MAVIKA

Agencja marketingu internetowego Śląsk

Pinterest w marketingu – dlaczego warto zacząć z niego korzystać?

Pinterest jako jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się mediów społecznościowych osiąga za granicą potężne przyrosty w liczbie użytkowników. W Polsce nadal dla wielu osób jest niemałą zagadką. Zatem gdzie leży jego sekret?

Według raportu ‘Digital 2020: Poland’ polscy internauci najchętniej spędzają czas przeglądając YouTube’a (ponad 50 minut dziennie!). Nic dziwnego, gdyż serwis ten oferuje całe spektrum kategorii filmów wideo, dzięki którym każdy użytkownik znajdzie coś dla siebie. Zaraz po nim, na równie wysokim miejscu uplasował się doskonale każdemu znany Facebook, występujący w polskiej wersji językowej od 2008 roku. Przez cały ten czas zdążył zrzeszyć imponującą społeczność, która z roku na rok nadaje nowe życie temu portalowi. Trzecie miejsce uzyskał dumnie wyznaczający nowe trendy Instagram. Ale gdzie w tym wszystkim miejsce dla Pinteresta? No właśnie — na to pytanie odpowiadamy poniżej! 

Mało kto zdaje sobie sprawę, że to właśnie Pinterest wiedzie prym w dzieleniu się inspiracjami i pomysłami dotyczącymi wielu dziedzin. Design strony przypomina tablicę, do której można przyczepiać nowe koncepcje w postaci ‘pinów’. Pinterest, będąc wyszukiwarką zdecydowanie wizualną, dostarcza wielu wskazówek, np. na temat wystroju wnętrz, stylu sukni ślubnych, potraw kulinarnych czy mody. Będzie zatem znakomitym miejscem aby rozpocząć działania marketingowe branż specjalizujących się w tych tematach! 

Pinterest Ads

Pinterest, jako pewnego rodzaju kopalnia myśli i zamysłów jest medium społecznościowym, które skupia się przede wszystkim na inspirowaniu innych — i to właśnie z tego powodu powstał system Pinterest Ads, który skupia się na tworzeniu kampanii reklamowych, mających na celu promowanie marek osobistych. Zasady działania są bardzo podobne do kampanii Facebook czy Instagram Ads, w których można wybrać format reklamy i jej kontent. 

Do głównych typów reklam należą:

  • promowane piny zawierające wybrany obraz z opisem, 
  • promowane piny filmowe — krótkie wideo, w których marka prezentuje swoją usługę/przedmiot
  • promowane piny karuzelowe — złożone z kilku (maksymalnie 5) zdjęć, które użytkownicy mogą przesuwać w prawo lub lewo
  •  piny aplikacji, dzięki którym użytkownik może zainstalować daną aplikację bez potrzeby wychodzenia ze strony

Kampanie reklamowe Pinteresta będą dobrym rozwiązaniem w sektorze e-commerce z kilku istotnych powodów. Przede wszystkim charakteryzują się niską konkurencyjnością – wciąż niewielu reklamodawców decyduje się na przedstawienie swoich usług lub przedmiotów na tym portalu, przez co sama reklama może być lepiej zauważalna dla użytkownika (a przecież ich jest naprawdę sporo!). Co więcej – pozwala na zaprezentowanie marki na nowej płaszczyźnie w ciekawej formie pinów. Pinterest będzie również skuteczny dla branż skupiających się na estetyce i tworzeniu stylowych fotografii. Miłośnicy takich wizualizacji na pewno to docenią!

Jeśli jesteś zainteresowany kampaniami Pinterest Ads koniecznie sprawdź naszą ofertę! Skontaktuj się z nami, a my podpowiemy, co robić!

Przewiń do góry