My sōm stōnd – czyli o idei marketingu po śląsku - MAVIKA
Marketing w języku śląskim

My sōm stōnd – czyli o idei marketingu po śląsku

Od jakiegoś czasu możecie zauważyć nowe posty na naszych mediach społecznościowych – nie są one przypadkowe, moglibyśmy powiedzieć wręcz, że dla nas są szczególnie wyjątkowe i bliskie. Chociaż start nowego projektu przeciągał się w czasie, dzisiaj jesteśmy dumni, że możemy głośno mówić, a w sumie to godać, iże my sōm stōnd! Skąd wziął się pomysł na marketing po śląsku? Dlaczego zdecydowaliśmy się na promowanie idei śląskości? Spieszymy z wyjaśnieniem!

Polskość z wyboru, śląskość z urodzenia

Każdy z nas ma w sobie jakąś tożsamość i to właściwie niejedną. Część z nich świadomie została przez nas wybrana, część została przypisana odgórnie, mimowolnie, bez naszego wpływu. Rasa, płeć, język – te aspekty spotykają się w jednym punkcie, w domu rodzinnym. Dom to miejsce, w którym stawiamy pierwsze kroki, rozwijamy siebie, ale także nasze tożsamości. To miejsce, w którym rozpoczyna się nasze życie. Uczymy się, co jest dobre, a co złe, jak powinniśmy postępować, a jak nie. Wychowaniu towarzyszy oczywiście język – to on kształtuje nasze schematy poznawcze, rozwija wrażliwość emocjonalną, jest budulcem kultury. W języku myślimy, czujemy, tworzymy. Nie ma nas poza językiem, nie ma nas poza ślōnskōm gŏdkōm.

Nie zamierzamy tego ukrywać. Chcemy przyczynić się do kształtowania się narodu śląskiego od nowa.

Śląsk niejedno ma imię

Ten Śląsk to szary, bury i ponury! Nic z tych rzeczy! Chociaż w opinii wielu (zwykle tych, którzy na Śląsku nigdy nie byli!) na terenie naszego regionu są wyłącznie kopalnie, tak naprawdę Śląsk to region pełen niespodzianek, bogatej historii i niesamowitej przyrody. Wiedzieliście, że Park Śląski w Chorzowie ma większą powierzchnię niż Central Park w Nowym Jorku? A Katowice to trzecie najbardziej zielone miasto w Polsce? Ciekawa historia miejsca, w którym przyszło nam żyć, daje tak dużo możliwości opowiedzenia, że za każdym razem może być to opowieść z innej perspektywy. Wszelkie zmiany, jakie zachodziły i właściwie ciągle zachodzą, sprawiają, że jest to prawdziwa perła w koronie. Parki krajobrazowe, ścieżki dydaktyczne oraz rowerowe, ogrody botaniczne, palmiarnie, a nawet góry i jeziora! Czego tu u nas nie ma! 

Nasza rola polega na pokazaniu światu, że Śląsk to doskonałe miejsce do życia, na wycieczki, spokojne wieczory i aktywne poranki. My sōm stōnd, dlatego będziemy pokazywać miejsca nam znane, bliskie i warte uwagi. Śląsk wciąż nas zaskakuje – ogrom terenów zielonych, gŏdka, swojska kuchnia i niebywała historia. Tukej jest jeszcze sporo do odkrycia!

Marketing po naszymu, czyli po śląsku

Skąd wzięła się idea marketingu po śląsku? Odpowiedź jest prosta, ale wielu może zaskoczyć. Z serca. Tak po prostu. Czuliśmy, że dzielenie się ciekawostkami na temat Śląska, historią tego terenu, restauracjami, atrakcjami, zabytkami, miejscami, kuchnią, śląskimi markami, godkom, to będzie doskonała forma pokazania tego, jacy jesteśmy. A jesteśmy wyjątkowo swojscy. Marketing po śląsku to inicjatywa, która ma pokazać naszą tożsamość, ma podkreślać nasze korzenie, to skąd jesteśmy. Bo nasza historia, nasz język to elementy, które nas wykreowały. Im bardziej wypiera się ową śląską tożsamość, tym bardziej ona wraca. Chcemy więc pokazać, że bycie Ślązakiem/Ślązaczką to powód do dumy. 

Po wiyncyj ślōnskich inspiracyje zaprŏszōmy na nasze profile na FacebookuInstagramie! My sōm ze Ślōnska i fungujymy dlŏ Ślōnska!

NASZ ZESPÓŁ

Katarzy Prazmowska Agencja marketingu internetowego

Katarzyna
Prażmowska

CEO

Karolina
Szeja

Office Manager

Maksymilian Richter

Maksymilian
Richter

Graphic Designer

Sandra Król

Sandra
Król

Content Specialist

Katarzyna
Stawiarska

Content Specialist

Maciej Bednarczyk

Maciej
Bednarczyk

Content Specialist

Magdalena
Wręczycka

Account Manager

SZUKASZ PROFESJONALISTÓW
DO MARKETINGU TWOJEJ FIRMY?

ZGŁOŚ SIĘ DO NAS