Przedsiębiorcy decydujący się na założenie sklepu internetowego często zwracają dużą uwagę na wykonanie i estetykę swojego serwisu. To bardzo ważne, aby strona była dopasowana do użytkownika, więc jest to działanie jak najbardziej słuszne. Problem pojawia się jednak, gdy uruchomiona strona sklepu nie generuje ruchu. Najczęściej zdarza się to niedoświadczonym przedsiębiorcom, którzy zapominają, że trzeba wypromować stronę, aby dotrzeć z ofertą do klienta. Co zrobić, aby Twoja strona przynosiła zyski? Przeczytaj, jakie są efektywne metody promocji sklepów internetowych!
SEO i pozycjonowanie w wyszukiwarce
Podstawą działań promocyjnych jest skuteczne pozycjonowanie Twojej domeny w sieci. A czym jest samo pozycjonowanie? Najprościej mówiąc, to zbiór działań, które mają na celu wynieść Twoją domenę na jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce.
Według statystyk najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google, której używa około 97% użytkowników sieci. Pewnie też jej używasz, dlatego chcemy zadać Ci pytanie. Jak często szukając informacji, zaglądasz na drugą, trzecią czy piątą stronę wyszukiwań? Pewnie dość rzadko. Powstało nawet powiedzenie, że druga strona wyszukiwać Google to najlepsze miejsce na ukrycie zwłok – nikt tam nie zagląda 😉
Na tym właśnie polega pozycjonowanie – ma ono sprawić, aby Twój sklep wyświetlił się na pierwszej stronie. Jest to skomplikowany, długotrwały i niezwykle ważny proces, dlatego najlepiej zlecić to zadanie wyspecjalizowanej agencji SEO. Co ważne, działania SEO są jak ciężki, długo rozpędzający się pociąg, dlatego efekty nie są natychmiastowe. Przychodzą z czasem, natomiast tak samo długo ustają, co oznacza, że jeśli zrezygnujesz z działań pozycjonujących, ich efekty utrzymają się przez jeszcze przez jakiś czas.
Content marketing
Dobre pozycjonowanie nie może istnieć bez wartościowych dla użytkownika treści na Twojej stronie. Dlatego warto zadbać o to, aby klient mógł dowiedzieć się jak najwięcej o Twojej ofercie lub o świadczonych usługach, przeglądając Twoją witrynę. Dla przykładu, jeśli prowadzisz sklep narciarski, opisz poszczególne kategorie i produkty – tak, aby użytkownik wiedział, co i dlaczego powinien kupić. Dobrym pomysłem jest także prowadzenie bloga tematycznego, w którym umieścisz porady i nowości z Twojej branży.
Pamiętaj znów jednak o kluczowym aspekcie – nawet najlepsze jakościowo treści na nic się nie przydadzą, jeśli nikt ich nie przeczyta! I tutaj wracamy do magicznego SEO i pozycjonowania, opisanego w pierwszym punkcie oraz płynnie przechodzimy do kolejnej z efektywnych metod promocji sklepów internetowych, czyli kampanii Google Ads (kiedyś Google AdWords). Większy ruch na stronie, to większa liczba klientów, czyli większe zyski!
Kampanie Google Ads
Popularność e-commerce stale rośnie, co oznacza, że konkurencja jest spora. Warto się wyróżniać! Z pomocą przychodzą w tym przypadku płatne reklamy, które są wartościowym wsparciem dla pozycjonowania – zwiększają ruch na stronie i ilość pozyskiwanych konwersji. Google Ads oferuje kilka rodzajów reklam, które możesz dopasować do potrzeb Twojego sklepu:
- Linki sponsorowane – wyświetlą się zwykle na samej górze i samym dole w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu frazy związanej z Twoimi usługami. Od niepłatnych linków różnią się tylko małym napisem “Reklama”, a zapewniają Ci priorytetowe miejsce w wyszukiwarce.
- Google Shopping – Stworzony z myślą o sklepach online. Po wpisaniu frazy związanej z oferowanymi przez Ciebie usługami (np. rękawice narciarskie), na najbardziej eksponowanym miejscu w wyszukiwarce pojawią się odnośniki do oferowanych przez Twój sklep produktów, wraz z ich grafikami i ceną. Grafika najbardziej przyciąga uwagę ludzi, dlatego ten typ kampanii pomaga skutecznie dotrzeć do zainteresowanych użytkowników.
- Reklama Display – To różnego rodzaju banery reklamowe, które pojawiają się na wybranych przez Ciebie stronach. Najważniejszy jest wybór takich domen, na których najczęściej bywają osoby z grupy docelowej. Pomóc w tym mogą Ci agencje zatrudniające specjalistów Google Ads. Korzystając z zaawansowanych narzędzi analitycznych, potrafią oni dopasować ustawienia kampanii do użytkownika.
- Remarketing – Ktoś odwiedził Twoją stronę, ale nie dokonał w niej zakupu? Być może nie dziś, ale za tydzień zdecyduje się na Twoją ofertę – dlatego warto mu o niej przypomnieć! Remarketing do inaczej wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy zapoznali się z Twoją ofertą i nie dokonali zakupu. Pamiętaj jednak, że mogą być zainteresowani skorzystaniem z Twoich usług w niedalekiej przyszłości.
E-mail marketing
Efektywnym wspomaganiem dla działań marketingowych sklepów internetowych jest e-mail marketing. Zaproponuj swojemu klientowi 10% zniżki na dane produkty tylko za zapisanie się do newslettera – prawda, że dobry deal? Dzięki temu Ty będziesz mógł wysyłać klientowi powiadomienia o nowych promocjach i dostawach, które mogą go zainteresować i skłonić do zakupu. Bogata baza mailingowa może być prawdziwą kopalnią złota!
Social media marketing i influencer marketing
Dobrze prowadzone social media to motor napędowy dla Twojego sklepu internetowego. Zbudowanie grupy zaangażowanych odbiorców i dostarczanie im profilowanego pod ich oczekiwania contentu, zwykle przekładania się na przekierowania ich do witryny Twojego sklepu. Najpopularniejsze serwisy, czyli Facebook, Instagram i LinkedIn umożliwiają także wdrażanie płatnych kampanii reklamowych, które pomogą Ci pozyskać potencjalnych klientów!
Siłę social mediów pokazuje dynamiczny rozwój influencer marketingu, który w ostatnich latach zyskał bardzo dużą popularność. Korzystając z przykładu prowadzenia sklepu ze sprzętem narciarskim, jeśli znana influencerka zareklamuje Twoją markę, na pewno wpłynie to pozytywnie na jej rozpoznawalność. Ważne jest jednak profesjonalne zarządzanie kampanią, aby zainwestowane pieniądze zwróciły się w postaci nowych klientów, czyli wygenerowały zyski.
Promocja sklepu internetowego to działanie kompleksowe, łączące wspomniane elementy. Jeśli chcesz skorzystać z usług agencji marketingowej, najlepiej wybierz taką, która realizuje wszystkie z wyżej wymienionych usług. Cały proces trwa wtedy zdecydowanie krócej, a skoordynowane działania sprawiają, że rosną szanse na udaną kampanię, której rezultatem będzie zwiększenie liczby kupujących klientów!