Motoryzacja w social media - jak reklamuje się branża? - MAVIKA
MAVIKA BLOG

Motoryzacja w social media – jak reklamuje się branża?

Jeszcze kilkanaście lat temu, gdybyśmy wspomnieli o kupowaniu samochodu przez Internet — wiele osób ze zdziwienia złapałoby się za głowę. Czasy się jednak zmieniły i wielu Klientów nie potrzebuje odwiedzać salonów samochodowych, umawiać się na jazdy próbne, czy przez godzinę dywagować z dealarem samochodowym o wyższości diesela nad silnikiem benzynowym. Dzisiejszy Klient chcący nabyć samochód jest świadomym konsumentem z pokaźną wiedzą o współczesnych markach i modelach aut. Oczywiście, wszystko dzieje się za sprawą Internetu, w którym branża motoryzacyjna ma się świetnie. O motoryzacji na Facebooku, motoryzacji na Instagramie (i nie tylko) opowiemy na przykładzie naszego Klienta GO-fleet — niezależnego ogólnopolskiego brokera wynajmu długoterminowego samochodów.

Motoryzacja w social mediach

Nasze działania e-marketingowe rozpoczęły się od stworzenia szczegółowej strategii marketingowej, która pomogła w wyznaczeniu odpowiedniego kierunku rozwoju wizerunku marki. Wyzwaniem we współpracy z Klientem GO-fleet okazało się uspójnienie dotychczasowej komunikacji w social mediach, która była prowadzona w sposób odbiegający od wizerunku marki. Przede wszystkim, nie został on dostosowany do oczekiwań grupy docelowej, która w większości stanowiła sektor biznesowy, korporacje lub mniejsze przedsiębiorstwa. Komunikacja w zbyt dużym stopniu opierała się na zabawie, grach słownych i mniej profesjonalnych treściach. Naszym celem było wprowadzenie wartościowych wpisów o biznesowym, acz swobodnym charakterze, które miały za zadanie edukować odbiorców na temat wynajmu długoterminowego oraz oferty cenowej GO-fleet. Nasz przekaz stawiał na jasne i czytelne komunikaty. Motoryzacja na Facebooku oraz motoryzacja na Instagramie —  postanowiliśmy skupić się m.in. na podkreślaniu atutów marki, prezentacji aut, wysokiej jakości fotografiach samochodów, nowinkach ze świata motoryzacji, rankingach samochodów, czy real time marketingu. Na LinkedInie postawiliśmy przede wszystkim na publikację treści kreujących markę GO-fleet jako lidera i eksperta. Posty mają charakter edukacyjny i opiniotwórczy bazujący na przedstawianiu statystyk i informacji o wynajmie, udostępnianiu wpisów blogowych oraz przedstawianiu przewagi wynajmu nad innymi formami finansowania samochodu.

 

Inne działania e-marketingowe dla branży motoryzacyjnej

Aby odpowiednio wypromować markę w sieci, nie zapomnieliśmy o innych działaniach marketingowych, które wzajemnie na siebie oddziałują i przybliżają do obranego celu. Oprócz kampanii w social mediach, skupiliśmy się również na stronie interentowej go-fleet.pl. Przeprowadziliśmy audyt, który wykazał, że pod kątem identyfikacji wizualnej jak i UX witryna prezentowała się na bardzo satysfakcjonującym poziomie. Natomiast, podczas analizy SEO okazało się, że warto wprowadzić pewne poprawki, aby zwiększyć widoczność witryny w wyszukiwarce — optymalizację strony do standardów SEO, optymalizację treści pod frazy kluczowe, eliminację błędów 404, analizę stopki na stronie, sprawdzenie poprawności przekierowań, założenie zakładki “Blog” itp. Nieodłącznym elementem promocji marki w Internecie są także prace z zakresu Google Ads, które wspierają osiąganie coraz lepszych wyników sprzedażowych. Działania takie jak udoskonalenie podziału na kategorie słów kluczowych, optymalizacja ilości reklam w grupach reklam, dodanie unikalnych nagłówków do reklam, optymalizacja zbyt precyzyjnych słów kluczowych, czy dodanie dopasowania ścisłego to tylko niektóre z kroków podjętych w celu optymalizacji kampanii Google Ads.

Spójność komunikacji w social mediach w automotive to klucz do budowania wiarygodnego wizerunku marki. Aby go osiągnąć, stworzyliśmy szczegółowy plan działania oraz konsekwentnie go realizowaliśmy. Wsparliśmy również nasze poczynania w mediach społecznościowych innymi formami działań marketingowych w sieci, m.in. z zakresu SEO, UX i Google Ads, tak aby kompleksowo wypromować markę GO-fleet w Internecie. Skuteczność wprowadzanych przez nas działań dokumentujemy na bieżąco w cyklicznych raportach, które wykazują zwiększone zaangażowanie fanów oraz wyższy współczynnik konwersji.