MAVIKA

Jak skonfigurować piksel Facebook?

Piksel Facebook – co to jest i jak z niego korzystać?

Planując kampanie reklamowe na Facebooku, na pewno nie raz przewinął Ci się temat piksela. Dla początkujących reklamodawców może wydawać się on skomplikowany i niejasny, jednak po dłuższej analizie jego stosowanie staje się w pełni zrozumiałe i logiczne.

Czym jest piksel?

To nic innego jak krótki kod HTML, który umieszczamy na docelowej stronie internetowej. Umożliwia on wychwytywanie istotnych dla kampanii danych i zachowań użytkowników. Co istotne, jest w pełni darmowy. Dzięki niemu w prosty sposób sprawdzimy, ile osób zapisało się do naszej listy mailingowej, dodało produkt do koszyka czy dokonało transakcji. Dowiemy się także, kto zajrzał na interesującą nas podstronę i wyświetlił jej zawartość, a nawet, z jakiego urządzenia to zrobił. A to nie wszystko!

Te cenne informacje będziemy mogli wykorzystać na przykład w kampaniach remarketingowych, aby powrócić do osób, które weszły w interakcję z naszą marką lub produktem, ale z jakiegoś powodu nie dokonały wybranej konwersji. Ale… czym jest konwersja?

Co to jest konwersja? 

Konwersją nazwiemy określone działanie potencjalnego Klienta na naszej witrynie. Jest to swego rodzaju cel, jaki chcemy osiągnąć poprzez kampanię reklamową. Zaliczymy do niej wcześniej wspomnianą subskrypcję newslettera czy skorzystanie z danej oferty.

Piksel umożliwia nam monitorowanie poszczególnych konwersji i wykorzystanie pozyskanych informacji do planowania przyszłych działań reklamowych, co oczywiście może znacząco wpłynąć na zwiększenie ich skuteczności.

Kiedy należy użyć kodu piksela? Piksel a rodzaje kampanii reklamowych.

Instalacja kodu piksela powinna być jednym z pierwszych kroków, jaki wykonamy podczas przygotowywania reklam jakkolwiek kierujących na stronę WWW. Jest to istotne, zwłaszcza jeśli planujemy bardziej złożone i długofalowe działania z myślą o rozwoju.

Jeśli jednak nie posiadamy własnej witryny, możemy śmiało skorzystać podstawowych rodzajów kampanii (np. z zasięgowej, promocji postów czy tej na polubienia fanpage’a), przy których nie musimy umieszczać adresu URL.

Jak zainstalować kod piksel?

  1. W pierwszej kolejności powinniśmy udać się do menedżera zdarzeń na Facebooku oraz kliknąć zielony przycisk plusa, tj. „połącz źródła danych”.
  2. Następnie wybieramy opcję „Internet” i klikamy „połącz”.
  3. Nazywamy odpowiednio stworzony piksel – np. nazwą marki/strony.
  4. W kolejnym kroku wprowadzamy adres witryny internetowej, sprawdzamy możliwe rodzaje konfiguracji i klikamy „kontynuuj”.

Piksel został utworzony i pozostaje nam go zaimplementować na stronę. Istnieje kilka sposobów instalacji piksela. 

Po pierwsze, możemy wprowadzić go ręcznie. Po wybraniu tej opcji kopiujemy kod piksela i umieszczamy go w kodzie źródłowym naszej strony WWW w sekcji <head>. 

Po drugie, Facebook umożliwia nam użycie integracji partnerskiej — mamy tutaj kilka (naście) opcji do wyboru i nie musimy samodzielnie edytować kodu witryny.  

Po trzecie, jeśli naszą stroną zajmuje się konkretny specjalista, możemy mu przesłać dokładną instrukcję z kodem na skrzynkę mailową.

Dokładną instrukcję znajdziemy w poradniku Facebooka.

Facebook Pixel Helper

Jeśli korzystamy z przeglądarki Google Chrome, możemy sprawdzić, czy dobrze zainstalowaliśmy kod piksela za pomocą rozszerzenia Facebook Pixel Helper. Znajdziemy je w Chrome Web Store. Po dodaniu rozszerzenie będzie wyświetlać się w prawnym górnym rogu jako ikonka puzzla. W przypadku, gdy piksel zostanie zaimplementowany poprawnie, rozszerzenie (po kliknięciu) przybierze zielony kolor. W ten sposób możemy sprawdzić nawet naszą konkurencję, liczbę pikseli na ich stronie włącznie z ID i rodzajem działających zdarzeń.

Konfiguracja kodu piksel

Sama instalacja piksela niestety nie wystarczy. Finalnie będziemy musieli także skonfigurować zdarzenia, które chcemy śledzić. W tym celu ponownie przechodzimy do Menedżera Zdarzeń – do sekcji „źródła danych”, wybieramy nasz piksel i otwieramy narzędzie do konfiguracji we wskazanej witrynie.

Konfigurator umożliwia nam wybór czynności, które chcemy monitorować, w tym:

  • kontakt, 
  • subskrypcja, 
  • wyświetlenie zawartości,
  • przesłanie zgłoszenia,

i wiele innych. Po wybraniu konkretnych podstron czy przycisków na WWW i przypisaniu im interesujących nas rodzajów zdarzeń możemy zaakceptować ustawienia i zamknąć konfigurator.

Od tego momentu mamy szanse na dokładniejszy pomiar, optymalizację i analizę naszych kampanii. 

Alternatywne możliwości

Zdarza się tak, że kampanie w social mediach mogą być przytłaczające. Nie każdy potrafi wyciągnąć z nich właściwe wnioski i prowadzić efektywnie. Nie ma w tym nic złego! Praktycznie w każdej okolicy istnieją agencje marketingowe lub freelancerzy, którzy zajmują się nimi profesjonalnie. 

Reklamy na Facebooku w Katowicach, Warszawie czy mniejszych miejscowościach? W MAVICE proponujemy rozwiązania szyte na miarę! Wspólnie wybierzemy te, które najlepiej pasują do Twojej firmy.
Reklama Facebook Śląsk – zgłoś się do specjalistów i określ, na czym najbardziej Ci zależy. My zrobimy resztę!

Przewiń do góry