Inbound Marketing marketing przyszłości, polegający na podejmowaniu działań, które pozwolą odbiorcy samodzielnie odnaleźć nasz produkt. Przyciąga jedynie tych, którzy są zainteresowani treścią, nie narzucając się innym klientom.
Termin ten już zadomowił się na dobre w słowniku wszystkich marketingowców. Pewnie zastanawiacie się dlaczego? Odpowiedź jest prosta, ludzie zaczęli ignorować otaczające ich banery, przełączać reklamy telewizyjne doprowadzające ich do szału, a ilość instalacji ad blokerów wzrosła trzykrotnie. Osoby odpowiedzialne za reklamę nie miały wyjścia — trzeba było wynaleźć nowe kanały komunikacji i nowe sposoby jej prowadzenia.
Czym jest inbound marketing?
Inbound marketing to strategia marketingu, polegająca na podejmowaniu działań, które umożliwiają odbiorcom samodzielne odnalezienie nadawcy przekazu reklamowego. Metoda ta, skupia się na działaniach, które prowadzą do budowania świadomości marki i nawiązywania długotrwałych relacji. To forma, w której wiele zależy od inicjatywy potencjalnego klienta — czy to w postaci wpisania kilku słów do wyszukiwarki, czy wyrażenia zgody na otrzymanie newsletterów. Działania marketingowe muszą opierać się na jednej, podstawowej kwestii: potencjalny klient z łatwością powinien natrafić na naszą markę w sieci.
Narzędzia inbound marketingu
Główną strategią jest wartościowy content. Tworzenie oryginalnych, a przede wszystkim aktualnych treści, sprawia, że odbiorca pozostaje z marką na dłużej. Wartościowy content to między innymi różnorodne grafiki, infografiki, wideoblogi, artykuły sponsorowane na tematy, które są najczęściej poszukiwane przez internautów. Content łączymy z działaniami SEO oraz promocją w innych kanałach komunikacji, takich jak media społecznościowe, fora dyskusyjne, grupy społecznościowe, blogi tematyczne lub specjalistyczne serwisy video. Kolejnym ważnym elementem jest prowadzenie statystyk i analizy działań. Tylko w ten sposób możemy sprawdzić, co jest atrakcyjne dla naszych odbiorców.
Jak rozpocząć działania?
Zacznij od zmian na swojej stronie:
- przeanalizuj działania konkurencji,
- stwórz miejsce dla regularnego wartościowego contentu,
- bądź widoczny w sieci,
- poświęć chwilę na estetykę wizerunku wizualnego marki.
Stwórz i pracuj nad profilami firmowymi w mediach społecznościowych:
- stwórz plan komunikacji,
- szukaj nowych możliwości,
- zbuduj społeczność wokół marki,
Idea inbound marketingu koncentruje się na oczekiwaniach i potrzebach klientów — w atrakcyjny sposób przedstawia informacje o produktach i marce, tym samym zwiększa ich lojalność wobec firmy. Wykorzystuje najefektywniejsze działania wchodzące w zakres marketingu, by zwiększyć szanse na pozyskanie nowych odbiorców i klientów. Wybierz inbound marketing, jeśli chcesz, by Twoja firma weszła na nowy poziom!