Instagram firmowy - wszystko, co musisz wiedzieć - MAVIKA
MAVIKA BLOG

Instagram firmowy – wszystko, co musisz wiedzieć

Chcąc dotrzeć do naszego klienta, musimy śledzić jego kroki i stale za nim podążać. Jednym z miejsc, gdzie możemy się na niego natknąć jest właśnie Instagram. Wykorzystując jego potencjał, jesteśmy w stanie wykreować wizerunek firmy, zyskać dodatkową promocję, a także zwiększyć jej rozpoznawalność wśród klientów.

Instagram powstał w 2010 roku i od tego momentu stopniowo buduje swoją popularność, która w żaden sposób nie gaśnie. Aplikacja zdobywa coraz więcej nowych użytkowników, a ich liczba zaledwie kilka miesięcy temu przekroczyła 700 mln osób. Funkcje Instagrama w postaci InstaStories czy relacji na żywo pozwalają na komunikowanie się z naszym klientem w całkiem nowy sposób.

Założenie konta i wrzucenie na niego zdjęć nie wystarczy jednak, aby nasz profil mógł cieszyć się popularnością. Potrzebna jest nam wiedza na temat mechanizmów Instagrama, a także wskazówki, które pozwolą na prowadzenie efektywnych działań. Pozwól, że przedstawię Ci kilka z nich…

Regularność

Według statystyk największe firmy publikują posty na Instagramie nawet 5 razy w tygodniu. W prowadzeniu profili społecznościowych niezwykle ważna jest regularność, która objawiać powinna się nie tylko w publikowaniu treści, ale i reagowaniu na otrzymane polubienia lub komentarze. Aby profil mógł zostać przez klienta zapamiętany, musi być stale aktywny i przypominać w ten sposób o istnieniu firmy.

Wysoka jakość

Doskonała jakość zdjęć jest jednym z czynników, które mogą wyróżnić nasz profil na tle konkurentów. Zadbajmy o to, aby tworzone przez nas fotografie były robione przy odpowiednim oświetleniu, a także z użyciem dobrej jakości sprzętu. Tylko w ten sposób będą mogły przyciągnąć i zatrzymać wzrok osób, które codziennie przeglądają naprawdę pokaźną ilość postów.

Postaw na kreatywność

Kreatywne podejście to podstawa w tworzeniu Instagrama. Aby wzbogacić estetykę naszych zdjęć możemy zdecydować się na filtry, ramki, kolaże czy napisy. Uważajmy jednak, aby nie przesadzić i nie przytłoczyć odbiorcy zbyt dużą ilością efektów. Na rynku dostępnych jest mnóstwo aplikacji, które w łatwy sposób pozwolą nam uatrakcyjnić publikowane materiały.

Hasztagi

Hashtagi to narzędzie, którego używa się do zwiększania zasięgu postów. Dzięki nim jesteśmy w stanie dotrzeć do klienta i pokazać mu, czym się zajmujemy i co jesteśmy w stanie mu zaoferować.

Zaproś za kulisy

Pokazanie tego, jak firma działa od środka i kim są jej pracownicy pozwoli klientom się z nią utożsamić. Użytkowników zainteresować może także proces tworzenia oferowanych produktów, a także kulisy prowadzenia naszego biznesu.

Wykorzystaj potencjał Instagrama

Instagram stopniowo wypiera Snapchat, wprowadzając zbliżone do niego funkcje i przyciągając tym samym jego użytkowników. Publikowanie zdjęć, filmów czy animacji dostępnych przez 24 godziny to świetna okazja do wzmocnienia obecności naszej firmy w social mediach. W tej sekcji estetyka nie musi być tak wysoka, co pozwala na błyskawiczne i łatwe dokumentowanie krótkich momentów z życia naszej firmy.

Instagram to miejsce, w którym odnajdziesz swojego klienta. Te proste wskazówki pozwolą Ci na stworzenie z nim relacji i zatrzymanie go przy sobie na dłużej.

NASZ ZESPÓŁ

KATARZYNA PRAŻMOWSKA

CEO

PAULINA
KONIK

Account Manager

JAGODA
STEFEK

Senior Content Specialist

MARIANA POPILEVYCH

Frontend Developer / Junior SEO Specialist

SANDRA KRÓL

Content Specialist

MACIEJ BEDNARCZYK

Junior Content Specialist

KATARZYNA STAWIARSKA

Junior Content Specialist

MAGDALENA WRĘCZYCKA

Junior Account Manager

MAKSYMILIAN RICHTER

Graphic Designer

KAROLINA SZEJA

Office Manager

SZUKASZ PROFESJONALISTÓW
DO MARKETINGU TWOJEJ FIRMY?

ZGŁOŚ SIĘ DO NAS