Na co zwrócić uwagę, szukając właściwej agencji marketingowej? - MAVIKA
MAVIKA BLOG

Na co zwrócić uwagę, szukając właściwej agencji marketingowej?

Wybór partnera do współpracy marketingowej możemy porównać do poszukiwania drugiej połówki w życiu prywatnym. Niestety – nie ma gotowej recepty na szczęśliwy związek ani na trwałą relację i współpracę z taką firmą. Na powodzenie w tym zakresie będzie miało wpływ kilka czynników. Jakich? Tego dowiecie się z lektury naszego artykułu!

Dlaczego warto zaufać ekspertom?

Na początku przeanalizujmy zyski ze współpracy z firmą marketingową:

  • oszczędność czasu – mniejsza ilość obowiązków do wykonania ma wpływ na ilość czasu, który poświęcasz na inne aktywności związane z rozwojem firmy, 
  • porady fachowców – współpracujesz z ekspertami, którzy specjalizują się w konkretnych dziedzinach i dobierają najlepsze rozwiązania,
  • rozwój firmy – zyskujesz świeże spojrzenie, które często owocuje ciekawymi, nowoczesnymi projektami.

Zanim wybierzesz firmę, spójrz w lustro!

Pewnie zastanawiasz się, co ma jedno do drugiego, ale aby móc dopasować kogoś do nas, najpierw sami musimy wiedzieć kim jesteśmy, jakie mamy możliwości i do czego chcemy dążyć. Agencja marketingowa powinna specjalizować się w danej branży. Musi posiadać także odpowiednią praktykę w określonym sektorze. 

Nie ograniczaj się

To, czego szukasz powinno znajdować się w zakresie usług świadczonych przez wybraną firmę. Nie patrz tylko na to, co Cię interesuje, ale również na dalszy kierunek, w którym może rozwijać się Twój biznes. “Nie łap kilka srok za ogon” – miej jedną firmę, która już się sprawdziła i zlecaj jej kolejne zadania. Dzięki temu unikniesz przechodzenia przez cały proces od początku. Dodatkowo, współpraca z jedną agencją marketingową może okazać się bardziej atrakcyjna cenowo. 

Zwróć uwagę na doświadczenie 

Agencje marketingowe zazwyczaj specjalizują się w danym obszarze lub branży. Kluczowym kryterium w wyborze odpowiedniego partnera powinno być doświadczenie w obsłudze firm, tzn. dobór narzędzi, sposób komunikacji, dynamika oraz jakość. Te elementy są bardzo istotne i muszą sprostać naszym wymogom. 

Zorientuj się w opiniach

Na markę danej firmy marketingowej wpływa wiele czynników, takich jak publikacje, nagrody, konferencje. Poszukaj opinii pozostałych klientów i popytaj znajomych o ich zdanie na temat danej firmy, ponieważ to oni są największym źródłem wiedzy. Pamiętaj – nie skreślaj na wstępie małych firm, które nie mają wieloletniej historii. Wszystko zależy od pracowników, którzy je tworzą.

Pamiętaj o tym, że taniej, nie znaczy lepiej

Zawsze znajdzie się ktoś, kto zaoferuje tańszą (lecz niekoniecznie lepszą) ofertę. Najważniejsze w tym wszystkim jest to, aby zrozumieć, co kupujemy i za co płacimy.  Niestety dobrze wykonana praca, odpowiedni poziom zaangażowania, jakość komunikacji i elastyczność musi kosztować, a Ty sam dobrze powinieneś o tym wiedzieć. Oczywiście czasem ceny są niezrozumiałe, a my mamy prawo się nie zgadzać z ich przedziałem. 

W wyborze agencji nie zawsze przemawiają logiczne argumenty. Czasem coś skłania nas do pójścia w określonym kierunku i zaufania danej firmie. Współpraca powinna być przyjemnością, a nie tylko obowiązkiem. Pamiętaj – nie ma związków idealnych bez zaangażowania dwóch stron! Dlatego wypracuj z agencją kompromisy, które zaprowadzą Was do wspólnych sukcesów.

NASZ ZESPÓŁ

Katarzy Prazmowska Agencja marketingu internetowego

Katarzyna
Prażmowska

CEO

Karolina
Szeja

Office Manager

Maksymilian Richter

Maksymilian
Richter

Graphic Designer

Sandra Król

Sandra
Król

Content Specialist

Katarzyna
Stawiarska

Content Specialist

Maciej Bednarczyk

Maciej
Bednarczyk

Content Specialist

Magdalena
Wręczycka

Account Manager

SZUKASZ PROFESJONALISTÓW
DO MARKETINGU TWOJEJ FIRMY?

ZGŁOŚ SIĘ DO NAS