Obecność w mediach społecznościowych to nie tylko dodatek do strategii marketingowej firmy, ale i jeden z jej fundamentów skutkujący zwiększeniem rozpoznawalności marki, zbudowaniem zaufania Klientów czy stworzeniem zaangażowanej społeczności.
Z uwagi na konkurencyjność rynku nie wystarczą tylko regularne publikacje i puszczanie reklam od czasu do czasu. Jeśli chcemy być skuteczni, musimy pamiętać m.in. o stałej obserwacji i analizie, które formaty trafiają do naszej grupy docelowej, a które nie. A o czym jeszcze należy pamiętać, aby wzmocnić swoją obecność w sieci? 👇🏻
- Skuteczne reels
Jednym z nieodłącznych trendów 2024 roku są wciąż rolki – mamy na myśli przede wszystkim te krótkie i dynamiczne. Rolki to nie tylko Instagram czy TikTok, ale również YouTube Shorts czy Facebook Reels. W ostatnim czasie nawet LinkedIn testuje nowy format – wideo.
Jak przygotować dobrą rolkę? Przede wszystkim zrób research! Na jego podstawie zaplanuj wstępny scenariusz. Pamiętaj o tym, że najważniejsze są pierwsze sekundy i tzw. ,,hook” czyli moment, dzięki któremu chcesz zatrzymać odbiorcę na dłużej. Nie zaczynaj od ,,hej… mam na imię XYZ i dziś chcę Wam opowiedzieć o…”, bo niestety istnieje wysokie ryzyko, że niewielka grupa zostanie do końca Twojego materiału. Bądź kreatywn_ i odpowiedz sobie na pytanie: Co sprawiłoby, że rolka zachęciłaby Cię do dalszej interakcji?
- Wizerunek marki, czyli autentyczność i zaufanie
Kupując dany produkt czy usługę chcemy jako Klienci ufać i mieć pewność, że nie zostaniemy oszukani oraz zakup będzie dobry. Użytkowników zatem ciekawi kto stoi za marką, co marka robi na co dzień, jak wygląda jej działalność ,,od kuchni”. To, jak pokazujesz swoją firmę czy siebie w social media, wpływa mocno na odbiór i jej postrzeganie. W ten sposób budujesz więź z odbiorcami.
Zastanów się, co chcesz pokazywać oraz które działania są zgodne z Twoimi wartościami, a następnie dodaj to do swojej social mediowej checklisty. Weź jednak pod uwagę to, że niemal każdy materiał, w którym ukazany człowiek, jest zdecydowanie chętniej oglądany.
- Regularność
Aby budować trwałe relacje i zaangażowanie z odbiorcami musisz pamiętać o regularności w swoich działaniach. To kolejny aspekt, który ma ogromne znaczenie przy budowaniu obecności marki w sieci. Częste publikacje, odpowiadanie na komentarze, podtrzymywanie dialogów, organizowanie konkursów czy dzielenie się treściami tworzonymi przez użytkowników (tzw. UGC – User Generated Content) to tylko kilka z wielu strategii, które zwiększą interakcje z Twoją marką i pozwolą na budowanie zaangażowanej społeczności.
- Trendy i RTM (Real Time Marketing)
Wykorzystywanie trendów może (ale nie musi!) być złotym środkiem do osiągania zdecydowanie większych zasięgów. W tym roku górować będą wciąż: wspominane rolki, live streaming, personalizacja treści i formatów na danej platformie (np. wykorzystywanie karuzel) oraz wiarygodność. Brzmi banalnie, ale przez aktualny wysyp wszelkich treści (także tych generowanych przez AI) użytkownicy stale selekcjonują obserwowane osoby i pozostają przy tych, które są transparentne i autentyczne.
- Creme de la creme, czyli analiza i optymalizacja
Chyba nie musimy wspominać, że żeby działania miały sens, należy je analizować i wdrażać niezbędne modyfikacje? Jeśli chcesz widzieć, jak Twoja marka rośnie, musisz wyznaczyć sobie pewne mierniki, które będziesz regularnie śledził_. Bez tego nie będziesz miał_ pewności, czy zmierzasz w dobrym kierunku. Zwróć uwagę na zasięg, wyświetlenia, liczbę kliknięć, komentarzy, zapisów, udostępnień itp. – wybierz, który z mierników będzie dla Ciebie najistotniejszy.
A jeśli wszystkie te kroki wydają Ci się być zbyt angażujące i nie masz na to czasu lub po prostu wolisz je oddelegować, rozważ współpracę z agencją social media na Śląsku. Dzięki znajomości lokalnego rynku i najnowszych trendów, agencja pomoże Ci zbudować silną obecność w sieci niezależnie od branży, w której działasz.