Jak tworzyć atrakcyjne wideo z poziomu smartfona – poradnik od A do Z - MAVIKA
MAVIKA BLOG

Jak tworzyć atrakcyjne wideo z poziomu smartfona – poradnik od A do Z

Smartfon… Tak mały, a tak wielki! Potrafi skutecznie zastąpić komputer, dyktafon, telewizor, radio czy aparat. Jednak jego największą zaletą jest możliwość wykonywania zdjęć i kręcenia filmów. Nowoczesne urządzenia posiadają manualną konfigurację, dzięki czemu mogą skutecznie konkurować z lustrzankami. Jak doskonale wiemy, wideo cieszy się ogromną popularnością w sieci, a jego rola w komunikacji nieustannie wzrasta. Chcąc stworzyć materiał, który skutecznie sprzeda Twój produkt lub wypromuje Twoją markę, powinieneś zapoznać się ze wskazówkami dotyczącymi tego, jak robić to dobrze. Istnieje kilka sprawdzonych pomysłów i sposobów na to, by tworzyć ciekawe materiały. Od dziś koniec z wymówkami pt. “mój smartfon ma słaby aparat”! Jeśli masz telefon ze średniej lub wysokiej półki, jesteś w stanie tworzyć piękne wideo i kreować treści na profesjonalnym poziomie.

Rozmiar filmu

W tym wypadku rozmiar ma znaczenie. Nagrywanie filmów w wyższej rozdzielczości pozwala uchwycić więcej szczegółów. Najlepiej unikać mniejszej rozdzielczości niż Full HD (1920 na 1080 pikseli). Duża rozdzielczość, w jakiej rejestrujemy film, pozwala m.in. na bezstratne kadrowanie ujęcia. Pamiętajmy, aby przed nagraniem filmu przeprowadzić test kompatybilności z innymi urządzeniami.

Śledzenie AutoFocus

Smartfony w trybie wideo ustawiają automatycznie ostrość i ekspozycję. Sprawdza się to wtedy, gdy chcemy coś na szybko sfilmować. A jak to działa? Po aktywowaniu opcji Auto Focus, klikamy w interesujący nas punkt kadru, który chcemy wyostrzyć. Problemem może stać się zagubienie focusu – wtedy ponownie klikamy na nagrywany film. Jeśli chcemy uzyskać konkretny efekt, Auto Focus warto zablokować i sterować ostrością ręcznie.

Stabilizacja video

Główną przypadłością smartfonowych filmów jest zauważalne trzęsienie się obrazu. Wbudowana w urządzenie optyczna czy elektroniczna stabilizacja obrazu często nie wystarcza. Warto posiłkować się tanim statywem z uchwytem na telefon.

Kadr

Filmy nagrywamy wyłącznie w pozycji poziomej. Unikamy pionowego kadru, który jest zwykle nieczytelny.

Dźwięk

Oprócz tego, co oglądamy, istotne jest również to, co słyszymy. Słabej jakości wideo z dobrym dźwiękiem można jakoś znieść, ale na odwrót? Nie! Dlatego jakość nagrywanego dźwięku powinna być równie ważna, co jakość obrazu. Warto zaopatrzyć się w dodatkowy mikrofon – inwestycja ta podniesie poziom jakości i profesjonalizmu naszego wideo. Wybór miejsca do nagrania To nie może być przypadkowe miejsce. Poniżej wskażemy Ci, na co musisz zwrócić uwagę podczas jego wyboru:

  • dobre oświetlenie – najlepsze jest światło dzienne,
  • minimalne szumy otoczenia,
  • prezentacja przedmiotów kojarzonych z marką, minimum rozpraszaczy,
  • atrakcyjna dla oka estetyka.

Żaden twórca nie potrzebuje dziś ciężkiego i drogiego sprzętu, żeby zacząć swoją przygodę z wideo. Smartfon oraz dodatkowe akcesoria z powodzeniem wystarczą nawet do pracy na profesjonalnym poziomie.

NASZ ZESPÓŁ

Katarzy Prazmowska Agencja marketingu internetowego

Katarzyna
Prażmowska

CEO

Karolina
Szeja

Office Manager

Maksymilian Richter

Maksymilian
Richter

Graphic Designer

Sandra Król

Sandra
Król

Content Specialist

Katarzyna
Stawiarska

Content Specialist

Maciej Bednarczyk

Maciej
Bednarczyk

Content Specialist

Magdalena
Wręczycka

Account Manager

SZUKASZ PROFESJONALISTÓW
DO MARKETINGU TWOJEJ FIRMY?

ZGŁOŚ SIĘ DO NAS