MAVIKA

Pozycjonowanie regionalne – jak się do tego zabrać?

Chcesz, by Twoja firma była widoczna w wyszukiwarce? Z pewnością natknąłeś się na taki termin, jak pozycjonowanie. Działania z zakresu pozycjonowania, można podzielić na kilka kategorii. Jedną z nich jest pozycjonowanie regionalne. Czym jest i jak się za to zabrać?

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to szereg działań, które zwiększają widoczność Twojej strony. To jeden z obszarów w komunikacji marketingowej o charakterze długofalowym, czyli nieprzynoszącym efektu od razu, ale po jakimś czasie. Pozycjonowania nie można wykonać ,,jednorazowo”. Jest to starannie przemyślana strategia, mająca wybić firmę na wybrane frazy i słowa kluczowe.

Pozycjonowanie regionalne – o co w tym chodzi?

Pozycjonowanie regionalne podobnie jak to standardowe, bazuje na słowach kluczowych. Różnica polega na tym, że w tym szczególnym przypadku do słów kluczowych dodaje się nazwę miejscowości. Sprawia to, że zainteresowani danym tematem (związanym z usługami bądź produktami, jakie oferujesz), znajdują Twoją stronę. Mogą to być użytkownicy, którzy już w zapytaniu użyli nazwy miejscowości. Jednak roboty Google korzystają także z nawigacji GPS, dzięki czemu wyświetlisz się także osobom, przebywającym w pobliżu. Takie działanie wymaga nieco mniejszych nakładów finansowych (im bardziej popularne i ogólne słowo kluczowe, tym większa konkurencja, a to z kolei przekłada się na koszty).

Kto powinien skorzystać z pozycjonowania regionalnego?

Pozycjonowanie regionalne będzie przydatne szczególnie dla Ciebie, jeśli:

  • chcesz oferować usługi i/lub produkty na skalę lokalną,
  • jesteś firmą, która działa stacjonarnie,
  • szukasz Klientów w pobliżu swojej lokalizacji,
  • masz ograniczony budżet na działania marketingowe,
  • masz trudności z pozyskiwaniem Klientów,
  • masz firmę z oddziałami w kilku miejscowościach.

Od czego zacząć pozycjonowanie lokalne?

Wiesz już, na czym polega pozycjonowanie lokalne. Jak więc się za to zabrać? 

Zacznijmy od tego, że pozycjonowanie jest procesem niezwykle złożonym i czasochłonnym. Istnieje jednak szereg działań, które możesz wykonać samodzielnie. Przede wszystkim zadbaj o założenie profesjonalnej wizytówki Google. W tym miejscu możesz dodać usługi lub produkty, które sprzedajesz, dane kontaktowe, adres oraz kilka zdjęć, które zachęcą Klientów do nawiązania kontaktu. Google Moja Firma daje Ci możliwość pojawienia się w wynikach wyszukiwania również na mapce, widocznej jako pierwszy element w wyszukiwarce Google. Dlatego jeśli prowadzisz restaurację, a ktoś wpisze hasło: restauracja w Katowicach, jest duże prawdopodobieństwo, że to właśnie Twój lokal pojawi się na wysokiej pozycji. Aby wzmocnić wizerunek, zadbaj także o pozytywne i liczne opinie Klientów. W tym celu możesz np. do każdego zamówienia dołączać krótką notkę z prośbą o opinię lub opublikować taką informację na stronie czy w social media.

Kolejnym krokiem jest przeprowadzenie audytu SEO na stronie internetowej. Taki audyt wykonują doświadczone agencje, w celu przygotowania strategii działania. Jeśli interesuje Cię pozycjonowanie na Śląsku, sprawdź naszą ofertę pozycjonowanie lokalne.

W większości przypadków bardzo efektywnym krokiem jest założenie i prowadzenie bloga. Liczy się nie tylko regularność prowadzonych działań, ale także jakość zamieszczanych treści oraz wykorzystane we wpisach blogowych słowa kluczowe i linkowanie. Nieprzemyślane i chaotyczne działania mogą przyczynić się do obniżenia jakości strony (czyli gorszego rankingu w wyszukiwarce). Dlatego warto skorzystać z pomocy specjalistów (zwłaszcza, jeśli już jakiś czas prowadzisz działania SEO we własnym zakresie, ale nie widzisz efektów).

Do pozostałych działań należy link building, czyli działania zewnętrzne, polegające na pozyskiwaniu linków do wartościowych witryn (w kontekście pozycjonowania regionalnego, najlepiej, aby były to portale lokalne właśnie, skupiające się na wybranym obszarze).

Chcesz wzmocnić pozycję swojej marki w danej lokalizacji? Skontaktuj się z doświadczonym zespołem specjalistów ds. SEO! Wskażemy kierunek działania oraz doradzimy, od czego warto zacząć, aby treści realizowały zamierzone cele. Zapraszamy do kontaktu!

Przewiń do góry