MUST HAVE webdesignera. Na co należy zwrócić uwagę przy tworzeniu strony? - MAVIKA
Marketing internetowy

MUST HAVE webdesignera. Na co należy zwrócić uwagę przy tworzeniu strony?

Często podczas tworzenia strony www agencje przykładają dużą wagę do ich designu, pomijając ważne techniczne aspekty i funkcjonalności. Tym samym nierzadko mamy do czynienia z projektami ładnymi, ale niefunkcjonalnymi. My stawiamy nie tylko na aspekt wizualny, ale także dostosowanie strony do user experience. Uważamy, że strona powinna być wizytówką, ale również sprzedawać. O czym nie możesz zapomnieć, aby Twoja strona była skuteczna? 

  1. Responsive Web Design (RWD) — zwróć szczególną uwagę na to, czy Twoja strona jest dostosowana do wyświetlania na telefonie. Celowo umieściliśmy ten punkt na początku, ponieważ wszystkie tendencje użytkowników wskazują na to, że w 2021 częstotliwość przeglądania stron na telefonie diametralnie wzrośnie.
  1. Google Tag Manager, Google, Google Analytics i Facebook Pixel — to jedne z wielu bardzo przydatnych narzędzi do analityki i mierzenia skuteczności Twoich działań. Bez wglądu w konkretne liczby i wyniki — działasz po omacku.
  1. SEO — zadbaj o pewne techniczne aspekty SEO, aby pomóc Twojej firmie pozycjonować się coraz wyżej. Jak to osiągnąć? Używaj odpowiednich słów kluczowych, dodawaj nagłówki, stosuj linkowanie wewnętrzne, dbaj o teksty alternatywne i kompresję zdjęć.
  • Te drobne zmiany pomogą Twojej stronie podnieść się o co najmniej kilka pozycji do góry.
  • Pamiętaj również o linkowaniu zewnętrznym – mocne linki pozycjonujące pomogą trafić potencjalnym Klientom na Twoją stronę.
  • Sprawdzaj, jak Twoja strona pnie się coraz wyżej i wprowadzaj kolejne ulepszenia dzięki takim narzędziom jak Google Search Console, Ahrefs, Google Analytics czy SEMSTORM.
  1. Certyfikat SSL — z uwagi na coraz większą świadomość konsumencką i ostrożność podczas transakcji, naszym zdaniem to must have! Zainstalowanie protokołu do zabezpieczenia komunikacji, zwiększa wiarygodność domeny. Jeśli posiadasz sklep internetowy, koniecznie zwróć na to uwagę.
  1. Zabezpieczenie do formularza — nie lubimy spamu, tym bardziej kiedy czekamy na same interesujące zapytania. Zabezpiecz swoją skrzynkę przed niepożądanymi wiadomościami, np. dzięki reCaptcha.
  1. RODO — pamiętaj o tym, aby przetwarzać dane osobowe w sposób bezpieczny. Polityka prywatności i plików cookies to elementy, które powinny znaleźć się na każdej stronie internetowej.
  1. Mapa strony i przekierowania — zadbaj o to, by wszystkie podstrony na Twojej witrynie były widoczne w Google — stwórz mapę strony. Sitemap konieczna jest w przypadku przebudowy strony lub dezaktualizacji podstron.
  1. “Sierotki” — usuwanie wiszących spójników na końcach linijek to bardzo dobra praktyka. Z naszych obserwacji wynika, że nie każda agencja reklamowa ją stosuje, co według nas wygląda bardzo niedbale.
  1. Spójność elementów — po zakończeniu prac na stronie, przejrzyj ją pod kątem spójności elementów. Ważne, aby wszystkie przyciski, nagłówki i inne elementy graficzne były ujednolicone. Wprowadzi to na Twojej stronie harmonię i pomoże użytkownikowi odnaleźć się na stronie.

NASZ ZESPÓŁ

KATARZYNA PRAŻMOWSKA

CEO

PAULINA
KONIK

Account Manager

JAGODA
STEFEK

Senior Content Specialist

MARIANA POPILEVYCH

Frontend Developer / Junior SEO Specialist

SANDRA KRÓL

Content Specialist

NATALIA RADECKA

Junior Content Specialist

MACIEJ BEDNARCZYK

Junior Content Specialist

KAROLINA SZEJA

Office Manager

SZUKASZ PROFESJONALISTÓW
DO MARKETINGU TWOJEJ FIRMY?

ZGŁOŚ SIĘ DO NAS