MAVIKA

Agencja marketingu internetowego Śląsk

Top 5 najlepszych narzędzi SEO do analizy

Twoja strona internetowa wyświetla się za nisko w Google? A może nie wiesz jakich fraz lub słów kluczowych używać w tekście, aby generować większe zasięgi? W rozwiązaniu tych i wielu innych problemów związanych z SEO pomogą narzędzia do analizy. Stworzyliśmy subiektywny ranking 5 najlepszych narzędzi do analizy SEO. Zajrzyj i zdecyduj, z którego z nich warto skorzystać. 

Senuto

Najpopularniejszym płatnym narzędziem do analizy SEO jest bez wątpienia Senuto. Do jego podstawowych funkcji należą:

  • analiza widoczności,
  • baza słów kluczowych,
  • monitoring pozycji domeny,
  • analiza SERP.

Wystarczy tylko wpisać adres strony, a program przeanalizuje powyższe aspekty i sporządzi dla nas szczegółowy raport. W zależności od wyboru jednego z czterech pakietów dostajemy możliwość używania danych narzędzi z mniejszą lub większą częstotliwością. Istnieje także możliwość skorzystania z darmowego pakietu na 14 dni. 

Ahrefs

Ahrefs to, podobnie jak Senuto, płatne  narzędzie do analizy. Porównanie jest nieprzypadkowe, ponieważ oba oprogramowania oferują wiele podobnych funkcji. Różnią się takimi aspektami jak: powiązanie z Google Analytics (tylko w przypadku Senuto), zarządzanie linkami przychodzącymi (Ahrefs) czy wsparcie dla początkujących, które Senuto oferuje na nieco lepszym poziomie. Niewątpliwie największą zaletą Ahrefs jest możliwość wykonania pełnego audytu SEO. Ponadto program zaproponuje nam wskazówki mogące usprawnić działanie strony. 

Dużą przeszkodą w zakupie Ahrefs może być jednak jego cena. Koszt najtańszego pakietu to 99$ za miesiąc, w przypadku kiedy miesięczny koszt Senuto to 99 złotych.  

SurferSEO

SurferSEO oferuje kilka przydatnych funkcji potrzebnych podczas optymalizacji pozycji w wyszukiwarce. Wpisując frazy kluczowe dostaniemy w zamian spis wykresów pokazujących ich obecną pozycję oraz zmiany na osi czasu. Surfer posiada też narzędzia pomagające sprecyzować gdzie i jakich treści ma szukać algorytm. 

To narzędzie dostępne jest od 59$ za miesiąc, możliwe jest jednak skorzystanie z 7-dniowej wersji próbnej za jednego dolara. 

Google Analytics

Przedstawione zostały płatne oprogramowania, pora więc na coś niewymagającego inwestowania. Google Analytics to w pełni darmowe narzędzie oferujące wiele możliwości analizy podstawowych statystyk naszej strony. Za jego pośrednictwem możemy sprawdzić liczbę odwiedzin, unikalnych użytkowników, czas spędzany na stronie itp. Dużym plusem jest prostota działania oraz otrzymywanie wyników w czasie rzeczywistym. 

Screaming Frog SEO Spider

Kolejne i ostatnie z wymienionych narzędzi jest jedynym w tym zestawieniu narzędziem posiadającym nielimitowaną wersję darmową i płatną. Za pomocą Screaming Frog można przeanalizować wiele ważnych dla pozycjonowania aspektów, jak np. meta-tagi, nagłówki, słowa kluczowe. Darmowa wersja oferuje analizę 500 adresów, co wystarczy w przypadku mniejszych serwisów. W celu uzyskania większych możliwości konieczne będzie wykupienie pakietu premium. 

Żadne z narzędzi Ci nie odpowiada? Zgłoś się do nas, a my otoczymy Twoją stronę profesjonalną opieką.  

Przewiń do góry