MAVIKA

jak tworzyć kampanie FB Ads

5 zasad jak przygotować dobre kampanie na FB

Większość internautów obserwuje przynajmniej kilka, a nawet kilkadziesiąt marek za pomocą swoich social media. To tylko potwierdza to, że warto być obecnym na tym kanale i wyjść z komunikacją do swoich potencjalnych Klientów. Jednym ze sposobów jest regularna publikacja postów, które są ciekawe, intrygują i przede wszystkim rozwiązują problem Klienta. Coraz więcej marek decyduje się na rozwiązanie pośrednie – prowadzenie fanpage’a, jednak przy wsparciu reklam, które często przynoszą efekty dużo szybciej, z większym impetem. Jak dobrze zabrać się za tworzenie kampanii na Facebooku?

1. Cel

By przygotować dobrą kampanię na FB, musisz znać cel tych działań. Dlatego, zanim zabierzesz się za przygotowanie grafik, tekstów, czy w ogóle określisz budżet na te działania, zastanów się, co chcesz osiągnąć za pomocą tej promocji. Kampanie, które mają pomóc Ci w tworzeniu listy kontaktowej, będą o wiele droższe od tych, które tylko i aż mają za zadanie budować świadomość na temat marki. Dlatego określenie celu jest tak bardzo ważne. Wpłynie to także na formę i treść przygotowywanych materiałów.

2. Grupa odbiorców

Kolejnym ważnym punktem, warunkującym dobre przygotowanie kampanii reklamowych jest określenie grupy odbiorców. Do kogo kierujesz dany komunikat? Jeśli w Twojej działalności jesteś w stanie wyłonić kilka takich grup, to bardzo dobrze! Wystarczy rozdzielić komunikację pomiędzy 2, najwyżej 3 najważniejsze i przygotować odrębne treści, kreacje graficzne itd.

Zwykle rozdzielanie komunikacji równa się większe wydatkowanie budżetu, natomiast jest to o wiele skuteczniejsze działanie, niż kierowanie komunikatu uniwersalnego, czy nawet niedopasowanego do danej grupy odbiorców. Przykład? Jesteś szkoleniowcem i aktualnie prowadzisz dwa typy warsztatów: jedne dla dużych firm, a właściwie dla zarządzających zespołem, ucząc organizacji, a drugie dotyczące organizacji pracy na co dzień bardziej dla freelancerów. Teoretycznie można ujednolicić przekaz i mówić o szkoleniach B2B (w końcu obie poniekąd dotyczą osób, które zarządzają działalność). W rzeczywistości jednak, taki zabieg może okazać się mało skuteczny. Dla freelancera wzmianka o dużej firmie nie przykuje jego uwagi – i odwrotnie. Dlatego jeśli tylko masz taką możliwość, rozdziel komunikację pomiędzy odpowiednie grupy swoich odbiorców, a zobaczysz, że osiągniesz o wiele lepszy rezultat!

3. Komunikat dopasowany do grupy odbiorców

Ten punkt nieco wiąże się z punktem poprzednim. O co dokładnie chodzi? Przygotowując materiały do reklam, warto zadbać o to, aby dotyczyły one jednej, konkretnej grupy odbiorców. Komunikat zatem powinien być dopasowany do odbiorcy. No dobrze, ale co to właściwie oznacza? Aby reklama była skuteczna, powinieneś pokazać swojemu potencjalnemu Klientowi, jaki problem, który go dotyczy, rozwiązujesz. Oprócz rozwiązania, możesz powiedzieć kilka słów o sposobie, w jaki działasz oraz jak to się przekłada na korzyści dla Klienta: co zyskuje dzięki współpracy z Tobą?

4. Dobry przekaz wizualny

Nawet Twoje najszczersze chęci mogą nie wystarczyć, jeśli nie przedstawisz produktu bądź usługi w atrakcyjny i przyjazny dla oka sposób. Można się kłócić i powiedzieć, że jest przecież tyle gustów i guścików… To prawda, ale są pewne aspekty, które decydują o estetyce materiału. Natomiast wszelkie dodatkowe elementy takie jak: kolor tła, wybór zdjęcia – można poddać testom. Niech grupa docelowa zdecyduje, który komunikat do nich bardziej trafia.

5. Analiza i monitoring

Przygotowanie jednej kampanii na FB to nie wszystko. Jeśli zależy Ci na dobrej i skutecznej promocji, nie zapominaj o analizie i monitoringu działań reklamowych. Skanuj wskaźniki, wyciągaj wnioski, które posłużą Ci do przygotowania kolejnych materiałów w oparciu o posiadaną już wiedzę. Tutaj przestroga,  by nie wyciągać zbyt pochopnych wniosków! Łatwo wpaść w pułapkę złudzeń i popełnić kilka niepotrzebnych błędów.
Masz wrażenie, że Facebook Ads to dla Ciebie czarna magia? Skontaktuj się z nami! Kampanie na Facebooku pozwolą rozwinąć Twój biznes! Wesprzemy Cię i Twoją markę i pokażemy, jak skutecznie się promować!

Przewiń do góry