Najlepsze książki o social mediach - MAVIKA

Najlepsze książki o social mediach

Nie ma już chyba osoby, która o mediach społecznościowych nie usłyszałaby ani jednego słowa. TikTok, Facebook czy Instagram to tylko przykłady platform, które ogarnęły społeczeństwa większości świata. I nic dziwnego! Portale te oferują wiele możliwości — od najprostszych funkcji jak poszerzanie grona znajomych, po te znacznie bardziej skomplikowane jak przeprowadzanie zaawansowanych kampanii reklamowych. Podczas prowadzenia własnego biznesu, obecność w social mediach to niemalże obowiązek, aby stale podtrzymywać relacje z nowymi i obecnymi Klientami. Jak najłatwiej zrozumieć sposób działania mediów społecznościowych i traktować je jako prawdziwe wsparcie, a nie utrapienie? Dziś przedstawimy tytuły kilku, wartych uwagi książek!

Dlaczego warto mieć konto na social mediach?

Na początku porozmawiajmy o korzyściach! Do najważniejszych z nich zaliczymy:

  • możliwość podtrzymywania kontaktu z gronem najbliższych,
  • okazję do nawiązania nowych znajomości,
  • przestrzeń do zaprezentowania swoich umiejętności, talentów, firmy, produktów itp.,
  • możliwość obserwowania ulubionych marek i osób publicznych,
  • szansę na promocję i reklamę,
  • informacje z „pierwszej ręki” — choć na nie radzimy uważać (!),
  • sposób na budowanie i utrwalanie wizerunku.

W jaki sposób prowadzić social media?

Odpowiedź na to pytanie brzmi: konsekwentnie! Przed rozpoczęciem upewnij się, że na Twoim profilu widnieją wszelkie informacje, które chcesz, aby były dostępne dla innych. Wykorzystaj dobre fotografie na tło i zdjęcie profilowe, a co najważniejsze — zastanów się, po co to robisz i jaki masz cel. 

Jeśli prowadzisz własny biznes, zaplanuj harmonogram postów i relacji, przemyśl swoją komunikację, podejrzyj, jak działają inni, kto jest Twoją potencjalną konkurencją i w jaki sposób rozmawia ona z odbiorcami. Zwróć uwagę na umieszczone na grafikach detale i kolorystykę. Określ dokładnie tematykę, wokół której chcesz oscylować. Aha, i postaw na regularność!

To tylko kilka prostych rad, ale jeśli wykorzystasz, choć część z nich, a Twoje działania będą systematyczne, to prędzej czy później zauważysz efekty. Pamiętaj, że początki są zawsze najtrudniejsze, a z czasem bez problemu zauważysz, co się sprawdza, a co niekoniecznie jest kluczem do sukcesu. 

5 książek, które warto przeczytać, by poznać specyfikę mediów społecznościowych

Dobrym źródłem wiedzy na temat social mediów są oczywiście artykuły i inne publikacje, znajdujące się w Internecie. W wolnych chwilach warto sięgnąć także po książki, które wyjaśniają istotę działania mediów społecznościowych i uczą sprawnego poruszania się w ich obrębie. Jakie książki o social mediach koniecznie powinny wylądować w Twojej biblioteczce?

I. ,,Skuteczne Social Media’’ Anny Miotk 

Ta pozycja pomoże Ci zrozumieć, jak wprowadzać poszczególne rozwiązania i jak dbać o właściwą komunikację. Media społecznościowe to miejsce, w którym bardzo łatwo o potyczki, warto więc zminimalizować szanse na ich wystąpienie. Co więcej, autorka podpowiada jak efektywnie mierzyć swoje poczynania i cele biznesowe.

II. ,,Zrozumieć Social Media’’ Artura Roguskiego

Napisana przez psychologa i skierowana dla każdego użytkownika social mediów. To właśnie z jego perspektywy przedstawia ich funkcjonowanie. Książka opisuje zagrożenia i ciekawe zjawiska występujące w mediach społecznościowych, podkreśla także istotę rozumienia potrzeb swoich odbiorców.

III. ,,Wielka Czwórka’’ Scotta Galloway

Opowiada o 4 gigantach: Facebook, Apple, Google, Amazon. Co prawda, tylko pierwsza platforma to typowe medium społecznościowe, jednak w zestawieniu z resztą, autor karmi nas pełnym obrazem i wglądem w schemat postępowania pionierów Internetu.

IV. ,,Marketing 4.0’’ Philip Kotler

Propozycja skoncentrowana na zmianach, które zaszły w komunikacji marketingowej od początku istnienia So-Me. Nawołuje do podtrzymywania stałego dialogu z obserwatorami i tak, jak poprzednie lektury — zwraca szczególną uwagę na sposób nawiązywania relacji.

V. ,,Marketing za przyzwoleniem’’ Seth Godin

Ostatnia rekomendacja to kwintesencja rad: jak zmienić humorzastych Klientów w usatysfakcjonowanych obserwatorów. Lekka lektura na weekend, będąca świetnym uzupełnieniem pozostałej czwórki. 

Liczymy, że nasz artykuł nakłoni Cię do przeczytania którejś książki. Social Media to tak naprawdę temat rzeka, który można odkrywać latami. Dlatego nie marnuj czasu — zacznij działać już dziś!

NASZ ZESPÓŁ

KATARZYNA PRAŻMOWSKA

CEO

PAULINA
KONIK

Account Manager

JAGODA
STEFEK

Senior Content Specialist

MARIANA POPILEVYCH

Frontend Developer / Junior SEO Specialist

SANDRA KRÓL

Content Specialist

MACIEJ BEDNARCZYK

Junior Content Specialist

KATARZYNA STAWIARSKA

Junior Content Specialist

MAGDALENA WRĘCZYCKA

Junior Account Manager

MAKSYMILIAN RICHTER

Graphic Designer

KAROLINA SZEJA

Office Manager

SZUKASZ PROFESJONALISTÓW
DO MARKETINGU TWOJEJ FIRMY?

ZGŁOŚ SIĘ DO NAS