MAVIKA

MAVIKA BLOG

Personal Branding – o trendach w budowaniu marki osobistej w 2020 roku

W dzisiejszych czasach, kiedy konkurencja goni konkurencję, nikogo już nie dziwi stwierdzenie, że proces budowania marki osobistej — zarówno kreowania jej od podstaw, jak i późniejszego doglądania — jest niezwykle ważny, aby móc wyróżnić się na rynku, a co za tym idzie, poinformować potencjalnych Klientów o jej istnieniu. Nie od dziś wiadomo, iż rynek przypomina organizm żywy — ciągle się zmienia, reaguje na zmiany, za którymi “dobrze jest podążać, aby nadążać”. Nowy Rok również przynosi pewne uaktualnienia. Co nowego na temat trendów w 2020 roku z zakresu Personal Brandingu powinniśmy wiedzieć?

Za śladami konsumentów

Oby pozostać na wygranej pozycji, warto zadbać o to, aby być na bieżąco ze zmianami w zachowaniu konsumentów. Stała oraz ścisła obserwacja w poczynaniach interesantów, zagwarantuje ruch “do przodu” i pomoże tym samym lepiej przygotować się w kwestii oczekiwań naszych Klientów. Monitoring internetu zapewni nie tylko osiąganie założonych wcześniej celów, ale także lepsze poznanie odbiorców naszego komunikatu.

Media społecznościowe kluczem do trafnego przekazu

Social media być może kojarzone są ze zbiorowością, publicznością i obserwatorami. Chociaż nie jest to mylne skojarzenie, warto przypatrzeć się im bliżej, bowiem pozwalają one na budowanie komunikatu, trafiając tym samym do szczególnej, wąskiej ale interesującej nas w danym momencie grupy odbiorców. Warto więc zastanowić się nad regularnym prowadzeniem kont w social media, aby świat o nas nie zapomniał, a każdy Internauta bez problemu odnalazł do nas drogę.

Marka empatyczna i marka autentyczna

Nic tak nie cieszy nas wszystkich jak szczerość. Nie lubimy mydlenia oczu, niedomówień i niedokończonych historii owianych tajemnicą. Największą radochę jednak sprawia nam szczerość spleciona ze słuchaniem. Jesteśmy w siódmym niebie, kiedy ktoś wychodzi naprzeciw prawdzie, a przy tym potrafi nas wysłuchać. Taką osobę niezwykle cenimy i chcemy spędzać z nią więcej czasu. Wierzcie lub nie, ale ta relacja niewiele różni się z tą, którą tworzy marka z klientem.

Wartości dominujące obecnie na wielu profilach marek osobistych, takie jak wiarygodność czy empatia są doceniane przez każdego z nas. Warto więc mieć je na uwadze, budując naszą komunikację z konsumentem. Dialog, który obfituje w autentyczność oraz wzajemne zaufanie, jest miarą na przekór niemierzalną, bezcenną. Obecność w mediach społecznościowych oraz znajomość własnych odbiorców, zdecydowanie ułatwi podejmowanie działań w przyszłości, które stanowić będą o solidnie zbudowanej marce osobistej.

Przewiń do góry