MAVIKA

Jaką rolę pełni zespół w procesie brandingu?

Za każdym przedsiębiorstwem i jego działaniami kryją się ludzie. Tak samo jest w naszym przypadku. Za nasze artykułu, posty, grafiki, filmiki, strategie oraz pomysły odpowiada zespół, który udało nam się zbudować.  

Parę miesięcy temu zdecydowaliśmy się na rebranding firmy i śmiało możemy powiedzieć, że każda osoba była zaangażowana w ten proces, w mniejszym lub większym stopniu. Branding to coś więcej niż logo, nazwa oraz identyfikacja wizualna marki. Oczywiście są to niezbędne elementy w tym procesie, jednak aby skutecznie tego dokonać, ważny jest pomysł oraz kreatywne myślenie, które wychodzi od ludzi. W jaki sposób udało nam się tego dokonać?

Burza mózgów

Podczas rozmów (a było ich mnóstwo), każdy mógł zabrać głos i podzielić się swoimi przemyśleniami, wyrazić swoje obawy i zasugerować ulepszenia. Dzięki temu zbieraliśmy pogląd z różnych perspektyw. Przede wszystkim kierowaliśmy się zasadą, że nie ma złych pomysłów. Jest to o tyle ważne, że motywuje pracowników i nie zabija ich kreatywności, a często zdarza się tak, że ta mniej trafiona propozycja może nakierować resztę zespołu na tę właściwą.

Design Thinking

Wspominamy o procesie Design Thinkingu po raz kolejny, dlatego, że zawdzięczamy mu naprawdę wiele. Przeprowadziliśmy wiele warsztatów, w których brał udział nasz zespół, dzięki nim została pobudzona nasza ciekawość oraz kreatywność, które pomogły  ukierunkować strategię nowych działań, a nawet dokonać wyboru kolorów, które aktualnie górują na naszej stronie internetowej i social mediach. A jak sami wiecie z ostatnich wpisów, dobór kolorów nie jest przypadkowy 😉. Była to świetna okazja nie tylko do tego, aby zaktywizować i zintegrować zespół do działania, ale również poznanie się na nowo pracując na konkretnym wyzwaniu.

Dobra atmosfera 

À propos poznawania siebie nawzajem… nic tak nie łączy zespołu jak wspólne projekty – u nas akurat był to rebranding. Nawet pomimo sprzecznych opinii w niektórych tematach, warto pamiętać o atmosferze i dbać o dobrego ducha zespołu. Naturalna jest także konstruktywna krytyka, a nawet niezadowolenie z efektów. Grunt, żeby ustalić wspólny kompromis, a ewentualne „zgrzyty” obrócić w żart!

Odpowiadając na pytanie: Jaką rolę pełnił zespół w procesie, jakim jest branding? – odpowiedź jest oczywista – kluczową i niezastąpioną! Oczywiście aktualnie znajdziemy też masę narzędzi AI do współpracy, jednak pamiętajmy, że nie są one kreatywne tak jak my – ludzie.

Jeśli czujesz, że potrzebujesz zmiany albo dopiero zaczynasz i chcesz zbudować solidną podstawę do dalszego działania, rozważ branding. Katowice to miejsce pełne specjalistów w tej dziedzinie – sami się o tym przekonaliśmy!

Przewiń do góry