O czym należy pamiętać podczas tworzenia strony internetowej - MAVIKA
Agencja marketingu internetowego Śląsk

O czym należy pamiętać podczas tworzenia strony internetowej

Stworzenie dobrej strony internetowej zaczyna się od projektu. Ważne jest, abyś zastanowił się nad tym, do czego ma służyć, kto z niej będzie korzystał oraz co ma się na niej znaleźć. To pytania, na które warto sobie odpowiedzieć, jeśli chcesz zaprojektować stronę, która będzie odpowiednio zoptymalizowana pod Twoje działania. Nie wiesz jak się za to zabrać? Przeczytaj nasz artykuł i zobacz na co należy zwrócić uwagę! 

Co musi znaleźć się na stronie internetowej? 

Przy tworzeniu strony internetowej ważne jest odpowiednie rozplanowanie działań. Po pierwsze, powinieneś zastanowić się nad wyglądem Twojej strony. W tym celu warto poszukać inspiracji np. na Pintereście lub w Google Grafika. Zastanów się również nad tym, co ma znaleźć się na stronie. Pomyśl, jakie Ty sam lubisz rozwiązania i spróbuj zastosować je na stronie. Odpowiedz sobie na pytania dotyczące grupy docelowej, do której chcesz trafić. Kim jest statystyczny użytkownik Twojej strony? Czym się zajmuje? Jakie ma zainteresowania? Czego ma szukać na Twojej stronie?

Pamiętaj, że Twoja strona stanie się Twoją wizytówką! Liczy się nie tylko wizualny aspekt, ale także jej skuteczność — korzystanie z niej powinno być przyjemne i intuicyjne. Nie wiesz jak się za to zabrać? Podpowiadamy poniżej:

  1. Responsive Web Design (RWD) — Twoi potencjalni Klienci większość czasu spędzają na telefonie. Zwróć więc szczególną uwagę na to, by strona była odpowiednio dostosowana do rozmiaru okna, na którym jest wyświetlana.
  2. SEO czyli pozycjonowanie strony — jeśli tworzysz własną stronę, to chcesz, aby znaleźli Cię użytkownicy. W tym pomoże Ci wdrożenia działań przygotowanych pod wymagania wyszukiwarki internetowej. Systematyczne działania SEO, mogą pomóc znaleźć Ci się w TOP 10 wyszukiwań. Co powinieneś zrobić w pierwszej kolejności? Używaj odpowiednich słów, zadbaj o prawidłowe nagłówki, zastosuj linkowanie wewnętrzne oraz zadbaj o optymalizację zdjęć — jeśli nie posiadasz swoich, wykorzystuj stockowe. Nie zapomnij również o tekstach do description, które dodatkowo zachęcą do kliknięcia właśnie w Twoją stronę.
  3. Certyfikat SSL — jest to protokół sieciowy, który szyfruje dane w Internecie. Inaczej mówiąc, dba o bezpieczeństwo Twojej strony oraz użytkowników, którzy z niej korzystają i wykonują transakcję, Jeśli chcesz być wiarygodny, powinieneś niezwłocznie dodać go na swoją stronę internetową!
  4. Formularz kontaktowy — to must have na Twojej stronie internetowej. To uproszczony sposób do kontaktu z Tobą! Formularz ułatwia użytkownikowi kontakt z Tobą — tylko jedno kliknięcie dzieli go od wysłania Ci wiadomości lub cennej opinii. Pamiętaj, aby odpowiednio zabezpieczyć formularz oraz dołączyć politykę prywatności.
  5. Mapa strony i przekierowania — wszystkie Twoje podstrony powinny być widoczne w Google. Ten zabieg ułatwi użytkownikowi dostęp do interesujących go treści. Pamiętaj o stworzeniu mapy strony.
  6. Zadbaj o spójność i estetykę — po stworzeniu strony internetowej warto oddać ją do oceny np. swoim znajomym, którzy spojrzą na nią krytycznym okiem i podzielą się swoimi odczuciami. To pomoże Ci jeszcze bardziej ją ulepszyć i dostosować do oczekiwań użytkowników. Pamiętaj m.in., aby usunąć wszelkie wiszące spójniki — dzięki temu drobnemu detalowi, Twoja strona szybko zyska na estetyce.
  7. Google Tag Manager, Google, Google Analytics i Facebook Pixel — to narzędzia do analityki i mierzenia skuteczności wszystkich Twoich działań. Oznacza to, że jeśli chcesz osiągnąć konkretne wyniki, powinieneś się z nimi zaprzyjaźnić — ułatwią Ci planowanie strategii na kolejne działania.

Tworzenie strony internetowej to długotrwały proces, który wymaga wiedzy oraz odpowiedniego planu. Jeśli nie masz doświadczenia, a marzy Ci się strona internetowa, to skorzystaj z usług profesjonalistów — np. agencja marketingowa Katowice. 

NASZ ZESPÓŁ

KATARZYNA PRAŻMOWSKA

CEO

PAULINA
KONIK

Account Manager

JAGODA
STEFEK

Senior Content Specialist

MARIANA POPILEVYCH

Frontend Developer / Junior SEO Specialist

SANDRA KRÓL

Content Specialist

NATALIA RADECKA

Junior Content Specialist

MACIEJ BEDNARCZYK

Junior Content Specialist

KAROLINA SZEJA

Office Manager

SZUKASZ PROFESJONALISTÓW
DO MARKETINGU TWOJEJ FIRMY?

ZGŁOŚ SIĘ DO NAS