MAVIKA

MAVIKA Agencja e-marketingu Śląsk

5 rzeczy na Instagramie, które powinieneś zmienić

Instagram to miejsce, które służy nie tylko do wrzucania zdjęć, ale także do prowadzenia kampanii marketingowej marki — w końcu nic tak nie przyciąga uwagi jak ciekawy content i zachwycające fotografie. W większości wystarczą dobrej jakości zdjęcia, angażujące treści, odpowiednia ilość hashtagów i regularne publikowanie. Jednak co zrobić, jeśli mimo wykorzystania wszelkich wskazówek Twoje konto nadal stoi w miejscu? Przygotowaliśmy dla Ciebie 5 rzeczy, które powinieneś zmienić, aby Twoja praca przyniosła efekty! 

  1. Brak odpowiedniej strategii i planu działania

Musisz mieć pomysł i plan. Bez tego lepiej nie zaczynaj przygody z Instagramem. Mając ustaloną strategię, łatwiej będzie Ci zarządzać kontem, wymyślać kolejne treści do postów i utrzymać spójność. Ale co to tak naprawdę znaczy? Jeśli chcesz zainteresować użytkowników, powinieneś określić grupę docelową — na kim Ci zależy? Dobrać odpowiedni styl komunikacji oraz wyróżniki marki — firmowy hashtag, autorski cykl tematyczny, czy dopasowane filtry. 

  1. Brak interakcji z followersami

Nie odpowiadasz na komentarze — nie budujesz społeczności. Jeśli ktoś zaczyna Cię obserwować, warto zajrzeć na profil, zostawić parę serduszek lub skomentować chociaż jeden post. Daje Ci to szanse na pozyskanie kolejnych, nowych obserwujących, którzy sprawdzą Twoje konto. To samo tyczy się udostępniania relacji czy postów, na których zostałeś oznaczony — warto je wykorzystać do urozmaicenia własnego contentu. Ze strony PR-owej bardzo mile widziane będzie, jeśli zapytasz daną osobę o zgodę na wykorzystanie jej materiału. Więcej o tym jak pozyskać nowych followersów i utrzymać z nimi dobre relacje, pisaliśmy tutaj: https://mavika.pl/instagram-jak-pozyskac-nowych-followersow/.

  1. Hashtagi — robisz to źle

Użycie odpowiednich hashtagów pozwala Ci zwiększyć widoczność Twojej marki na Instagramie. A co jeśli dodajesz hasztagi i nie widzisz efektów? Przed dodaniem kolejnych hashtagów zastanów się, do kogo chcesz dotrzeć i gdzie chcesz, aby Twój post był widoczny. Staraj się używać hashtagów naprzemiennie. Stosuj zarówno takie, które mają poniżej 500 postów, ale również takie, których odbiór to 100 tys. i wyżej. Poniżej przykład, który pomoże Ci pamiętać o wszystkich ważnych hashtagach. Więcej sile hastagów pisaliśmy tutaj: https://mavika.pl/zwiekszenie-widocznosci-marki-na-instagramie-za-pomoca-hashtago/

  1. Powielanie contentu z innych stron

Jeśli chcesz przyciągnąć nowych obserwatorów, to daj im coś, co warto lajkować, a nie coś, co widzieli już na Facebooku, czy na Twojej stronie internetowej. Przygotuj odpowiednie treści pod dane media społecznościowe — w przypadku Instagrama są to angażujące relacje i posty. Przygotowując posty na social media na wybrany temat, zadbaj o to, aby różniły się między sobą — sparafrazuj treść, zmień grafikę, dostosuj formę do medium. Kopiowanie treści 1:1 jest nienaturalne, co sprawia, że Twoja marka może stracić na autentyczności. 

  1. Pamiętaj o BIO

Biogram to Twoja wizytówka — jej wykorzystanie daje Ci duże szanse na lepsze pozycjonowanie konta oraz pozyskanie nowych obserwujących. Ciekawy jak? Do wykorzystania masz 150 znaków, w których masz szansę przekonać użytkowników do swojej marki oraz dajesz im możliwość lepiej się poznać. Pamiętaj, że biogram to jak pierwsze spotkanie — zależy Ci, żeby wypaść jak najlepiej. Pamiętaj o tym, kiedy będziesz tworzyć swoją wizytówkę na Instagramie. Warto umieścić tam np. hashtag dedykowany Twojej marce. Użytkownicy, będą w ten sposób chętniej oznaczać treści związane z Twoją marką. 

Działania na Instagramie to złożony proces, który swój sukces zawdzięcza przemyślanym działaniom i zaangażowaniu. Mamy nadzieję, że nasze wskazówki i wcześniejsze wpisy blogowe pozwolą Ci zdobyć przewagę nad konkurencją, a tym samym pozwolą dotrzeć do większego grona odbiorców. Powodzenia!

Przewiń do góry