanie reklam zachęcających do aktywności w niej, warto zarejestrować ją najpierw w witrynie Facebook dla deweloperów. Następnie należy skonfigurować Software Developer Kit Facebooka. Obie te czynności pozwolą Ci zbierać bardziej szczegółowe dane o odbiorcach reklam i lepiej targetować kampanie marketingowe. Jeśli jednak wolisz pominąć ten krok, instalację aplikacji możesz promować i bez wykonania tych czynności. Opcja ta jest zawsze dostępna w menedżerze reklam. Reklamy te jednak będą automatycznie optymalizowane pod kątem osób, które chętnie klikają w linki, a nie pod kątem instalacji. Reklama na Facebooku i Instagramie, przeprowadzona w kompetentny sposób, z pewnością pozwoli Ci pozyskać nowych użytkowników. Instalacja aplikacji to jednak jedna sprawa. Warto pamiętać również o tym, aby pracować nad świadomością marki i zainteresowaniem potencjalnych Klientów ciekawymi, inspirującymi treściami!

Pamiętaj, że efektywne działania marketingowe są przede wszystkim dostosowane do potrzeb Klienta. W przypadku aplikacji, należy przede wszystkim zastanowić się jakim grupom docelowym spodoba się ona najbardziej i dlaczego będą chcieli jej używać. Aby promocja była spójna, posiadała ciekawą kreację oraz interesujące treści, zawsze warto zwrócić się do profesjonalnej agencji reklamowej — takiej jak nasza. Wieloletnie doświadczenie w obsłudze różnych branż pozwala nam osiągać zamierzone cele sprzedażowe. Przekonaj się, co możemy osiągnąć wspólnie!