Nie owijając w bawełnę, odpowiadamy na pytanie: Czy warto inwestować w Facebook Ads? Tutaj zamieszczamy naszą ulubioną odpowiedź: TO ZALEŻY, ale z reguły warto. 😉 Na tym mógłby skończyć się ten artykuł, jednak nie pozostawimy naszych Czytelników bez wyjaśnień. O co w tym wszystkim chodzi? Kiedy warto prowadzić kampanie reklamowe na Facebooku, a kiedy należy je sobie odpuścić? Odpowiedzi znajdziesz w poniższym wpisie!
Facebook Ads – jakie firmy powinny tego spróbować?
Firmy, które powinny zastanowić się nad reklamami Facebook, to przede wszystkim te, które mają na tym kanale swoich Odbiorców. Brzmi banalnie? Facebook jest o tyle uniwersalnym kanałem, że niemal każda branża znajdzie tutaj zastosowanie (oczywiście należy mieć na uwadze regulamin Facebooka, który zabrania np. reklamowania napojów alkoholowych, tytoniu, treści dla dorosłych czy innych). Jednak jeśli chodzi o zwiększenie sprzedaży, ten kanał szczególnie jest polecany e-commerce – Facebook pozwala na tworzenie wirtualnych katalogów produktów, ułatwiając tym samym dokonanie zakupu.
Kiedy Facebook Ads nie ma sensu?
Komunikację na Facebooku powinny odpuścić sobie branże, które założyły fanpage po to, żeby był; profil nie jest zoptymalizowany, nie są publikowane żadne treści, a jeśli już pojawiają się posty, są one małociekawe i nieestetyczne. Promowanie niezaktualizowanego profilu nie ma sensu!
Nie jest to rozwiązanie również dla tych, którzy pomimo prowadzenia regularnych działań, oraz publikowania angażujących i atrakcyjnych treści nie pozyskują nowej publiczności. To znak, że albo coś robisz źle, albo Twoi Klienci są gdzie indziej. Nie zamykaj się na pozostałe opcje. Może w Twoim przypadku o wiele efektywniejsze będą strona internetowa i Google Ads? Przekonaj się! Skontaktuj się z wiarygodną agencją marketingową, która zaproponuje działania szyte na miarę.
Facebook Ads – dlaczego warto?
Social media marketing i samo prowadzenie kampanii reklamowych Facebook Ads są inwestycjami, które mogą spłacić się na wiele sposobów: poprzez zwiększenie świadomości na temat marki, budowaniu jej wizerunku czy też zwiększenie sprzedaży, zapis na newsletter lub wydarzenie. Facebook Ads to także:
- Statystyki i analiza wyników.
Dane, jakie otrzymujesz z emitowanych reklam, to jedne z cenniejszych informacji, jakie możesz pozyskać i wykorzystać na poczet przyszłych działań. UWAGA – wystrzegaj się wyciągania zbyt pochopnych i przypadkowych wniosków. Jedna kampania jeszcze nie przesądza wszystkiego. Wykonuj testy A/B i optymalizuj reklamy, prowadząc coraz to efektywniejsze działania!
- Poznanie swoich Odbiorców.
Wspomniane wcześniej statystyki i testy A/B pozwalają na poznanie Odbiorców marki – kim są, na jakie treści chętnie reagują, jakie kreacje przyciągają ich uwagę oraz w jaki sposób dokonują zakupu – czy generują sprzedaż z poziomu posta, czy może decydują się na zakup po zobaczeniu reklamy ,,za którymś tam razem”.
- Precyzyjne targetowanie.
Facebook i możliwości wyświetlania się reklam konkretnym Odbiorcom to niezwykły komfort i możliwość efektywnego wydatkowania budżetu. Chcesz pokazać się młodym ludziom od 20 do 26 lat, którzy ukończyli studia na poziomie licencjata i w dodatku interesuje ich wędkarstwo? Tak, przykład abstrakcyjny, ale chodzi o to, że możesz dotrzeć do właściwie nawet najbardziej specyficznej grupy. Nie wiesz, kim są Twoi Odbiorcy? Patrz punkt wyżej.
- Szybsze efekty.
To zdecydowanie duży plus prowadzenia komunikacji marketingowej na social media. Fanpage można oczywiście rozkręcić wynikami organicznymi, ale trwa to o wiele dłużej, a praca jest mozolniejsza i wymaga większego nakładu czasu i zaangażowania. No i jeszcze musisz dotrzeć do tych, na których zależy Ci najbardziej – z wyłączeniem reklam, nie masz pewności, kto trafi na Twój fanpage. Pytanie więc: czy nie lepiej znaleźć w tym złoty środek? Tworzyć angażujące treści, a jednocześnie wyświetlać je tym, którzy prawdopodobnie będą zainteresowani postem? Brzmi jak układ win-win!
Pokazaliśmy kilka powodów, dla których WARTO inwestować w Facebook Ads. Niektóre koszty nie są kosztami samymi w sobie, a inwestycją w rozwój przedsiębiorstwa. Porównaj komunikację opartą tylko na wynikach organicznych i zestaw te same treści z promocją płatną – zobacz różnicę! Może okazać się też tak, że Twoi Klienci preferują inny kanał komunikacji i wtedy budżet reklamowy warto przeznaczyć na inne działania. Dopytaj o to doświadczonych specjalistów ds. marketingu – na pewno doradzimy, co robić!