MAVIKA

SEO lokalne – jak skutecznie pozycjonować biznes w regionie?

Na pewno choć raz przeszło Ci przez myśl pytanie: „Jak mogę wyróżnić swój biznes?”. W końcu, który z przedsiębiorców nie głowi się nad tym zagadnieniem? W wielu przypadkach promocja i rozpowszechnienie usług do jak największej ilości Klientów stanowi główny cel. Jednak w rzeczywistości największą wartością jest Klient – budowanie trwałych i szczerych relacji.

Oczywiście robimy to przez różne działania marketingowe, zarówno te tradycyjne, jak i marketing w social mediach. Jak sugeruje sam tytuł naszego wpisu, pozycjonowanie, czyli SEO również mogą stać się jednym z nich.

Czym jest pozycjonowanie lokalne? 

To wyszukiwanie dotyczące usług dokonywanych w danym mieście czy regionie. Jako przedsiębiorcy, nie możemy więc zapomnieć o pozycjonowaniu lokalnym. Jak dotrzeć do potencjalnych Klientów z okolicy? Jak wyróżnić się na tle konkurencji w naszym regionie? Postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości.

1.     Analiza konkurencji i jej lokalnych słów kluczowych

Analiza konkurencji jest ważnym elementem w każdej strategii marketingowej. Powinna stanowić pierwszy krok do podjęcia działań. Marka powinna orientować się, jakie firmy z podobnymi usługami działają w pobliżu, to znaczy w mieście lub nawet w konkretnej dzielnicy. To dobry początek również w pozycjonowaniu, ponieważ daje okazję do prześledzenia, które biznesy pojawiają się jako pierwsze, kiedy wyszukujemy określoną frazę w Google. Możemy w ten sposób sprawdzić, co działa, a co nie oraz pod jakimi słowami kluczowymi znajdziemy daną firmę. Do tego będą przydatne narzędzia, takie jak: Senuto czy Ahrefs.

2.     Słowa kluczowe

Słowa kluczowe to jeden z najważniejszych aspektów SEO. To właśnie one biorą udział w skutecznym pozycjonowaniu. W zależności od naszej aktywności musimy przygotować słowa kluczowe kojarzące się z naszą marką. Czym one są? To słowa charakterystyczne dla komunikacji marketingowej naszego biznesu oraz te, dzięki którym potencjalni Klienci mogą nas znaleźć w wyszukiwarce. 

Jeśli przygotujemy hasło przykuwające uwagę, którym będziemy się posługiwać w naszych social mediach, jest duże prawdopodobieństwo, że zapadnie ono w pamięć nie tylko Klientom, ale również danym analitycznym w pozycjonowaniu. Jeśli chcemy zadbać o pozycjonowanie w regionie, warto w słowach kluczowych dodać miasto. Jeśli prowadzimy serwis rowerowy w Katowicach, przyszli Klienci będą prawdopodobnie szukać usług pod hasłem: „naprawa roweru Katowice”, „rowery Śląsk”. W dużym mieście możemy zawęzić zakres wyszukiwania też do dzielnicy, w której znajduje się nasz biznes.

3.     Zoptymalizowanie strony głównej

By nasza firma pojawiała się w wynikach wyszukiwania, musimy zadbać też o najwyższą jakość strony internetowej oraz o to, aby treści strony wspierały pozycjonowanie lokalne. Jak to zrobić? Strona powinna zawierać najważniejsze informacje o naszej firmie, jak również obszar i lokalizację, na których działamy. Jeśli prowadzimy mały lokalny biznes, warto zawrzeć słowa kluczowe nawet w tytule strony. W przypadku naszego serwisu rowerowego mogłoby to wyglądać tak: „Serwis rowerowy Katowice Załęże [nazwa firmy]”.

4.     Linkowanie zewnętrzne i opinie

Ważne jest zadbanie o linkowanie zewnętrzne z lokalnych portali. Linki zewnętrzne prowadzące do strony świadczą o jej popularności. W przypadku pozycjonowania w regionie odnośniki powinny pochodzić z lokalnych serwisów. Mogą to być strony informacyjne, lokalne instytucje lub grupy zainteresowań. Trzeba też zadbać nasze opinie i recenzje. Według WebFX aż 91% użytkowników ufa pozytywnym opiniom. Ważna jest nie tylko ilość, ale też jakość opinii naszej firmy. Wskazane jest odpowiadanie na wszystkie opinie zamieszczone przez użytkowników, ponieważ one również wpływają pozytywnie na zasięg.

5.     Śledzenie zmian pozycjonowania fraz lokalnych

Last but not least… Istotnym elementem będzie też obserwacja pozycjonowania lokalnego i sprawdzanie, w jaki sposób się to zmienia. Jeśli zależy nam na skutecznym pozycjonowaniu naszej firmy, musimy być na bieżąco. Możemy użyć do tego narzędzia Google Search Console, gdzie znajdziemy informacje, z jakich fraz potencjalni Klienci przeszli na naszą stronę, pozycję danej frazy czy słów kluczowych i zmiany w czasie.

Dalej zastanawiasz się, czy warto zadbać o pozycjonowanie lokalne? Według statystyk przeprowadzonych przez WebFX aż 46% wyszukiwania w Google to zapytania dodające lokalizację (https://www.webfx.com/local-seo/statistics/). W ciągu kilku lat wzrosło też wyszukiwanie fraz, tj.: „blisko mnie” o prawie 500%. Z tych danych możesz wywnioskować, że SEO lokalne jest jak najbardziej potrzebne dla Twojej firmy i pozwala dotrzeć do większej ilości użytkowników w sieci. 

Jeśli wciąż nie wiesz, jak zacząć pozycjonować lokalnie odezwij się do nas, chętnie pomożemy!

Przewiń do góry