Agencja vs freelancer — ostateczne starcie. Dlaczego warto zlecić e-marketing agencji? - MAVIKA
MAVIKA BLOG

Agencja vs freelancer — ostateczne starcie. Dlaczego warto zlecić e-marketing agencji?

Chcesz zlecić stworzenie strony www. Jak strona, to i pozycjonowanie. A jak pozycjonowanie to i Google Ads. Idziesz też w remarketing. Wypadałoby znaleźć jakiegoś grafika…. “Nie masz Facebooka — nie istniejesz”. No a co z Instagramem?

Kto to wszystko zrobi? Zanim wybierzesz freelancera, “bo jest tańszy”, przeczytaj nasz tekst.

Agencja vs freelancer 6:0

Marketing 360 stopni

Efektywny marketing, to wielowymiarowy marketing. A najwygodniej jest zlecać wszystkie usługi w jednym miejscu.
Chyba nie wierzysz w to, że istnieje osoba, która dysponuje satysfakcjonującym poziomem kompetencji w każdym z obszarów marketingu?

Spójność komunikacji

No dobrze — znalazłeś kilka takich osób. Pamiętaj jednak o tym, że swoje zlecenia wykonują one niezależnie, nie mając wglądu w swoje prace. Czym może to skutkować? Niezrozumieniem i rozbieżnościami w efektach końcowych.

Zespół profesjonalistów

Agencja dysponuje szeregiem specjalistów w każdej z gałęzi swoich usług. Co więcej, ponieważ pracują oni przy sąsiadujących biurkach, mogą błyskawicznie się ze sobą porozumieć.

Stała siedziba

No właśnie — jeśli mowa o biurkach. Zalety posiadania przez agencję profesjonalnego biura, docenisz dopiero wtedy, gdy będziesz przemieszczać się z jednego końca miasta na drugie, tylko po to, by przedstawić każdemu z osobna pomysł na nową kampanię. Wspólne spotkania online, telefony? Po ostatnich wydarzeniach chyba każdy ma ich dość…

Doświadczenie i niezawodność

Nasza agencja reklamowa Katowice dysponuje ośmioletnim doświadczeniem, co czyni ją cenną ze względu na dobrą znajomość branży, liczne kontakty i wypracowaną organizację przyjmowania zleceń. Możesz sam zweryfikować opinie, zbadać jej social media, obejrzeć realizacje, wysłać zapytanie…

Formalności

Jeśli zależy Ci na pełnoprawnych umowach i jasno określonych ustaleniach, to powinieneś wziąć pod uwagę to, że freelancerzy — w przeciwieństwie do agencji, często nie odprowadzają podatku VAT lub nie prowadzą działalności gospodarczej.

W tym freelancer wygrywa — czy, aby napewno?

Niższa cena

To kryterium przyświeca sporej części firm. Istnieje opinia, że freelancerzy mają mniejsze stawki ze względu na brak kosztów utrzymania pracowników, organizację itd., a związku z tym ich usługi bardziej się opłacają. Jeśli planujesz zlecić tylko jedną usługę, to rzeczywiście tak jest. Wszyscy jednak wiemy, że najlepsze efekty daje synergia kilku działań. Jeśli współpracujesz z kilkoma niezależnymi freelancerami na raz, to nie ma opcji na stworzenie synergii. Natomiast koszty kompleksowych, długofalowych, stale kontrolowanych działań agencji, zaowocują i zwrócą się — nie tylko na raporcie, ale przede wszystkim na Twoim koncie!

Większa kreatywność

Panuje również przeświadczenie, że agencje pracują pod presją czasu, nie wychodzą przed szereg i nie potrafią myśleć nieszablonowo. W rzeczywistości jest zupełnie na odwrót. Burze mózgów, dostęp do nowych technologii, profesjonalnych narzędzi, szkolenia… Wszystko to pozwala rozwijać umiejętności i podnosić jakość agencji na coraz wyższy poziom.

Szybsza reakcja

Freelancer sam ponosi odpowiedzialność za swoją pracę. Czy w takim razie jest niezastąpiony? Pracownicy agencji wdrożeni są w każdy projekt. Jeśli więc zaistnieje sytuacja, że jeden pracownik się rozchoruje lub wyjedzie na urlop, to nie ma to wpływu na zachowanie ciągłości zleceń. Warto mieć na uwadze również to, że freelancerzy często mają swoja główną pracę, a dodatkowymi zleceniami zajmują się “w międzyczasie”. Również dlatego przepływ informacji Ty — freelancer może być spowolniony.

Szach mat freelancerzy!