„Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana” to słowa greckiego filozofa – Heraklita z Efezu. Cliché? Oczywiście, że tak, jednak trudno jakkolwiek temu zaprzeczać. Koncepcja zmiany jako centrum jest bardzo blisko naszych serc. Często udowadniamy naszym Klientom, ale też samym sobie, że zmiana choć trochę się jej obawiamy (bo nieznana) może się okazać naszą największą przyjaciółką – szansą na zupełnie nowe i lepsze, otwarciem nowego etapu i zupełnie nowych okazji. Dlatego właśnie do zmian podchodzimy nie z lękiem i niepewnością, a z masą pozytywnej energii, odwagą i konkretną wizją przyszłości.
Zmiana przez design i design przez zmianę
Najbardziej zauważalną zmianą jest oczywiście nasz design. Porzuciliśmy (no prawie) nasze mniej i bardziej szalone kolaże. Kochamy je i z pewnością zostawią w naszej pamięci ślad, ale poczuliśmy, że chcemy spróbować czegoś nowego. Nie zrezygnowaliśmy z nich całkowicie – zamiast tego postanowiliśmy znaleźć dla nich nową formę i inne miejsce w naszej identyfikacji wizualnej.
Tu właśnie pojawiła się zupełnie nowa koncepcja. Nasze kolaże, dotąd pełne wielowymiarowych treści i narracji, nadal są dla nas ważne, ale postanowiliśmy spojrzeć na nie z innej perspektywy. Zamiast rezygnować, wykorzystujemy je w nowy sposób, dając więcej przestrzeni prostocie, dynamice i nowoczesności – oczywiście w naszym stylu. Jak zamierzaliśmy to osiągnąć? Zależało nam na stworzeniu wizualizacji naszej idei pracy – połączenia nowoczesności z zachowaniem poszanowania dla tradycji.
Tak właśnie podjęliśmy decyzję o tym, by mocniej zaakcentować czerń – nawiązując zarówno do tradycji Śląska, jak i współczesnych trendów. Sól ziemi czarnej stała się naszą inspiracją, symbolizującą siłę, historię i rozwój regionu, który dziś należy do najlepiej rozwiniętych w Polsce.
Uzupełnienie czerni kolorem pomarańczowym przyszło nam naturalnie. To nie tylko odwołanie do naszego logo, ale także wyraz energii, przemiany i świeżości – wartości, które łączą szacunek do przeszłości z nowoczesnym spojrzeniem w przyszłość.
Mała wizualizacja, czyli moodboard by Mavika
Moodboard był niezbędnym elementem przy tworzeniu zupełnie nowego designu dla całej naszej komunikacji wizualnej. Stanowił dla nas podstawowe źródło inspiracji i wyznaczał kierunek, w jakim chcemy zmierzać. Co tu widzimy? Nowoczesność, dynamikę, przyciągnięcie uwagi w zestawieniu z klasyką, artyzmem, estetyką, popkulturą i vintage.

Kiedy idea stała się wizją przyszłości
W tym momencie mieliśmy już wizję tego, co chcemy zawrzeć w naszym nowym designie, przyszła pora na stworzenie projektów i wizualizacji. Ujęcie idei, która nam przyświeca i przeniesienie jej na szablony social mediowe i nową stronę www nie było prostym zadaniem. Niezliczona ilość godzin rozkmin i dyskusji, ale mamy to. Udało się nam osiągnąć nasz cel.
Strona www
Tutaj było najwięcej pracy. Wielokrotnie pochylaliśmy się nad różnymi koncepcjami tego, w jaki sposób możemy udoskonalić naszą stronę, sprawić, żeby była prosta, przejrzysta, łatwa w nawigacji, pokazywała nas, naszą pracę i niosła wartość dla odbiorcy. W trakcie tego procesu zmieniło się naprawdę wiele, kilka najbardziej widocznych zmian to:
- zupełnie nowy design,
- nowe i zaktualizowane case study,
- sesja zdjęciowa,
- nowa oferta,
- dedykowana strona dla Marketingu po Śląsku,
- wideo.
Innym tematem była oczywista zmiana, o której już tu wspominaliśmy – design. Biel zastąpiła czerń, a kolaże większa liczba zdjęć i pomarańczowe napisy oraz ramki. Dzięki takiemu połączeniu zrobiło się mniej nostalgicznie, a bardziej dynamicznie.
Nowy design i szablony social media
Podczas pracy nad nowymi szablonami graficznymi jedno było pewne – musi być spójnie z projektem strony. Naszą inspiracją stała się animacja z baneru na stronie głównej – zrozumieliśmy, że doskonale oddaje proces, w którym jesteśmy – proces przemiany i nowego początku.
Chodziło nam o zestawienie „nowego i starego”, stąd właśnie zastosowanie ziarna i charakterystycznego gradientu, który przypomina nieco retro fotografie, na których światło rządziło się swoimi prawami, ale miało swój niesamowity klimat.
W szablonach chcieliśmy też oddać hołd do bogatej i barwnej historii Śląska, jednak w zupełnie nowym wydaniu. Śląsk, zupełnie tak jak my, jest cały czas w procesie przemiany i rozwoju, nieustannie idąc do przodu.
Przy okazji omawiania grafik nie możemy ominąć również tematu naszej sesji zdjęciowej, która jest ich ważnym elementem. Na zdjęciach z sesji również wykorzystaliśmy efekt ziarna, zestawiliśmy go z dynamiką, ruchem i nowoczesną estetyką, które razem stworzyły swój własny, wyjątkowy klimat.
I ostatni temat – font. Zarówno na stronie, jak i w szablonach graficznych wykorzystaliśmy jeden z naszych ulubionych fontów, czyli Poppins. Naszym zdaniem to doskonałe połączenie minimalizmu, uniwersalności i ponadczasowości, które stanowią doskonałe uzupełnienie dla naszych komunikatów.

Jak uskrzydliliśmy Marketing po Śląsku
Przyszedł też czas na podrasowanie naszego autorskiego projektu – Marketingu po Śląsku.
Pojawiło się osobne logo. Inspiracja? Pomnik Powstańców Śląskich, który możecie kojarzyć z centrum Katowic – dokładniej znajduje się on vis-à-vis KTW.
Logo miało być proste, estetyczne, nawiązywać do Katowic i do logo Maviki – stąd właśnie charakterystyczne “V”, z którego wyłania się skrzydło.




Marketing po Śląsku dostał również swoją własną sesję. Żeby urozmaicić projekt, wybraliśmy kilka typowych i tych nieco mniej znanych miejsc, w których robiliśmy zdjęcia i nagrywaliśmy wideo. Były to m.in.: Nikiszowiec, Park Śląski, Stadion AWF i Plac Sejmu Śląskiego.
Wszystko po to, by możliwie najlepiej pokazać ideę Marketingu po Śląsku, jako kolebki działania lokalnego, skupionego na ludziach i ich codzienności. MpŚ jest w końcu doskonałym uzupełnieniem dla tradycyjnego marketingu, który oferujemy naszym partnerom i Klientom. To projekt, który skupia się na tożsamości i języku. Chcemy przez niego wyjść naprzeciw markom, którym zależy na przedstawieniu swojego „pochodzenia” i „tradycji”, z których wyrastają.
No to fajrant!
Kolejną nowością, jaką wprowadzamy, jest nasz newsletter – Fajrant. To kompilacja wiedzy i nowości, jakie mają u nas miejsce. To również zupełnie nowy kanał komunikacyjny z naszymi odbiorcami. Taki, w którym chcemy przekazywać swoje know-how.
Sama nazwa naszego newslettera również nie jest z przypadku, dokładnie tak samo, jak dzień, w którym będzie on publikowany.
Co oznacza dla nas zmiana?
Zmiana to dla nas przede wszystkim rozwój, podnoszenie jakości i kompetencji. Nie chcemy i nie będziemy stać w miejscu, to właśnie nieustanna chęć do „ulepszania” jest tym, co nas napędza. Mamy odwagę i chcemy sięgać dalej i wyżej. Od 12 lat jesteśmy w takim procesie, w procesie, w którym stawiamy sobie coraz wyższą poprzeczkę. Jesteśmy otwarci na to co przyniesie przyszłość, wiemy, że dzięki ciągłemu sięganiu po więcej możemy oferować naszym Klientom zupełnie nową jakość usług. Finalnie nasz rozwój to rozwój naszych Klientów, dlatego nie zamierzamy przestać!
A Wy jesteście gotowi na taką zmianę?