MAVIKA

Jak w 1 miesiąc udało nam się zwiększyć ilość transakcji o 91,67%?

Alpin Sport to wyłączny dystrybutor światowych marek odzieży i akcesoriów górskich. Prowadzi zarówno sklep internetowym, jak i kilka sklepów stacjonarnych, głównie w Zakopanem. Sprzedaje wysokiej jakości buty, plecaki, kurtki, spodnie, bluzy, namioty, śpiwory oraz mnóstwo akcesoriów górskich i biwakowych. 

Alpin Sport to jednak nie tylko produkty — to styl życia i społeczność, którą połączyła pasja do chodzenia po górach i uprawiania sportu. Zobacz, jak udało nam się zdobyć zaufanie tej grupy odbiorców i jakie działania pozwalają nam osiągać coraz wyższą pozycję na ogromnym rynku sklepów z odzieżą sportową.

WYZWANIA I CELE

EFEKT ODWRÓCONEGO ROPO

Efekt odwróconego ROPO (research offline, purchase online) to rodzaj zachowania konsumenta w kontekście jego decyzji o zakupie. Prawie połowa Polaków szuka produktów sportowych offline, po to by następnie dokonać zakupu online*. Naszym celem było zrobić wszystko, by trafili właśnie do sklepu Alpin Sport.


Moda na sport

Moda na uprawianie sportu sprawiła, że sklepy sportowe wyrosły jak grzyby po deszczu. Obecność dużej konkurencji sklepów posiadających podobny asortyment oraz ich duże budżety reklamowe, były dla nas dużym wyzwaniem i wymagały zastosowania przemyślanej strategii działania.

Żyjemy w czasach, w których sztuczna inteligencja potrafi więcej niż my, ludzie. Naszym zadaniem jest dostarczanie odpowiednich informacji oraz maksymalnym monitoringu zdarzeń i celów na stronie. Odpowiednie testy, stała obserwacja wraz z optymalizacją poskutkowały świetnymi efektami.

*według raportu Gemius 2020 [ www.blog.arvato.pl/rynek-sport-i-outdoor-w-e-commerce ]

Kampanie Google Ads

Kampania Google Ads to kampania w wyszukiwarce Google — jest uznawana za najskuteczniejszą formę reklamy w Internecie. Dzięki niej możemy trafić z ofertą do konkretnej grupy docelowej i znacznie zwiększyć ruch na stronie. W przypadku tego Klienta postawiliśmy na wdrożenie pełnej analityki wraz z enhanced ecommerce (rozszerzone monitorowanie ścieżek konwersji) oraz inteligentne stawki tj. maksymalizacja wartości konwersji oraz docelowy ROAS. Najbardziej skuteczne okazały się kampanie oparte na inteligentnych stawkach, które są w stanie obsłużyć ok. 2 miliony sygnałów w jednym momencie. Odpowiednie dane, które dostarczamy do konta, owocują wzrostami w ilości transakcji oraz wartości przychodu.

0
średnia stawka CPC
0 %
zwrot z inwestycji
0 %
współczynnik konwersji

Komunikację na Facebooku oparliśmy na 3 filarach — inspirowaniu, dostarczaniu rozwiązań i aktywizacji fanów. W kampaniach Facebook Ads najskuteczniejsze okazały się kampanie katalogowe i… posty wizerunkowe z udziałem zwierząt górskich.

W celu zwiększenia sprzedaży za pomocą kanału Facebook stworzyliśmy kampanię dynamiczną wykorzystującą katalog produktów, targetując reklamy do użytkowników, którzy odwiedzili stronę w przeszłości. W ciągu pół roku zwiększyliśmy ROAS z poziomu 31,73 do 78,34. Dzięki naszej optymalizacji koszt pozyskania zakupu przypisanego do Facebook Ads zmniejszył się z 12,50 PLN do 7,01 PLN. Średni ROAS dla tego okresu wyniósł 50,23.

0 %
średni ROAS
0
wygenerowanych zakupów
0
za zakup po 6 miesiącach działań

SEO

Ruch organic od 1 stycznia 2020 do dziś to 55,64% całego ruchu!

Mimo faktu, że rok 2019 nie był rokiem pandemicznym, to globalnie w tym okresie zwiększyliśmy ruch z searcha o ponad 6%. Sam ruch z Google w tym okresie, w porównaniu do poprzedniego był o 13,74% większy.

Przyczyniła się do tego szczególnie końcówka roku 2020 i początek 2021. W tym okresie SEO sprzedało aż o 114,34% więcej niż w analogicznym okresie od 2019.


SEO

Ruch organic od 1 stycznia 2020 do dziś to 55,64% całego ruchu!

Mimo faktu, że rok 2019 nie był rokiem pandemicznym, to globalnie w tym okresie zwiększyliśmy ruch z searcha o ponad 6%. Sam ruch z Google w tym okresie, w porównaniu do poprzedniego był o 13,74% większy.

Przyczyniła się do tego szczególnie końcówka roku 2020 i początek 2021. W tym okresie SEO sprzedało aż o 114,34% więcej niż w analogicznym okresie od 2019.


 
 

Działania SEO obejmują systematyczne działania contentowe oraz linkbulding, dzięki któremu pozyskujemy często bezpośredni ruch z portali, w których publikujemy materiały. Skrupulatne działania powodują globalny wzrost serwisu — zarówno dla dla poszczególnych marek i produktów, jak i zapytań ogólnych. Nasz ostatni audyt zawiera szereg kolejnych zmian i usprawnień dla serwisu, które chcemy systematycznie wdrażać. Przełoży się to na większą widoczność i ruch w serwisie. W nadchodzących miesiącach skupiamy się szczególnie na marce OSPREY oraz na systematycznym zwiększaniu mocy marki na bazie wypracowanych już słów kluczowych.

Widoczność w TOP3

Widoczność w TOP10

Napisz do nas

Przewiń do góry