Najskuteczniejsze metody sprzedaży w social mediach - MAVIKA

Najskuteczniejsze metody sprzedaży w social mediach

Mówi się, że social media nie służą bezpośrednio do sprzedaży, jednak mimo to rynek wciąż prężnie się rozwija, oferując coraz to nowe rozwiązania. Niemal każdy Użytkownik platformy, obserwuje przynajmniej jedną markę. Dlaczego więc miałoby Cię tam zabraknąć? Poznaj najskuteczniejsze metody sprzedaży w social media!

Jak sprzedawać za pomocą social media?

Social media pośrednio mogą realizować także cele sprzedażowe firmy. Jakie są sposoby sprzedaży w social media? Social selling, bo tak określamy sprzedaż za pomocą tych platform, polega na budowaniu zaufania oraz wizerunku marki. Od czego więc zacząć działania sprzedażowe?

Od opowiedzenia paru zdań o marce, pokazania zespołu, który za tym stoi oraz produktów bądź usług, które oferujesz (i dlaczego). Pokaż Obserwującym, że jesteś ekspertem w tej konkretnej dziedzinie, że wiesz, Co sprzedajesz i co realnie zyskuje Twój Klient, dzięki zakupom w Twojej firmie. Formą sprzedaży może być także post ze zdjęciem produktu i ceną (lub promocją), który może u Ciebie nabyć Klient. To także informowanie o wszelkich okazjach i promocjach z okazji Dnia Matki czy innych, jak np. Dzień Kota, Dzień Soków, Dzień Elektryka itd. Pole do manewru jest naprawdę szerokie.

Sprzedaż bardziej bezpośrednia

Social media są wciąż udoskonalane i z biegiem czasu rozwijają się, oferując coraz to nowe możliwości. Dlatego już od dłuższego czasu możesz skorzystać z opcji Facebook Ads Katowice, które przyspieszają i podkręcają realizację celów i działań, o których wspomnieliśmy w poprzednim akapicie. Reklamy możesz włączyć również na pozostałych platformach takich jak Instagram, Tik-Tok czy Pinterest. Wykorzystanie kanałów w dużej mierze będzie zależeć od branży, grupy docelowej oraz oczywiście budżetu, jaki możesz przeznaczyć na reklamy.

W przypadku e-commerce doskonale sprawdzi się katalog produktów, gdzie Klient jak na tacy dostaje przewijaną karuzelę z produktami i cenami, wraz z linkiem do strony internetowej (ułatwiając tym samym maksymalnie zakup). 

Jeśli bazujesz na usługach, lub chcesz sprzedać e-book, może warto pokusić się w pierwszej kolejności o promocję wydarzenia lub kampanię leadową? Zorganizuj webinar, oczywiście z odpowiednim wyprzedzeniem, a następnie promuj wydarzenie. Kampania leadowa pozwoli Ci na zebranie grupy kontaktów. Po zakończonym wydarzeniu możesz wysłać atrakcyjną ofertę promocyjną na podane adresy email. Kiedy zbieranie kontaktów jest najskuteczniejsze? Kiedy oferujesz w zamian darmowe bonusy warte uwagi.

Social media to nie tylko sprzedaż

Gdyby każda marka koncentrowała się jedynie na wzroście słupków sprzedaży, nie zaszłaby zbyt daleko. Nie w dzisiejszych czasach, kiedy konkurencyjność stale wzrasta. Dziś konieczne jest budowanie relacji z Klientem, trwałej i serdecznej komunikacji, która sprawi, że Klient sam zdecyduje o tym, by pozostać Klientem lojalnym konkretnej marce. Budowanie relacji to jeden z celów pośrednich, które uskuteczniają social media. Proponujemy uzbroić się w cierpliwość. Relacje nie powstaną za dzień, ani dwa. Co ważniejsze, komunikacja powinna być autentyczna, inspirowana faktycznymi wartościami marki. Fałsz już dziś nie przejdzie, a w najlepszym razie zostanie odkryty prędzej czy później.

Social media to świetny kanał, służący dystrybucji treści. Jeśli Twoja marka prowadzi regularnie blog, pochwal się tym w poście do Klientów. Zyskujesz tym samym potencjalny wzrost ruchu na stronie. Jeśli Twoje treści będą ciekawe i przystępnie podane, możesz liczyć na długi czas sesji na stronie oraz przeglądanie pozostałych kart przez Użytkowników. Na tego typu działania wpływa również estetyka i funkcjonalność strony (tzw. zasada trzech kliknięć) oraz szybkość ładowania witryny, dlatego to pierwsza rzecz, którą należy dopracować. Jeśli zastanawiasz się, jak sprawdzić szybkość ładowania strony internetowej, zajrzyj do naszego wpisu.

Wszystkie działania jednak powinny być uzasadnione. Dlatego kluczowa jest analityka internetowa. Nie działaj na oślep, skorzystaj z pomocy specjalistów już dziś! Skontaktuj się z nami i daj nam znać, jak możemy Ci pomóc w rozwoju Twojego biznesu – jesteśmy do Twojej dyspozycji.

NASZ ZESPÓŁ

KATARZYNA PRAŻMOWSKA

CEO

PAULINA
KONIK

Account Manager

JAGODA
STEFEK

Senior Content Specialist

MARIANA POPILEVYCH

Frontend Developer / Junior SEO Specialist

SANDRA KRÓL

Content Specialist

MACIEJ BEDNARCZYK

Junior Content Specialist

KATARZYNA STAWIARSKA

Junior Content Specialist

MAGDALENA WRĘCZYCKA

Junior Account Manager

MAKSYMILIAN RICHTER

Graphic Designer

KAROLINA SZEJA

Office Manager

SZUKASZ PROFESJONALISTÓW
DO MARKETINGU TWOJEJ FIRMY?

ZGŁOŚ SIĘ DO NAS