MAVIKA

Marketing internetowy

MUST HAVE webdesignera. Na co należy zwrócić uwagę przy tworzeniu strony?

Często podczas tworzenia strony www agencje przykładają dużą wagę do ich designu, pomijając ważne techniczne aspekty i funkcjonalności. Tym samym nierzadko mamy do czynienia z projektami ładnymi, ale niefunkcjonalnymi. My stawiamy nie tylko na aspekt wizualny, ale także dostosowanie strony do user experience. Uważamy, że strona powinna być wizytówką, ale również sprzedawać. O czym nie możesz zapomnieć, aby Twoja strona była skuteczna? 

  1. Responsive Web Design (RWD) — zwróć szczególną uwagę na to, czy Twoja strona jest dostosowana do wyświetlania na telefonie. Celowo umieściliśmy ten punkt na początku, ponieważ wszystkie tendencje użytkowników wskazują na to, że w 2021 częstotliwość przeglądania stron na telefonie diametralnie wzrośnie.
  1. Google Tag Manager, Google, Google Analytics i Facebook Pixel — to jedne z wielu bardzo przydatnych narzędzi do analityki i mierzenia skuteczności Twoich działań. Bez wglądu w konkretne liczby i wyniki — działasz po omacku.
  1. SEO — zadbaj o pewne techniczne aspekty SEO, aby pomóc Twojej firmie pozycjonować się coraz wyżej. Jak to osiągnąć? Używaj odpowiednich słów kluczowych, dodawaj nagłówki, stosuj linkowanie wewnętrzne, dbaj o teksty alternatywne i kompresję zdjęć.
  • Te drobne zmiany pomogą Twojej stronie podnieść się o co najmniej kilka pozycji do góry.
  • Pamiętaj również o linkowaniu zewnętrznym – mocne linki pozycjonujące pomogą trafić potencjalnym Klientom na Twoją stronę.
  • Sprawdzaj, jak Twoja strona pnie się coraz wyżej i wprowadzaj kolejne ulepszenia dzięki takim narzędziom jak Google Search Console, Ahrefs, Google Analytics czy SEMSTORM.
  1. Certyfikat SSL — z uwagi na coraz większą świadomość konsumencką i ostrożność podczas transakcji, naszym zdaniem to must have! Zainstalowanie protokołu do zabezpieczenia komunikacji, zwiększa wiarygodność domeny. Jeśli posiadasz sklep internetowy, koniecznie zwróć na to uwagę.
  1. Zabezpieczenie do formularza — nie lubimy spamu, tym bardziej kiedy czekamy na same interesujące zapytania. Zabezpiecz swoją skrzynkę przed niepożądanymi wiadomościami, np. dzięki reCaptcha.
  1. RODO — pamiętaj o tym, aby przetwarzać dane osobowe w sposób bezpieczny. Polityka prywatności i plików cookies to elementy, które powinny znaleźć się na każdej stronie internetowej.
  1. Mapa strony i przekierowania — zadbaj o to, by wszystkie podstrony na Twojej witrynie były widoczne w Google — stwórz mapę strony. Sitemap konieczna jest w przypadku przebudowy strony lub dezaktualizacji podstron.
  1. “Sierotki” — usuwanie wiszących spójników na końcach linijek to bardzo dobra praktyka. Z naszych obserwacji wynika, że nie każda agencja reklamowa ją stosuje, co według nas wygląda bardzo niedbale.
  1. Spójność elementów — po zakończeniu prac na stronie, przejrzyj ją pod kątem spójności elementów. Ważne, aby wszystkie przyciski, nagłówki i inne elementy graficzne były ujednolicone. Wprowadzi to na Twojej stronie harmonię i pomoże użytkownikowi odnaleźć się na stronie.

Przewiń do góry