MAVIKA

Agencja Marketingu Internetowego Śląsk

Google Ads – jak poprawić wynik jakości?

Jesteś w środku kampanii reklamowej Google, ale jej wynik nie jest dla Ciebie satysfakcjonujący? Odpowiedź jest prosta – przeanalizuj jej jakość! Być może problem ukryty jest w środku.  

Google Ads w swoich możliwościach oferuje narzędzie diagnostyczne, jakim jest wynik jakości. Określany w skali od 1 do 10, odzwierciedla on dopasowanie słów kluczowych, jakość Twojej reklamy oraz strony docelowej. Dodatkowo informuje o tym jak przydatna dla użytkownika jest jej treść. 

Obliczanie wyniku jakości

Aby obliczyć wynik jakości musisz wziąć pod uwagę 3 czynniki, które mają na niego istotny wpływ. Są nimi – współczynnik klikalności (CTR), jakość strony docelowej oraz trafność reklamy. 

Współczynnik CTR

Informuje o tym, jak chętnie użytkownicy klikają w Twoją reklamę. Jeśli Twoje treści okażą się interesujące i przydatne dla użytkownika, współczynnik CTR wzrośnie. Dzięki temu jesteś w stanie kontrolować skuteczność swoich kampanii. Im bardziej połączone ze sobą i Twoją marką są słowa kluczowe, produkt i treść, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownicy będą częściej otwierać reklamę.

Jakość strony docelowej

Na pozytywny odbiór strony docelowej wpływa kilka istotnych czynników. Są to m.in. dokładność i użyteczność jej informacji, prosty w odbiorze design oraz liczba linków na niej widniejących. Każdy z nich bezpośrednio przyczynia się do wzrostu wyniku jakości. 

Trafność reklamy

Z kolei trafność reklamy może dać pomocny feedback na temat tego w jakim stopniu reklama odpowiada zamiarom użytkownika w sieci. Może być dokładną odpowiedzią na potrzeby  potencjalnych klientów.

Każdemu z tych czynników towarzyszy status, przedstawiony jako: “poniżej przeciętnej”, “przeciętny”, lub “powyżej przeciętnej”. Proces analizy wyniku jakości opiera się na porównaniu z innymi reklamodawcami, których reklamy zostały wyświetlone użytkownikom na podstawie wyszukiwania tych samych słów kluczowych w ostatnim czasie. 

Przyjmijmy zatem, że trafność Twojej reklamy jest określona jako “przeciętna”. W takiej sytuacji, należy przeanalizować jej treść i pomyśleć nad ulepszeniem aby zwiększyć jej skuteczność. Być może informacje jakie na niej widnieją są dla użytkowników mało absorbujące? 

Sposoby na poprawienie wyniku jakości

Zatem jak poprawić wynik jakości, tak aby dawał najlepsze rezultaty? Przede wszystkim pamiętaj o jego regularnym sprawdzaniu i analizie każdego z komponentów. Staraj się dopasować słowa kluczowe do tych, które są najchętniej wyszukiwane przez użytkowników. Skup się, aby Twoja reklama była sprecyzowana i odpowiadała na potrzeby grupy docelowej. Jeśli zadbasz o każdy z tych elementów, Twoje kampanie uzyskają oczekiwane efekty! 

Chcesz aby Twoja reklama osiągnęła wyznaczone cele? Napisz do nas! Sprawdzimy jak możemy Ci pomóc i zaproponujemy najlepsze rozwiązania.

Przewiń do góry