Setki form reklamy, miliony Internautów i ten jeden cel. Dotrzeć do tych, którzy zdecydują się na Twój produkt lub usługę. Możesz błądzić we mgle, testować różne rozwiązania, ale możesz też skorzystać z niezawodnego sposobu na skuteczną reklamę — Google Ads. Ale jak właściwie dotrzeć do swojej grupy docelowej dzięki kampanii Google Ads?
KROK 1 — OBSERWUJ, ROZMAWIAJ, ANALIZUJ
Zwykło się rozumieć marketing jako komunikat, która wychodzi od marki i trafia do Klienta. Nic bardziej mylnego.
“By być interesującym, zainteresuj się.”
– Dale Carnegie
Wszystko zaczyna się od Klienta. Słuchając ludzi, możesz zyskać więcej przyjaciół, niż mówiąc do nich. Tak samo jest w biznesie. Marka, która słucha, to marka, której można zaufać. To marka, która daje przestrzeń na wyrażenie Twoich potrzeb, obaw i uczuć. Obserwuj swoich Klientów, zarówno tych potencjalnych, jak i obecnych.
KROK 2 — WYZNACZ SWOJĄ WSTĘPNĄ GRUPĘ DOCELOWĄ
Na bazie wszystkich informacji, które posiadasz, stwórz wstępny obraz Twojego potencjalnego Klienta.
“Punkt wyjścia nie jest tak istotny jak punkt końcowy.”
– Zig Ziglar
Bazuj na wszystkich informacjach, które udało Ci się pozyskać przez lata pracy z Klientem. Weź pod uwagę także statystyki z innych kanałów, np. dane z social mediów lub innych wewnętrznych źródeł. Na bazie tych wszystkich danych, postaraj się odpowiedzieć na pytania:
- W jakim przedziale wieku są Twoi Klienci?
- Jaki jest procentowy rozkład płci? Jaka jest docelowa płeć?
- Do jakiej lokalizacji chcesz dotrzeć?
- Czym interesują się Twoi odbiorcy?
Poza powyższą kategoryzacją, warto odpowiedzieć sobie na pytanie “Kim nie są Twoi odbiorcy” i wykluczyć np. pewne przedziały wiekowe.
KROK 3 — STWÓRZ KAMPANIĘ
Teraz możesz przystąpić do stworzenia kampanii Google Ads. Pierwsze kampanie powinny opierać się na testowaniu różnych rozwiązań. Może okazać się, że kierowanie reklamy do wstępnej grupy docelowej, którą sobie wyznaczyłeś, będzie nieefektywne. W fazie testów powinna systematycznie klarować się najbardziej skuteczna metoda dotarcia do Klienta. Czy będą to bannery, czy landing page, czy reklama produktowa? Stosuj różnego rodzaju reklamy, różne komunikaty i badaj zachowanie swojej grupy docelowej.
„Jak będziesz długo torturował swoje dane, to w końcu one się do czegoś przyznają.”
– Ronald Coase
Tworząc kampanię, warto również skorzystać z “Propozycji odbiorców”, które znajdziesz na karcie “Propozycje”. Bazują one na Twoim wyborze odbiorców i poszerzają je o potencjał Twojej witryny oraz dane konkurencji.
KROK 4 — ANALIZUJ I OPTYMALIZUJ
Pamiętaj o tym, że reklama to płynna materia. Nawet najbardziej skrupulatne analizy nie dadzą Ci pewności, że w 100% wykorzystujesz potencjał tego medium. Zaufaj wynikom, ale też intuicji. Staraj się wyprzedzać trendy, wchodzić w buty odbiorcy i czytać dane między wierszami.
„Czasami wygrywasz, czasami się uczysz.”
– John Maxwell
Jak widzisz, dotarcie do swojej grupy docelowej dzięki kampanii Google Ads przypomina bardziej labirynt, niż drogę z punktu A do punktu B. Jedno jest pewne — droga ta jest równie cenna, co sam cel. Pozyskane informacje nauczą Cię bardzo wiele zarówno o działaniu samego marketingu internetowego, jak i o zachowaniu konsumentów w sieci. Prowadząc od lat nasze kampanie dla różnych branż, codziennie przyjmujemy kolejną dawkę wiedzy o Google Ads. Katowice, Śląsk, cała Polska, kampania międzynarodowa? Pomożemy Ci w jej optymalizacji. Zapraszamy do kontaktu z naszą agencją.