InstaStories w pigułce, czyli jak tworzyć efektywne relacje na Instagramie - MAVIKA
MAVIKA BLOG

InstaStories w pigułce, czyli jak tworzyć efektywne relacje na Instagramie

Obecnie serwisy społecznościowe oferują nam tysiące możliwości i tuzin więcej funkcji, które mogą zostać przez nas wykorzystane na różne sposoby. Na Facebook’u znajdziemy między innymi opcję relacji, natomiast Instagram ma swoje, InstaStories. Czym jest to narzędzie i do czego może się przydać?

Funkcja, jakich mało

InstaStories jest jedną z wielu funkcji, które oferuje nam Instagram. Opcja jest dostępna dla każdego użytkownika serwisu i polega na możliwości zamieszczania zdjęć lub materiałów wideo w relacji o ograniczonej długości. Taki post pojawia się na 24 godziny, po czym znika. Istnieje jednak opcja zarchiwizowania lub przypięcia relacji do profilu, by mogła pozostać widoczna na dłużej. Funkcjonalność, którą można okrasić wieloma dodatkami (np. gifami czy ankietą), jest idealnym sposobem na budowanie zaangażowanej grupy odbiorców, wobec czego może stanowić część Social Media marketingu.

Liczy się każda sekunda

InstaStories zyskuje sympatię szerokiego grona odbiorców i już teraz warto wiedzieć, jak robić je dobrze. Pamiętajmy, że na zaciekawienie użytkownika mamy jedynie kilka sekund, dlatego tak bardzo ważne jest, aby pokazać mu coś interesującego. Odbiorcy chętnie zaglądają do treści unikalnych, których nie znaleźli nigdzie indziej. Ponadto, warto mieć na uwadze fakt, że liczy się jakość zamieszczanych materiałów, a nie ich ilość — uważajmy, by nie wpaść w tę pułapkę. Zadbajmy o to, aby publikowane materiały charakteryzowały się atrakcyjnymi ujęciami i przedstawiały wartościowe – z punktu widzenia odbiorcy – informacje.

Różnorodność, ale spójność

Śródtytuł może wydawać się przewrotny, ale sprawa wygląda bardzo prosto. W trakcie komunikacji z obserwującymi liczy się zachowanie spójności – zastosowane kolory, fonty, czy nawet filtry nie powinny od siebie zbytnio odbiegać. Utrzymujmy jednorodność relacji pod względem estetycznym. Co do różnorodności, powinniśmy pamiętać o tym, jak wiele opcji ma do zaoferowania Instagram. Użycie naklejek, czy hashtagów znacząco wpływa na jakość komunikacji. Relacje okraszone angażującymi wstawkami (np. głosowaniem), zyskują na efektywności i stają się ciekawsze w odbiorze.

Media społecznościowe oferują nam wiele możliwości, a sama funkcja InstaStories jest potężnym narzędziem w tworzeniu komunikacji wizualnej. Wyposażona w różnorodne opcje pozwala na tworzenie unikalnego contentu, przekazywanego w ciekawy sposób.

NASZ ZESPÓŁ

Katarzy Prazmowska Agencja marketingu internetowego

Katarzyna
Prażmowska

CEO

Karolina
Szeja

Office Manager

Maksymilian Richter

Maksymilian
Richter

Graphic Designer

Sandra Król

Sandra
Król

Content Specialist

Katarzyna
Stawiarska

Content Specialist

Maciej Bednarczyk

Maciej
Bednarczyk

Content Specialist

Magdalena
Wręczycka

Account Manager

SZUKASZ PROFESJONALISTÓW
DO MARKETINGU TWOJEJ FIRMY?

ZGŁOŚ SIĘ DO NAS