MAVIKA

Agencja marketingu internetowego Katowice

Darmowe narzędzia do SEO

W każdej branży są takie narzędzia, które usprawniają pracę. Nie inaczej jest ze zwiększeniem widoczności w Google. Pozycjonowanie stron wymaga dużo czasu i zaangażowania, dlatego warto korzystać z narzędzi SEO, które mogą ułatwić ten proces. W tym artykule przedstawiamy kilka najlepszych darmowych narzędzi, bez których działania SEO będą mniej efektywne i mniej skuteczne.

Google Search Console – sprawdzenie statusu indeksowania witryny przez wyszukiwarkę Google

Google Search Console (GSC) to w pełni darmowa platforma, która służy monitorowaniu witryny w wyszukiwarce Google. Dzięki GSC możesz otrzymać niezbędne dane dotyczące strony, a także wykaz ewentualnych problemów w witrynie. Google Search Console pozwala uzyskać następujące informacje na temat strony:

  • stan i przebieg indeksowania;
  • informacje o organicznym ruchu w wynikach wyszukiwania (słowa kluczowe, liczba wyświetleń i przejść, CTR);
  • linki wewnętrzne i zewnętrzne;
  • problemy w obrębie strony.

Google Analytics –  analiza statystyk serwisów WWW

Google Analytics służy przede wszystkim do zbierania informacji o ruchu na stronie. W celu analizy wykorzystuje kod śledzący GATC – oparty na języku znaczników Java Script. Jeśli użytkownicy odwiedzają witrynę, serwer zwraca ich do przeglądarki użytkowników. Następnie, przez kod śledzący tworzone są pliki cookies, w których z kolei przechowywane są najważniejsze informacje o użytkownikach. Pliki te trafiają na zewnętrzny serwer Google, gdzie są modyfikowane. Cały proces pozwala na zbieranie informacji m.in. z jakich urządzeń korzystają osoby odwiedzające witrynę, z jakich krajów i źródeł ruchu docierają, a także które podstrony najczęściej przyciągają ich uwagę. Google Analytics umożliwia:

  • lepsze poznanie użytkowników, aby łatwiej interpretować m.in. dane o strategii marketingowych, produktów i treści;
  • korzystanie z jak największej ilości informacji z zebranych danych;
  • łączenie statystyk z wynikami – dzięki temu możesz wykorzystywać zebrane dane, by osiągać lepsze wyniki.

Google Trends – analiza opłacalności wykonywania SEO dla danych fraz

Google Trends to narzędzie umożliwiające porównanie różnych słów lub fraz. Dzięki niemu wiesz, jaki jest poziom wyszukiwania określonego słowa kluczowego w konkretnym przedziale czasowym. Zebrane statystyki pokazane są za pomocą wykresu – który prezentuje obecne trendy oraz zmiany, jakie zaszły na przestrzeni ostatnich lat. Google Trends nie podaje konkretnego zakresu liczbowego wyszukiwania, ale trend w danym obszarze. Dlaczego warto z  niego korzystać?

  • Wspiera analizę trendów z branży;
  • ułatwia opracowanie strategii marketingowej;
  • pozwala podsumować dotychczasowe działania względem panujących trendów.

Ubersuggest – sprawdzanie słów kluczowych

Ubersuggest to użyteczna i prosta w obsłudze platforma pozwalająca na wyszukiwanie fraz kluczowych, wartych uwagi z punktu widzenia pozycjonowania treści. Ubersuggest pozwoli Ci znaleźć nie tylko kilka fraz kluczowych z największą liczbą wyszukiwań, ale również frazy z długiego ogona, które wyszukiwane są rzadko, ale za to zazwyczaj przez zdecydowanych na jakiś produkt lub usługę użytkowników. Narzędzie to przyda Ci się, gdy będziesz szukał pomysłów na treści na Twoją stronę, bloga, albo gdy będziesz chciał ocenić potencjał danej frazy. Ubersuggest generuje informacje o:

  • średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań;
  • konkurencyjności danej frazy;
  • średnim koszcie kliknięcia;
  • pożądanej liczbie linków zwrotnych.

Google Page Speed Insights – testowanie szybkości strony

Google PageSpeed Insights to narzędzie, dzięki któremu w prosty sposób sprawdzisz czas ładowania się strony na komputerach i smartfonach. Narzędzia ocenia szybkość ładowania się witryny – osobno na urządzeniach desktopowych oraz mobilnych. Google przedstawia wyniki w skali od 1 do 100, gdzie: 0-49 punktów określa jako słabe, 50-89 – wymagające poprawy, natomiast te w skali 90-100 – jako dobre. Używając Google Page Speed Insights dowiesz się również, co warto byłoby zmienić, by zatrzymać użytkowników na dłużej. PageSpeed Insights dostarcza następujących danych:

  • pierwsze wyrenderowanie treści, czyli okres renderowania pierwszego obrazu lub tekstu;
  • indeks szybkości – określa, jak prędko witryna zapełnia się widocznymi treściami;
  • największe wyrenderowanie treści – czas renderowania największego obrazu lub tekstu;
  • czas do pełnej interaktywności to okres, po którym strona staje się w pełni interaktywna.

Podsumowanie – pozycjonowanie na Śląsku

Narzędzia SEO to kluczowy element pracy nad widocznością domeny. Przy ich użyciu pozycjonowanie staje się bardziej efektywne i skuteczniejsze. Jeśli chcesz, aby Twoja witryna przyciągnęła większy ruch i zapewniała lepsze wrażenia odwiedzającym — powinieneś przeanalizować ją pod kątem SEO, używając do tego odpowiednich narzędzi. W artykule przedstawiliśmy Ci te, które naszym zdaniem są najbardziej wartościowe. Jeśli jednak poszukujesz specjalisty, który wykona pracę za Ciebie – zgłoś się do nas. Pozycjonowanie to nasza specjalność!

Przewiń do góry