MAVIKA

Marketing internetowy

Mierzenie skuteczności strategii firmy

Zakładasz biznes, tworzysz stronę internetową i… nic? Sprzedaż ani rusz? Być może to sygnał dla Ciebie, by zastanowić się nad celami, jakie stawiasz przed sobą i swoją firmą.

O tym, dlaczego strategie marketingowe są niezwykle istotna oraz jakie korzyści płyną z jej przygotowania, pisaliśmy na naszej stronie, gdzie serdecznie Cię zapraszamy: https://mavika.pl/strategie/  

Strategia – jakie elementy zawiera?

Ilu marketerów, tyle opinii, co właściwie powinna zawierać strategia marketingowa. Jednak są pewne filary, bez których ciężko mówić strategii, są to:

  1. Analiza wyjściowa, analiza SWOT – czyli znajomość swoich mocnych i słabych stron, ocena sytuacji obecnej.
  2. Zdefiniowanie grupy docelowej – czyli do kogo chcesz dotrzeć z komunikatem; jakie są bolączki i pragnienia Klienta docelowego.
  3. Określenie celów marketingowych – czyli działania, stan, wynik, do których dążysz. Pamiętaj, że cel powinien zostać określony zgodnie z zasadą SMART:
    1. S – (specific) konkretny
    2. M – (measurable) mierzalny
    3. A – (achievable) osiągalny
    4. R – (realistic) realistyczny
    5. T – (timely) określony w czasie
  4. Mierniki KPI – czyli wskaźniki efektywności, realizacji założonych wcześniej celów marketingowych. To właśnie o nich jest ten wpis.

Mierniki KPI – czy to, co robię, ma sens?

KPI (Key Performance Indicators) pokażą, w jakim stopniu dane cele zostały zrealizowane. Jest to niezwykle istotne, ponieważ dopiero monitoring tych wskaźników pozwala na całościową ocenę działań. Ich odpowiednie wyznaczenie powinno stanowić podstawę każdej solidnej strategii marketingowej. No dobrze, wiesz już, że są one istotne, ale jak je wyznaczyć? Oto kilka najpopularniejszych:

  1. Ruch na stronie – czyli kto i w jakiej liczbie odwiedza Twoją witrynę. 
  2. Liczba subskrypcji (netto) – tutaj możesz liczyć również np. liczbę osób, które zapisały się na newsletter.
  3. Liczba polubień fanpage’a (netto) – przydatne, w przypadku monitorowania zaangażowania fanów.
  4. Koszt pozyskania leada – analiza, pozwalająca na wycenę i optymalizację pozyskiwanych leadów.
  5. Wartość transakcji – omówmy się: nie tylko liczba transakcji ma znaczenie, ale również ich wartość, czyli dane liczbowe. Przydatne w przypadku celów sprzedażowych.

Dobór wskaźników zależy więc tak naprawdę od wcześniej przyjętych celów marketingowych. Skup się na tym, co chcesz osiągnąć i w jaki sposób możesz to mierzyć.

Jeśli jednak masz wątpliwości, lub zwyczajnie zależy Ci na przygotowaniu takiego dokumentu w sposób profesjonalny i pewny, zgłoś się do agencji marketingowej w Katowicach – specjaliści dobiorą odpowiednie wskaźniki do branży i sposobu działania Twojego biznesu!

Pozostałe tematy związane ze strategią marketingową:

Odpowiednia strategia? Skontaktuj się z agencją – specjaliści dobiorą odpowiednie wskaźniki do Twojego biznesu!

Przewiń do góry