MAVIKA

Agencja marketingu internetowego mavika

Jak działa Facebook Ads?

Jeśli chcesz wypromować swoją markę w Internecie, to pewnie zdajesz sobie sprawę, że istnieje wiele sposobów, aby to zrobić. Na tej długiej liście wysokie miejsce uplasował sobie bardzo dobrze już znany system — Facebook Ads. System, który pozwala dotrzeć do społeczności liczącej obecnie ponad 3 mld osób na całym świecie! Jako jedno z najpopularniejszych mediów społecznościowych, doskonale radzi sobie jako skuteczna metoda reklamowa, pozwalająca na pozyskiwanie potencjalnych klientów.

Zasady działania Facebook Ads

Aby przeanalizować poszczególne reklamy oraz kampanie reklamowe Facebook Ads zadbał o to, by można było to robić w jednym miejscu – w Menedżerze Reklam. Narzędzie to pozwala na pełną kontrolę prowadzonych czynności oraz na zaawansowane zarządzanie kampaniami. W swoich możliwościach oferuje zarządzanie budżetem, tworzenie grup odbiorców (standardowych i niestandardowych), obserwowanie zasięgu, kontrolę wydawanej kwoty na poszczególne reklamy i wiele innych. Menedżer Reklam jest w stanie przewidzieć, jak chętnie użytkownicy będą reagować na daną reklamę oraz jaka jest jej jakość. Zwykle kiedy użytkownicy spełniają określone wcześniej wytyczne, Facebook Ads zakwalifikuje ich do grupy, której będzie wyświetlał daną reklamę. 

Rodzaje reklam Facebook Ads

Do podstawowych reklam Facebooka należą oczywiście reklamy graficzne zawierające obraz produktu lub materiały stricte związane z marką. Reklamy wideo, jako kolejny z rodzajów, przedstawiają zwykle krótki filmik mający na celu zainteresowanie użytkownika i wygenerowanie chęci wejścia z nim w interakcje. Kolejny typ  to reklamy karuzelowe, które pozwalają na zaprezentowanie nawet kilku przedmiotów w jednym miejscu. Użytkownicy mogą dowolnie przewijać reklamę i przeglądać oferowane produkty. Z kolei kanwa, jako materiał błyskawiczny, daje możliwość bezpośredniego przejścia w tryb pełnoekranowy i umożliwia odbiorcy dostęp do wszystkich reklam, takich jak zdjęcia, filmy czy karuzele. Następnym formatem jest pokaz slajdów trwający maksymalnie 50 sekund. Tworzy go zestaw do 10 obrazów wyświetlanych pojedynczo. Ostatnią opcją są kolekcje — polegają one na zaprezentowaniu głównego obrazu lub filmu użytkownikowi, a po kliknięciu przekierowują go do produktów przedstawionych wraz z cenami.

Rodzaje kampanii Facebook Ads

Wyróżniamy 3 główne segmenty kampanii Facebook Ads: świadomość, działanie oraz konwersje. Każdy z nich dzieli się na kilka podgrup. Do świadomości’ zaliczamy: rozpoznawalność marki oraz zasięg. Do ‘działań’: ruch, aktywność, instalację aplikacji, wyświetlenia filmu, pozyskiwanie kontaktów, wiadomości. ‘Konwersje’ zaś uwzględniają: sprzedaż z katalogu, ruch na stronie oraz zwyczajnie – konwersje. 

Chcąc przeprowadzić kampanię reklamową Facebook Ads powinieneś odpowiedzieć sobie na kilka pytań, które pozwolą Ci zdecydować do kogo tak naprawdę kierujesz daną reklamę – kto należy do Twojej grupy docelowej odbiorców.

Gdzie wyświetlają się reklamy?

Reklamy stworzone w tym systemie można spotkać nie tylko na Facebooku. Wyświetlają się one wykorzystując sieci reklamowe Facebooka. Co to oznacza w praktyce? Zobaczysz je także na Instagramie czy Messengerze!

Zalety korzystania z kampanii Facebook Ads

Zalet kampanii Facebook Ads jest naprawdę wiele. Skupiając się na tych najbardziej oczywistych wyróżnić możemy na pewno ogromną społeczność, do której może dotrzeć dana reklama. Ponadto, reklama na Facebooku jest relatywnie tania — daje możliwość zaplanowania budżetu i gospodarowania nim według ustalonych wytycznych. Dzięki rozbudowanej społeczności zwiększa szanse na szybkie efekty i między innymi na wzrost rozpoznawalności marki. 

Jak widzisz lista korzyści, jakie zapewnia system Facebook Ads może być długa. Przekonaj się sam! Napisz do nas, a przedstawimy Ci je w praktyce!

Przewiń do góry